דעה

'לא תאמינו מה קורה בפנים' - על קמפיין כריות של תלמה

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לקמפיין של תלמה - דרמאטיזציה פרועה של דגני בוקר. קשים בחוץ, רכים בפנים
עטרה בילר | (5)

מותג חזק ניחן בסיפור מובחן עד כדי כך שאפשר לספר אותו שוב ושוב ובכל פעם הוא ירגש אותנו מחדש כי יהיה בו אלמנט שונה ומפתיע. בניגוד למי שחושב שמיתוג טוב נשען על אחידות משוכפלת, סיפור טוב יכול לספר את עצמו מזוויות ופינות חדשות.

כריות של תלמה הוא אחד ממותגי הכוח הבודדים בשוק הדגנים בישראל שאינו נשען על יתרונות פונקציונאליים תזונתיים, ומציע למעשה מטאפורה אמיתית למוצר עצמו.

הכריות עצמן קשות מבחוץ ורכות מבפנים, והקשבת עומק לקהלי היעד תגלה לנו שזהו אחד המאפיינים הכי מבדלים של כריות אם לא 'ה'. טעמן הטוב של כריות, כידוע, אינו נושא לדיון. טעם מזמן ירד מזירת הקרב כמשתנה שאפשר לנהל בעזרתו קרבות מכריעים מול מתחרים.

מה שיפה במיתוג כריות של תלמה זה הגזמת והמחזת תכנת ה'קשה בחוץ ורך ומפתיע מבפנים', וההליכה למחוזות האבסורד שבאופן מפתיע יש בהם הרבה שכל והגיון.

אז הפעם, בדומה אך בשונה מהקליפים הקודמים, אנחנו רואים את ציון ברוך מתחיל עם בחורה יפה בבר הומה. מה שקורה בינם לבין עצמם לא מותיר הרבה מקום לדמיון, ובלהט היצרים זה עולה קומה ומגיע ל-her place.

על פי מיטב המסורת של כריות, אנחנו מחכים לראות מאיפה זה יבוא. האם מישהו יפתח ריץ' רץ ויצא ממנו משהו אחר ומתי?

והפעם, בשונה מסרטון כריות האחרון, זה קורה לאחר מעשה ולא לפניו... ציון ברוך הסליזי מקלף את עצמו מעצמו. הוא מתחיל מהלסת העליונה ומשיל את ראשו לאחור, וממנו יוצא חנון ממשוקף לתפארת. הצופה נהנה מהסיטואציה שעד לפני שנייה נתפסה בעיניו כמשהו אחר. ולפני שהוא מתרגל לעובדה שהחנון היה עם היפהפייה במיטה, מורידה זו האחרונה את חולצתה וממנה צץ לו מיקי בוגנים וורוד ומרופד בשני שלבים - ראש ואחר כך פלג גוף תחתון.

מה שיפה בסיפור הזה הוא נאמנות חזקה לז'אנר המקורי של כריות תוך כדי הוספת טוויסט חדש ומפתיע.

הסיטואציה מאוד ישראלית ואם תרצו תל אביבית. בחור ובחורה מכירים בבר, ומה שיקרה להם בעתיד המיידי - היסטוריה.. אלא שהרבה הפתעות עורבות להם מאחורי כל פינה. אולי הגברת היא אדון? ואולי היא גברת אחרת? ואולי אני זה לא אני? לרגע אנחנו חושבים - איזה בידור, היא בעצם הייתה עם החנון הממושקף ושניה אחר כך אופס, החנון הממושקף בעצם היה עם מיקי בוגנים..

הסיפור הזה שהוא לא חדש לנו מתאים מאד להיות הסיפור של כריות. קודם כל הן באמת אחרות מבפנים ומפתיעות ברכותן נוכח קליפה קשה ויבשה. וזה באמת הקטע של לאכול כריות. שנית, הנושא הזהותי של מי אני באמת, ומיהו זה שאני מתעסק איתו הוא אישו של אנשים צעירים שהם קהל היעד של כריות. ההוויה המתוארת בסרטון של סקס ספונטאני שבו כל צד מביא לסצנה רק את החיצוניות שלו, מחביא חלקים אחרים, ומצליח לראות רק את החיצוניות של הצד השני, היא הוויה משמעותית.

זהו נאראטיב שאפשר להפוך בו שוב ושוב והוא לעולם לא ישעמם. ההליכה על הקצה ולקיחת הסיכון לגבי "מה שבאמת קורה בפנים" היא דרמאטיזציה פרועה של דגני בוקר קשים בחוץ, רכים בפנים, אולם דרמאטיזציה מוצדקת, לגיטימית, עמוקה ורלוונטית והכי חשוב: היא יצרה שפה עשירה ללא תקרת זכוכית, מה שאי אפשר לומר על הרבה מותגים אחרים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רגשי 31/05/2011 00:31
    הגב לתגובה זו
    ככה לא מוכרים מזון ! הפרסומת הזו גורמת לבחילות ולתחושת גועל !! הטיפשות חוגגת !!!
  • 4.
    מגיב מגיב 29/05/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    אני נהנה כל פעם מחדש
  • 3.
    באומנים תותחים (ל"ת)
    ברלה 29/05/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבשלום 29/05/2011 12:41
    הגב לתגובה זו
    נו באמת...
  • 1.
    פרסומאי מחתרת 29/05/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
    ויש לכם פרסומת מעולה להעלאת מודעות לאיידס
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.