טלדור בשת"פ עם גוגל להפצת מנוע חיפוש לעסקים בישראל

טלדור תפיץ ותטמיע בישראל את Google Search Appliance לעסקים גדולים ובינוניים
אפרת אדיר |

חברת טלדור חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Google במסגרתו הוסמכה להפיץ ולהטמיע את Google Search Appliance בעסקים בישראל.

מנוע החיפוש הייחודי של גוגל, המכונה Google Search Appliance, מספק מידע עבור המשתמשים במסגרת הארגון באופן דומה לזה של מנוע החיפוש ב-Google.co.il, המספק מידע מהאינטרנט. כמוצר חומרה ותוכנה מוטמע, הוא מאפשר חיפוש מידע המאוחסן ברשת ובשרתי הקבצים של החברה, במערכות לניהול מסמכים ותוכן, במאגרי מידע מקושרים וביישומים העסקיים.

באמצעות מערכת החיפוש הפנימית, כל המידע הופך להיות נגיש מיידית דרך תיבת חיפוש אחת מוכרת. חברות בינלאומיות רבות כגון: Apple, MTV, NEC, ו-Fujitsu כבר שילבו את מערכת Google Search Appliance.

"בעידן שבו נגישות למידע היא בעלת חשיבות עליונה, אחד מהאתגרים העיקריים העומדים בפני גופים עסקיים הוא ארגון ואיתור המידע הפנים ארגוני, גם אם הוא מאוחסן במספר מאגרי מידע, אשר לעיתים מרוחקים זה מזה גיאוגרפית או שמורים ברשת. בעולם אידיאלי, המידע תמיד נגיש למשתמש ומאותר במינימום זמן ועלות", אומר מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל.

על הבחירה בטלדור הוסיף ברנד: "בחרנו בטלדור על בסיס הניסיון הרחב שלהם באינטגרציה של מערכות מסוג זה והמוניטין של החברה בתעשיית ה-IT בישראל".

דורון ספיר, מנכ"ל טלדור הוסיף: "משתמשים משקיעים עשרות שעות בשנה בחיפוש אחר מידע. בארגונים בינוניים וגדולים, המעסיקים מאות ואף אלפי עובדים, מדובר בעלויות משמעותיות. Google Search Appliance מצמצם משמעותית הן את זמן החיפוש והן את עלויות החיפוש, ובו זמנית משפר את תוצאות החיפוש. המשמעות היא שחברות יכולות לחסוך כסף רב מדי שנה".

בכך מצטרפת Google לשורה מכובדת של חברות שבחרו להשתמש בשירותיה של טלדור, ובהם התאגיד הבנקאי ההודי INFOSYS FINACLE, חברת WINCOR NIXDORF הגרמנית ו-INDRA הספרדית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.