"עוף ב-80 אגורות? אבסורד שצריך להתייחס אליו באחריות": התגובה של שופרסל
שופרסל כינסה היום (ד') מסיבת עיתונאים ובה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2007 ובמקביל סיכמה בניחוח ציוני לאומי את חגיגות ה-50 של החברה שקיימת מאז 1958.
החברה סיימה את שנת 2007 ברווח נקי בסך של כ-244 מיליון שקל לעומת 121 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 103%. כאשר במחזור המכירות נרשם גידול של כ- 10%, שעמד על 9.9 מיליארד שקל בשנת 2007 לעומת 9.0 מיליארד ש"ח בשנת 2006.במכירות בחנויות זהות נרשם גידול של 5.7%.
מלחמת הקמעונאות ו"רמי לוי"
מלחמת הקמעונאות החריפה שדובר בה בזמן האחרון, כאשר רמי לוי ניצב במרכזה, הייתה כמובן נושא בלתי נמנע שעלה בכינוס ובחברה הגיבו למספר שאלות בעניין.
"עוף ב-80 אגורות זה לא השוק האמיתי - אנחנו מתנהלים באחריות למול האבסורד הזה"
בנוגע לקיצוץ המחירים של רמי לוי מסרו בחברה: "במקרה הנוכחי ירדו מחירי המתחרה ואנחנו מתאימים עצמנו בצורה אחראית למפת התחרות המקומית אך בראייה כללית - אסטרטגית לטווח ארוך, של השוק".
בנוסף נאמר: "למכור עוף ב-79 אגורות יכול לקרות רק באופן רגעי לתקופת זמן קצרה - אך זה לא השוק וזה לא ימשיך כך. בואו לא נהיה דרמטיים בנושא הזה - לא בצרכנות ולא במחירים, למרות ההיבט הצרכני הברור".
"לשופרסל יש את רשת ה"דיל" - ואנחנו רשת הדיסקאונט הכי גדולה בישראל. אנחנו עומדים מאחורי האסטרטגיה של "הכסף שלך קונה יותר", אבל מן הסתם לא יכולים להגיד שזה קורה בכל מקום ובכל זמן".
"רומסים ? אנחנו? - זה לא בלקסיקון שלנו - מאחלים בהצלחה לכל מתחרינו"
עוד בעניין רמי לוי, נדרשו בשופרסל להגיב לטענות כי הם אלו שרומסים את כל המתחרים: "אני מוציא מהלקסיקון שלנו, לא של IDB ולא של שופרסל את המינוח רומס. זהו שוק תחרותי ונדרשת אחריות כלפי בעלי המניות, עובדים והשוק בכלל. אין באג'נדה שלנו שום מילה כמו "לרמוס" ואנחנו מאחלים בהצלחה לכל מתחרינו.
"נוהגים בצורה אחראית כלפי המחירים - לא נגררים"
בשופרסל מסבירים, כי "אי אפשר לשים את עצמך מול מישהו שאומר שמחירו X ומחיר המתחרים הוא 50X. חוסר האחריות הזה מחייב אותנו להסתכל באופן מקיף על המצב. לא צריך להתייחס לכל פרסום של "מחירי ערב חג" שכאלו.
עד עכשיו הייתה צמיחה - איפה שופרסל ושוק המזון במיתון המתקרב
בחברה מתייחסים לאותו מיתון מדובר ואומרים: "אנחנו אחרי 4 שנות שגשוג בבורסה ויש חשש ממיתון שכזה. אין לנו תשובה כמותית בנושא ירידת מחירים ועליית מחירים, אבל כן מורגש לחץ מצד ספקים להעלות מחירים בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם, ואנו בודקים את הדרישות באופן יסודי".
בנוגע למותג הפרטי של החברה, אומרים בשופרסל: במהלך שנת 2008 המותג הפרטי שלנו יגדל לכדי אלף מוצרים, ואנו רואים בו עדיין את פוטנציאל הגידול. אנחנו גם מאמינים שנצליח להגיע לשיעור דו-ספרתי של מכירות המותג הפרטי ברשת, שכרגע עומד על נתון חד-ספרתי".
מה מתוכנן לחגיגות ה-50 של החברה
במהלך חודש מאי 2008, בו חל יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל, תציע הרשת לראשונה מהדורות מיוחדות בגרסת "רטרו" של המותגים מהמובילים בתחומם בתעשיית המזון בישראל, אשר יסופקו בלעדית בשופרסל. שופרסל תשקיע בחודש הרטרו כ-1 מיליון שקל.
במסגרת חגיגות הזהב השיקה החברה לוגו לציון 50 שנה של הרשת אשר מייצג את שנות פעילותה של הרשת מאז היווסדה, וילווה את כל הפרסומים בשנת 2008.
החגיגות ילוו בין היתר בקמפיין תדמיתי פרסומי בטלויזיה, בעיתונות ובנקודות המכירה, בהשקעה של 2 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO.