איש השיווק לחודש פברואר: ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב

איגוד המפרסמים בחר בלמפרט, המכהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל דפי זהב לאיש השיווק בחודש פברואר 2008
משה בנימין |

ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, הוא איש השיווק של איגוד המפרסמים לחודש פברואר 2008.

למפרט היה זה שהוביל את המהפכה שעברה דפי זהב בשנים האחרונות, במסגרתה ביצעה החברה מעבר חד מחברה שעיסוקה העיקרי הוא במדריכים מודפסים לחברה שחלק גדל והולך מהכנסותיה נובע מהמדיה הדיגיטאלית.

המהלך המוביל - שדרוג מקיף של האינטרנט

למפרט מציין כי "בעשורים האחרונים, ובעיקר עם כניסת האינטרנט לזירה התקשורתית, דפי זהב (בארץ ובעולם) אינה עוד המקור היחיד למידע. כיום יש חלופות רבות הנותנות מענה מהיר כספקיות מידע לצרכנים דוגמת אתרי אינטרנט, דיוור ישיר, מקומונים, שלטי חוצות ועוד".

"הפתרונות בהם בחרה דפי זהב בהובלת למפרט, במטרה להתחרות בספקיות המידע החדשות לצרכנים, כוללים בראש ובראשונה שדרוג מקיף של אתר האינטרנט במסגרתו הושק מנוע חיפוש, מהמתקדמים ביותר בעולם בתחום. דגש מיוחד הושם על שירותים מקומיים ושיפור חוויית המפות המוצעת באתר. כיום לקוח יכול לסמן סביב מקום מגוריו או מקום עבודתו מעגל בקוטר הרצוי לו, ולקבל על גבי מפה את כל בתי העסק המצויים בו".

צפי ל- 40% הכנסות מאינטרנט ב- 2008

למפרט מוסיף: "נכון להיום המדיה המודפסת שומרת על כוחה. על פי סקר TGI, 90% מהתושבים מכניסים את המדריכים המודפסים הביתה, ו-50% מהאוכלוסייה הבוגרת משתמשים בו בממוצע פעמיים בחודש. השימוש רב יותר בקרב אוכלוסייה שהיא פחות מוכוונת אינטרנט. מבחינת ההכנסות, הפעילות במדיה המודפסת שמרה על היקפה, והפעילות האינטרנטית גדלה מבלי לגרום קניבליזציה. פעילות האינטרנט היוותה בשנת 2005 כ-10% מההכנסות של דפי זהב, בשנת 2007 היא הגיעה כבר לכ-30%, ואני מקווה שב- 2008 היא תהיה יותר מ-40% מההכנסות שלנו".

במקביל לשיפורים פתחה דפי זהב במהלך שיווקי שהתחיל בשנה האחרונה ועדיין נמשך. על המהלך השיווקי הוחלט משום שלמרות השיפור העצום שחל במוצר, שיווקו לקהל הרחב היה קשה ביותר בגלל שקשה היה להתנער מהתדמית המאובקת והמיושנת שהייתה לחברה. המהלך השיווקי הניב פירות עד כה ודפי זהב הצליחה להביא לגידול דרמטי בכמות הגולשים באתר. בשנה האחרונה הגדילה דפי זהב את כמות הכניסות ואת הפרסום באתר בשיעור של כ-45%.

ההתחלה הייתה ב- 8200

הקריירה של למפרט, 47, מעניינת. עד לפני כשבע שנים שירת בצה"ל כשתפקידו האחרון בצבא היה סגן מפקד יחידת 8200 היוקרתית. לאחר פרישתו מצה"ל שימש כאחראי על חטיבת הלקוחות בחברת הלוויין Yes, בהמשך שימש כמשנה למנכ"ל וכמנכ"ל ערוץ 10, ומזה למעלה משנתיים מכהן כמנכ"ל דפי זהב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה