TIM: הבינלאומיים כבשו את 3 המקומות הראשונים, יוטיוב זינק ב-27% בשנה

פייסבוק זינקה בכמעט 50% בחשיפה השבועית שלה בתוך שנה ו-14% בחצי שנה; גוגל שומר על ראשות הטבלה עם 91% חשיפה, ללא שינוי משמעותי

האתרים הבינ"ל כובשים את שלושת המקומות הראשונים בסקר TIM: לראשונה מאז החל יוטיוב להימדד בסקר, התברג אתר הווידאו הגדול בעולם במקום השלישי עם חשיפה שבועית של 64.3% - זינוק של 27% לעומת יוני 2009. כך עולה מנתוני סקר TIM חצי שנתי של מכון TNS/ טלסקר ליוני 2010.

פייסבוק, במקום השני בטבלה, רשמה חשיפה שבועית של 67.3% - זינוק של 49% בתוך שנה ושל 14% בתוך חצי שנה. את המקום הראשון בטבלה ממשיכה להחזיק גוגל, עם חשיפה של 91% - ללא שינוי ניכר לעומת אשתקד.

צמיחתם של האתרים הבינ"ל דחקה למטה את כל האתרים הישראלים: וואלה, המוביל את האתרים הישראלים, נדחק לראשונה למקום הרביעי ברשימה הכללית, עם חשיפה של 64.1% - ירידה קלה של כ-4.4% לעומת יוני 2009. ynet, המדורג חמישי ברשימה הכללית ושני בקרב האתרים הישראלים, רשם חשיפה של 60.2%, ללא שינוי ניכר לעומת יוני 2009.

לעומתם, אתר mako רשם ביוני 2010 חשיפה של 33.2% - זינוק של 46% לעומת יוני 2009. אתר הלוחות יד2, שנרכש השבוע על ידי וואלה, ממשיך לשמור על מיקומו הגבוה, ומדורג במקום השביעי בחודש יוני עם חשיפה של 26.5%, עלייה קלה לעומת שנה שעברה.

נענע10 רושמת חשיפה של 26.4% - ירידה של 8% לעומת יוני 2009, ועלייה של 8% לעומת דצמבר 2009. לאחרונה חברה נענע10 ל-MSN ישראל, והקימה את קבוצת מסה המוכרת במשותף את המדיה בשני האתרים, ואת המודעות בעמוד הבית של פייסבוק.

מנתונים משוקללים של הקבוצה שבדקה TNS בנפרד עבור מסה, עומדת החשיפה השבועית לנכסי הקבוצה, הכוללים את פייסבוק ואת MSN מסנג'ר, על 76.2% בניכוי חפיפות. עם זאת, החשיפה ל-MSN ישראל בפני עצמו רשמה ירידה חדה של 34% בהשוואה שנתית - 13.5% בסקר הנוכחי, לעומת 20.7% ביוני 2009.

אתר השוואת המחירים זאפ במקום התשיעי שומר על יציבות עם 24.4%, ללא שינוי ניכר לעומת אשתקד. את העשיריה הראשונה סוגר NRG של מעריב, עם חשיפה של 21.7%, ירידה של 10% לעומת יוני 2009, ועלייה קלה לעומת דצמבר 2009.

אתר המסעדות רסט של קבוצת דפי זהב נכנס לראשונה לסקר, ומתברג במקום האחרון עם חשיפה של 10.4%.

וואלה שופס מוביל אתרי הסחר

מבדיקת החשיפה השבועית לאתרי סחר עולה, כי וואלה שופס מוביל את הקטגוריה עם 14.9%, ואחריו בפער ניכר אולסייל עם 6.5%, P1000 עם 4.9% ונענע שופס (4.7%). את תחום המסרים המיידיים מוביל MSN מסנג'ר, עם 22.8% מהגולשים, לעומת 10.6% ל-ICQ ו-1.5% ליאהו מסנג'ר.

עוד עולה מהסקר, כי כ-14% מהגולשים (אוכלוסיה יהודית) בגילאי 13 ומעלה צפו במשחק מונדיאל אחד לפחות בשידור חי באינטרנט (הנתונים מתייחסים למועד ביצוע הסקר, בתחילת יוני).

מהתפלגות דמוגרפית עולה כי גברים צפו יותר מנשים, וצעירים בגילאי 18-29 צפו יותר מקבוצות גיל אחרות. כ-2% בלבד צפו במשחקים באמצעות הטלפון הסלולרי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.