השטר הירוק פתח את היום בצניחה; נסחר ברמה של 3.9362 שקל
המטבע הישראלי פתח את יום המסחר בהתחזקות אל מול העיקריים. השטר הירוק החל את יום המסחר בירידה חדה של 0.95% לרמה של 3.9362 שקל, האירו פתח את יום המסחר בירידה של 0.9% לרמה של 5.6701 שקל.
ירידה זו של הדולר הבוקר מתווספת לירידה אשר רשם אמש בשיעור של 0.85% כאשר שערו היציג נקבע ברמה של 3.974 שקל ובכך רשם תשואה שנתית שלילית של 5.94%. גם החלשותו של המטבע האירופי מתלווה לירידות השערים אשר חווה המטבע אל מול השקל כאשר רשם ירידה של 0.78% לרמה של 5.7216 שקל ובכך תשואתו השנתית הגיעה לרמה של 2.83% בלבד.
עם זאת, השטר הירוק נסחר הבוקר בהתחזקות אל מול המטבע האירופאי כאשר האירו רושם ירידה קלה של 0.1% לרמה של 1.4399 דולר ובכך מביא את תשואת האירו אל מול הדולר לרמה של 9.21% מתחילת השנה.
מחדר המסחר של פינוטק נמסר, כי אתמול השקל סיים יומיים של ירידות בהתחזקות כששערו היציג סוגר על 3.9740. חזרתו של הצבע הירוק לאחד העם על רקע הזרמת 500 ביליון דולר לשוק האשראי מצד ה ECB והתמתנות החששות מחנק האשראי עורר את תיאבון המשקיעים הזרים לסיכון אשר חזרו לרכוש את השטר הישראלי אל מול הדולר. כמו כן, הכישלון של הדולר לפרוץ את רמת ההתנגדות ב 4.02 והפריצה מטה של 4.0000 הזרימו ביקושי קניה טכניים רבים על השקל. תמיכה נוספת קיבל השקל על רקע ספקולציות כי נגיד בנק המרכזי הישראלי, סטנלי פישר, עשוי להעלות את הריבית בסוף החודש כתוצאה מנתוני האינפלציה האחרונים.
המסחר לקראת סוף השנה נעשה בנפחים נמוכים מהרגיל אך היה תנודתי ברובו. הושפע בעיקר מגורמים טכניים. משקיעים רבים סגרו פוזיציות מכירה על הדולר ומימשו רווחים לקראת הדוחות של סוף השנה. הדולר התחזק אל מול היין על רקע הזרמת 500 מיליארד דולר בהלוואות לשבועיים על ידי הבנק המרכזי האירופי (ECB) אשר הנמיכה את המתיחות בשווקים. התמתנות המתיחות סביב משבר האשראי החזירה מעט את התיאבון לסיכון מצד משקיעי ה Carry Trade אשר שבו למכור את היין כנגד מטבעות ונכסים בעלי תשואה גבוהה יותר. הדולר נסחר ביציבות אל מול האירו אך התחזק אל מול הסטרלינג כאשר הערכות המשקיעים כי העליה בנתוני האינפלציה בשבוע שעבר עשויים להמשיך ולתמוך בהתחזקות השטר הירוק. הדולר נסחר כעת סביב הרמות של 1.4415 אל מול האירו, סביב הרמות של 113.25 אל מול היין וסביב הרמות של 2.0130 אל מול הסטרלינג.
הקורונה השבדית נסחרה אמש בשפל של שנתיים אל מול האירו ונחלשה כנגד הדולר לקראת הכרזת הריבית. הבנק המרכזי השבדי צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי על אף הלחצים האינפלציונים כשמדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר עלה לשיא של ארבע שנים. הכלכלה השבדית צמחה בקצב הנמוך ביותר מזה ארבע שנים ברבעון השלישי ומקשה על המשך המגמה של העלאות הריבית על ידי הבנק המרכזי. " הצמיחה מאטה והבנק המרכזי צריך לציין כי הסיכון לכלכלה מתחזק על רקע אי וודאות גלובלית ובעיות מתמשכות בסקטור הפיננסי. ההכרזה צריכה להיות בעלת השפעה דובית על הקורונה" מסר רוברט ברגביסט כלכלן בכיר מ AS SEB.
היום יהיה יחסית דל בארועים בזירה גלובלית והמסחר יהיה טכני ברובו. בגרמניה יפורסם סקר ה IFO ב 09:00 (GMT) אשר צפוי להצביע על המשך הסנטימנט השלילי בכלכלת אירופה ולהכביד על האירו.
זהב: המתכת היקרה עלתה מעל לרמת ה-800 דולר על רקע הערכות לביקושים חזקים בשנת 2008. העובדה כי היצע הזהב צר עשויה לגרור בעייתיות בהספקה הסדירה ואף מחסור במהלך שנת 2008 ומהווה זרז לחזרת המשקיעים אל המתכת היקרה. כמו כן, התגברותם של הלחצים האינפלציוניים מוסיפה גם היא לביקושים על הזהב. במידה וישוב הדולר להחלש כנגד האירו אנו צפויים לראות את הזהב מקבל תמיכה משמעותית. החוזה העתידי על הזהב לחודש דצמבר נסחר כעת סביב הרמות של 803.00 דולר לאונקיה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.