שינוי בעלי עניין בגבעות: השותף הכללי מכר מניות לעו"ד השותפות חיים אינדיג

ע"פ הערכות עו"ד אינדינג רכש את המניות מהשותף הכללי ולא בבורסה על מנת לעמוד בסעיף מידע פנים בחוק ניירות ערך
אריאל אטיאס | (21)

שינוי החזקות בעלי ענין בגבעות. עורך דין חיים אינדיג המעניק ייעוץ משפטי לשותפות רכש היום מהשותף הכללי בגבעות מעל 1.5 מיליון יחידות השתתפות של השותפות.

בטופס ששיגרה השותפות לבורסה נכתב, כי עו"ד אינדיג, המעניק ייעוץ משפטי לשותפות, רכש מהשותף הכללי, גבעות עולם נפט, 1.518 מיליון יחידות השתתפות של גבעות יהש במחיר של 7.9 אג' ליחידה (מחיר שוק). סך הכל השקיע העו"ד כ-120 אלף שקלים. בראשות השותף הכללי נותרו לאחר המכירה 4.48% מהון השותפות.

ע"פ הערכות עו"ד אינדינג רכש את המניות מהשותף הכללי של גבעות כיוון שרצה לנקוט במשנה זהירות בכל הנוגע לדרך בה השוק יפרש את הרכישה ועל מנת שלא לעבור על חוק ני"ע בכל הנוגע שימוש במידע פנים. סעיף 52ז לחוק ניירות ערך קובע כי אדם לא ישא אדם באחריות פלילית אם הוכיח שהעסקה שעשה היא עסקה מחוץ לבורסה עם אדם שגם בידו היה מצוי מידע הפנים.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    מתקרבת 13/02/2011 05:49
    הגב לתגובה זו
    זו כמות שלא שווה אפילו את ההקלקה על המקלדת כדי לפרסם! אור ואהבה ממיאמי פלורידה :)
  • 20.
    שלומי 10/02/2011 20:35
    הגב לתגובה זו
    משוגע מי שלא חטף היום גבעות אינדיג לא קונה סתם להערכתי ביום א לפני המסחר כבר תבא הודעה
  • 19.
    בטווח הקרוב של השבוע גבעות תפרוץ את ה-10 אגור (ל"ת)
    אבנר ברוקר מנוסה 10/02/2011 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    הרצת מניות זולה-זה עובד רק על משקיעים מטומטמי (ל"ת)
    זהבי עצבני 10/02/2011 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אמיר 10/02/2011 15:32
    הגב לתגובה זו
    וחוץ מזה כתוב שרכשו מיליון וחצי יחדיות ולא 150 אשח
  • 16.
    טוב או לא ?!? (ל"ת)
    ש 10/02/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    הבעת אמון של ממש. (ל"ת)
    אלי 10/02/2011 15:15
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    איזה יופי... מבשר טוב אם הוא קנה סימן לעליה ח (ל"ת)
    גבעתי 10/02/2011 15:14
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אופיר 10/02/2011 15:12
    הגב לתגובה זו
    האם אנו על סף פריצה צפונה ? למה מאיה לא מדברת ? מה קורה עם מקטע 8 ? אני על סף התמוטטות עצבים !! רוצה לראות ה כ ס ף !!!
  • 12.
    כפיר 10/02/2011 15:10
    הגב לתגובה זו
    חברים זוהי הודעה מצווייינננתתת שעו" ד החברה רכש מניות בשער שוק-כאילו אתם קולטים מה זה אומר בכלל?!?!?יופי.....בהצלחה לכל המחזיקים לא ממליץ ולא מריץ......" עוד יום יבוא ונשתה יחדיו לחיים..." ....!!
  • 11.
    גבעתי 10/02/2011 15:04
    הגב לתגובה זו
    שהכתובת על הקיר. ברכות למושקעים שהיו סבלניים...בקרוב ההתעשרות!!!
  • 10.
    עו" ד אינדיג יודע מה הוא עושה !!! (ל"ת)
    ניקל 10/02/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נפט שחור בע" מ 10/02/2011 15:02
    הגב לתגובה זו
    גבעות שווה לבריאות :-)
  • 8.
    יעל היפה 10/02/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
    הוא תמיד היה הכי זהיר!
  • 7.
    חחח כנראה שהוא יודע משהו ... (ל"ת)
    רן רן 10/02/2011 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אתה רוצה לספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עוד . (ל"ת)
    וותיק 10/02/2011 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הדרך 10/02/2011 14:54
    הגב לתגובה זו
    בקרוב 120 אש" ח שלך יהפכו למיליונים.
  • 4.
    הודעה מצוינת.בהצלחה לכולם (ל"ת)
    אלישע 052-8928464 10/02/2011 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ארז בן קיקי 10/02/2011 14:51
    הגב לתגובה זו
    אמרתי את זה כבר בשער 3.8 חבל שלא מקשיבים לי פה
  • 2.
    דדי 10/02/2011 14:50
    הגב לתגובה זו
    לא פרייר הוא יודע למה.
  • 1.
    אסף 10/02/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
    כותבים פה כתבה על קנית מניה ב150 אלף שח סך הכל
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.