'לא תאמינו מה קורה בפנים' - על קמפיין כריות של תלמה
מותג חזק ניחן בסיפור מובחן עד כדי כך שאפשר לספר אותו שוב ושוב ובכל פעם הוא ירגש אותנו מחדש כי יהיה בו אלמנט שונה ומפתיע. בניגוד למי שחושב שמיתוג טוב נשען על אחידות משוכפלת, סיפור טוב יכול לספר את עצמו מזוויות ופינות חדשות.
כריות של תלמה הוא אחד ממותגי הכוח הבודדים בשוק הדגנים בישראל שאינו נשען על יתרונות פונקציונאליים תזונתיים, ומציע למעשה מטאפורה אמיתית למוצר עצמו.
הכריות עצמן קשות מבחוץ ורכות מבפנים, והקשבת עומק לקהלי היעד תגלה לנו שזהו אחד המאפיינים הכי מבדלים של כריות אם לא 'ה'. טעמן הטוב של כריות, כידוע, אינו נושא לדיון. טעם מזמן ירד מזירת הקרב כמשתנה שאפשר לנהל בעזרתו קרבות מכריעים מול מתחרים.
מה שיפה במיתוג כריות של תלמה זה הגזמת והמחזת תכנת ה'קשה בחוץ ורך ומפתיע מבפנים', וההליכה למחוזות האבסורד שבאופן מפתיע יש בהם הרבה שכל והגיון.
אז הפעם, בדומה אך בשונה מהקליפים הקודמים, אנחנו רואים את ציון ברוך מתחיל עם בחורה יפה בבר הומה. מה שקורה בינם לבין עצמם לא מותיר הרבה מקום לדמיון, ובלהט היצרים זה עולה קומה ומגיע ל-her place.
על פי מיטב המסורת של כריות, אנחנו מחכים לראות מאיפה זה יבוא. האם מישהו יפתח ריץ' רץ ויצא ממנו משהו אחר ומתי?
והפעם, בשונה מסרטון כריות האחרון, זה קורה לאחר מעשה ולא לפניו... ציון ברוך הסליזי מקלף את עצמו מעצמו. הוא מתחיל מהלסת העליונה ומשיל את ראשו לאחור, וממנו יוצא חנון ממשוקף לתפארת. הצופה נהנה מהסיטואציה שעד לפני שנייה נתפסה בעיניו כמשהו אחר. ולפני שהוא מתרגל לעובדה שהחנון היה עם היפהפייה במיטה, מורידה זו האחרונה את חולצתה וממנה צץ לו מיקי בוגנים וורוד ומרופד בשני שלבים - ראש ואחר כך פלג גוף תחתון.
מה שיפה בסיפור הזה הוא נאמנות חזקה לז'אנר המקורי של כריות תוך כדי הוספת טוויסט חדש ומפתיע.
הסיטואציה מאוד ישראלית ואם תרצו תל אביבית. בחור ובחורה מכירים בבר, ומה שיקרה להם בעתיד המיידי - היסטוריה.. אלא שהרבה הפתעות עורבות להם מאחורי כל פינה. אולי הגברת היא אדון? ואולי היא גברת אחרת? ואולי אני זה לא אני? לרגע אנחנו חושבים - איזה בידור, היא בעצם הייתה עם החנון הממושקף ושניה אחר כך אופס, החנון הממושקף בעצם היה עם מיקי בוגנים..
הסיפור הזה שהוא לא חדש לנו מתאים מאד להיות הסיפור של כריות. קודם כל הן באמת אחרות מבפנים ומפתיעות ברכותן נוכח קליפה קשה ויבשה. וזה באמת הקטע של לאכול כריות. שנית, הנושא הזהותי של מי אני באמת, ומיהו זה שאני מתעסק איתו הוא אישו של אנשים צעירים שהם קהל היעד של כריות. ההוויה המתוארת בסרטון של סקס ספונטאני שבו כל צד מביא לסצנה רק את החיצוניות שלו, מחביא חלקים אחרים, ומצליח לראות רק את החיצוניות של הצד השני, היא הוויה משמעותית.
זהו נאראטיב שאפשר להפוך בו שוב ושוב והוא לעולם לא ישעמם. ההליכה על הקצה ולקיחת הסיכון לגבי "מה שבאמת קורה בפנים" היא דרמאטיזציה פרועה של דגני בוקר קשים בחוץ, רכים בפנים, אולם דרמאטיזציה מוצדקת, לגיטימית, עמוקה ורלוונטית והכי חשוב: היא יצרה שפה עשירה ללא תקרת זכוכית, מה שאי אפשר לומר על הרבה מותגים אחרים.
- 5.רגשי 31/05/2011 00:31הגב לתגובה זוככה לא מוכרים מזון ! הפרסומת הזו גורמת לבחילות ולתחושת גועל !! הטיפשות חוגגת !!!
- 4.מגיב מגיב 29/05/2011 18:30הגב לתגובה זואני נהנה כל פעם מחדש
- 3.באומנים תותחים (ל"ת)ברלה 29/05/2011 17:11הגב לתגובה זו
- 2.אבשלום 29/05/2011 12:41הגב לתגובה זונו באמת...
- 1.פרסומאי מחתרת 29/05/2011 11:49הגב לתגובה זוויש לכם פרסומת מעולה להעלאת מודעות לאיידס

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה
ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה
הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל, עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה. נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.
מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה
לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.
מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%) השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

- OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
- מובטלים? כבר לא צריך להגיש גם טופס לביטוח לאומי וגם ללשכת התעסוקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות
כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
