"סידס" נכנסת לראשונה לקטגוריית הפסטה

קיבלה הזיכיון לשווק מוצרי פסטה יבשה תחת המותג "פסטה דיסני" בצורות דמויות דיסני העולמיות
אפרת אדיר |

חברת "סידס", יבואנית ומשווקת מותגי מזון בינלאומיים בישראל, נכנסת לראשונה לקטגוריית הפסטה לאחר שקיבלה את הזיכיון לייבוא ושיווק מוצרי הפסטה של חברת "דיסני" העולמית בישראל.

עם קבלת הזיכיון משיקה החברה קטגוריה חדשה בתחום הפסטה היבשה בישראל: פסטה איטלקית יבשה ממותגת דמויות מעולם התוכן של דיסני. בשלב הראשון, יושקו מוצרי "פסטה דיסני" בצורות מיקי מאוס, פו הדוב ונסיכות בסניפי רשת שופרסל בלבד. המוצרים יימכרו באריזה של 500 גר' ובמחיר מומלץ לצרכן של 9.99 שקל לאריזה.

לדברי מור בר חיים, מנהלת מותג "פסטה דיסני" בחברת סידס: "כחברה שחרטה על דגלה לבחור עבור הצרכן הישראלי מותגי מזון בינלאומיים איכותיים מובילים, אנו גאים להיכנס לקטגוריה חדשה בתחום הפסטה היבשה בארץ ולהגיש לצרכנים מוצר פרימיום באיכות גבוהה ביותר תחת מטריית המותג המופלאה של דיסני העולמית.

עוד מוסיפה בר חיים, כי מסקר שנערך באיטליה עלה כי המניע העיקרי לבחירת מוצר בקטגוריית הפסטה היבשה הוא איכות הפסטה ואחר כך בחירתה על פי מותג, מבצע ומחיר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות אונליין
צילום: rupixen/UNSPLASH

חג קניות שמח: עלייה ברכישות באשראי בערב ראש השנה

הציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל, כך על פי נתוני שבא. מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה

עוזי גרסטמן |

נתוני שבא SHVA  , מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שהציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל. 

מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה תשפ״ה, ביום שישי ה-2 באוקטובר 2024, שהיקף ההוצאות בין 8:00 ל-11:00 באותו היום הגיע ל-422.93 מיליון שקל. בערב ראש השנה תשפ״ד, שחל ביום שישי ה-15 בספטמבר 2023, לפני פתיחת מלחמת חרבות ברזל, היקף ההוצאות בשעות האלה עמד על סכום כולל של 378.39 מיליון שקל.


שבא פרסמה באחרונה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2025. הכנסות שבא הסתכמו ברבעון שעבר בכ-38.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-38.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה נבעה בעיקר מצמיחה בהכנסות מבוססות תנועה. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2025 הגיע לכ-12.3 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה וכ-12.2 מיליון ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות הנובעות מהמשך חיזוק המערך הטכנולוגי ואבטחת מידע וכן עלייה בפחת. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון החולף הגיע לכ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024, וכ-10.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה מיוחסת ברובה לרווח על ניירות ערך למסחר.


ביולי האחרון נרשם שיא כל הזמנים בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי, עם סכום כולל של כ-51.8 מיליארד שקל, עלייה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בפעם הראשונה שהיקף ההוצאות החודשי חוצה את רף ה-50 מיליארד שקל. ממוצע ההוצאות היומי הגיע ל-1.671 מיליארד שקל - זינוק של 20.3% לעומת יוני, שבו התנהלה הלחימה במסגרת מבצע עם כלביא מול איראן. גם ביחס למאי האחרון, השיא הקודם, מדובר בעלייה של 8.8%. לפי מנכ"ל שב"א, איתן לב-טוב, מדובר ב"תיקון בהיבט של הצריכה במשק" שמבטא חזרה מהירה של הביקושים.