TIM: הבינלאומיים כבשו את 3 המקומות הראשונים, יוטיוב זינק ב-27% בשנה
האתרים הבינ"ל כובשים את שלושת המקומות הראשונים בסקר TIM: לראשונה מאז החל יוטיוב להימדד בסקר, התברג אתר הווידאו הגדול בעולם במקום השלישי עם חשיפה שבועית של 64.3% - זינוק של 27% לעומת יוני 2009. כך עולה מנתוני סקר TIM חצי שנתי של מכון TNS/ טלסקר ליוני 2010.
פייסבוק, במקום השני בטבלה, רשמה חשיפה שבועית של 67.3% - זינוק של 49% בתוך שנה ושל 14% בתוך חצי שנה. את המקום הראשון בטבלה ממשיכה להחזיק גוגל, עם חשיפה של 91% - ללא שינוי ניכר לעומת אשתקד.
צמיחתם של האתרים הבינ"ל דחקה למטה את כל האתרים הישראלים: וואלה, המוביל את האתרים הישראלים, נדחק לראשונה למקום הרביעי ברשימה הכללית, עם חשיפה של 64.1% - ירידה קלה של כ-4.4% לעומת יוני 2009. ynet, המדורג חמישי ברשימה הכללית ושני בקרב האתרים הישראלים, רשם חשיפה של 60.2%, ללא שינוי ניכר לעומת יוני 2009.
לעומתם, אתר mako רשם ביוני 2010 חשיפה של 33.2% - זינוק של 46% לעומת יוני 2009. אתר הלוחות יד2, שנרכש השבוע על ידי וואלה, ממשיך לשמור על מיקומו הגבוה, ומדורג במקום השביעי בחודש יוני עם חשיפה של 26.5%, עלייה קלה לעומת שנה שעברה.
נענע10 רושמת חשיפה של 26.4% - ירידה של 8% לעומת יוני 2009, ועלייה של 8% לעומת דצמבר 2009. לאחרונה חברה נענע10 ל-MSN ישראל, והקימה את קבוצת מסה המוכרת במשותף את המדיה בשני האתרים, ואת המודעות בעמוד הבית של פייסבוק.
מנתונים משוקללים של הקבוצה שבדקה TNS בנפרד עבור מסה, עומדת החשיפה השבועית לנכסי הקבוצה, הכוללים את פייסבוק ואת MSN מסנג'ר, על 76.2% בניכוי חפיפות. עם זאת, החשיפה ל-MSN ישראל בפני עצמו רשמה ירידה חדה של 34% בהשוואה שנתית - 13.5% בסקר הנוכחי, לעומת 20.7% ביוני 2009.
אתר השוואת המחירים זאפ במקום התשיעי שומר על יציבות עם 24.4%, ללא שינוי ניכר לעומת אשתקד. את העשיריה הראשונה סוגר NRG של מעריב, עם חשיפה של 21.7%, ירידה של 10% לעומת יוני 2009, ועלייה קלה לעומת דצמבר 2009.
אתר המסעדות רסט של קבוצת דפי זהב נכנס לראשונה לסקר, ומתברג במקום האחרון עם חשיפה של 10.4%.
וואלה שופס מוביל אתרי הסחר
מבדיקת החשיפה השבועית לאתרי סחר עולה, כי וואלה שופס מוביל את הקטגוריה עם 14.9%, ואחריו בפער ניכר אולסייל עם 6.5%, P1000 עם 4.9% ונענע שופס (4.7%). את תחום המסרים המיידיים מוביל MSN מסנג'ר, עם 22.8% מהגולשים, לעומת 10.6% ל-ICQ ו-1.5% ליאהו מסנג'ר.
עוד עולה מהסקר, כי כ-14% מהגולשים (אוכלוסיה יהודית) בגילאי 13 ומעלה צפו במשחק מונדיאל אחד לפחות בשידור חי באינטרנט (הנתונים מתייחסים למועד ביצוע הסקר, בתחילת יוני).
מהתפלגות דמוגרפית עולה כי גברים צפו יותר מנשים, וצעירים בגילאי 18-29 צפו יותר מקבוצות גיל אחרות. כ-2% בלבד צפו במשחקים באמצעות הטלפון הסלולרי.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- פקידה בביטוח לאומי דרשה להכיר בלחץ כפגיעה בעבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
אל על מורידה מחירים ועדיין יקרה יחסית לאחרות; לכמה ירדו הרווחים של ענקית התעופה?
מחירי הטיסות בירידה. החזרה של חברות תעופה מייצרת תחרות והמחירים בירידה (טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה). אל על שהיתה מונופול בתקופת המלחמה מיישרת קו ומורידה מחירים, אם כי היא עדיין מעל החברות האחרות. זה היה גם לפני המלחמה, השאלה אם הציבור יבחר בה. חלק גדול מהציבור ממורמר ומחפש סוג של "נקמה" באל על על המחירים הגבוהים.
אל על הורידה את המחיר לניו יורק לחודשים הקרובים ל-1,040 דולר, ירידה של כ-50%. אפשר להשיג בזול יותר במקומות אחרים. גם הטיסות לאירופה ירדו - טיסה לפריז ב-530 דולר, גם כאן ירידה דרמטית של כ-40% ועדיים יקר לעומת אחרות. עם זאת, צריך לזכור שבאל על מקבלים במחיר אפשרות לכבודה וזה לא נמצא בחברות הלואו קוסט. בפועל, ההפרשים נמוכים יותר.
אל על צפויה להיפגע מסיום המלחמה, אבל צריך לזכור שהציבור למרות הכעס-מרמור על המחירים מבין שזו חברת התעופה ש"לקחה" סיכון" והיתה מוכנה לטוס ישראל ולישראל בשעה שכולם עזבו. זה גם מה שיקרה בפעם הבאה, ומכיוון שעדיין קיים חשש מביטול טיסות, נראה שאל על תמלא את מלאי המושבים שלה די מהר, לפחות בחודשים הקרובים, אם כי כאמור במחירים נמוכים יותר.
אם לוקחים בחשבון ירידת מחירים דרמטית, ירידה בהיקף הטיסות בשל התחרות, מקבלים תוצאות משמעותית פחות טובות לאל על בהמשך. אל על לפני המלחמה היתה בקצב רווחים של קרוב ל-100 מיליון דולר בשנה, המלחמה הביאה אותה לרווחים של 400-500 מיליון בשנה, והחזרה לשגרה, תוריד אותה למטה, אבל זה צפוי להיות משמעותית מעל 100 מיליון דולר. מחירי הטיסות בהגדרה עולים במקביל להיצע קטן של מושבים. ה-100 מיליון של לפני שנתיים שהוא המייצג, מגיע ל-150-180 מיליון. בדרך אל על הוסיפה לעצמה הון של מיליארד דולר, ולכן כשמסתכלים על השווי היום לעומת השווי לפני המלחמה, צריך לזכור שחלק גדול מעליית השווי מוסבר דרך הרווחים. כשמורידים אותם, מקבלים עליית ערך פחות דרמטית.
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- מי המרוויחה המפתיעה מעסקת כאל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7