פריצת דרך למטאלינק: מיליארד סינים יצפו ב-HDTV אלחוטי מתוצרתה

האיגוד לשיתוף פעולה ומשאבים טכנולוגיים בסין ישתף פעולה עם מטאלינק ע"מ ליצור פלטפורמה שתשמש את כל יצרניות הטלוויזיה החברות ב-IGRS, האחראיות, יחד, ליותר מ-84% ממכשירי הטלוויזיה הנמכרים בסין
סיון איזסקו |

חברת מטאלינק הישראלית זכתה היום להודיע כי האיגוד לשיתוף פעולה ומשאבים טכנולוגיים בסין (IGRS) ומטאלינק, ישתפו פעולה כדי לספק פלטפורמת פענוח מתקדמת לשידורי HDTV על גבי רשתות אלחוט ביתיות. הפלטפורמה תשמש את כל יצרניות הטלוויזיה החברות ב-IGRS, האחראיות, יחד, ליותר מ-84% ממכשירי הטלוויזיה הנמכרים בסין.

IGRS נוסדה ב- 2003 על ידי חמש מחברות המחשוב ומוצרי הצריכה האלקטרוניים המובילות בסין - Lenovo, TCL, Konka, Hisense ו- Great Wall, כאשר Lenovo משמשת כיושבת ראש האיגוד. בנוסף לחברות המייסדות, חברות המפתח בארגון כוללות את China Telecom, Huawei, Changhong, ZTE, Skyworth ואחרות. כיום, IGRS מייצגת את השחקניות הראשיות בתעשייה הסינית, ומספקת מוצרים לשווקים סיניים ובינלאומיים.

תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים בסין צומחת בקצב מואץ. צמיחה זו מונעת הן על ידי קצב הצמיחה העצום של השוק הסיני והן על ידי הצלחתם הגוברת של המותגים הסינים בעולם כולו. הצרכנים מחפשים מוצרים חדשניים בעלי ביצועים טובים שיאפשרו להם חוויית בידור ביתי משופרת, ואימוץ הולך וגדל של טכנולוגיות חדשות כגון Wi-Fi. מאחר שיישומם של פתרונותWi-Fi מקל על העברת תכני מולטימדיה ב- HD לרחבי הבית, החלו ספקיות מוצרי צריכה בעולם, כולל סין, לחפש אחר הפתרונות המתאימים ביותר ליישום Wi-Fi ברשתות ביתיות. כדי לתמוך בצרכים אלה, IGRS מפתחת עתה פלטפורמה מתקדמת ואמינה לשילוב טכנולוגית Wi-Fi במפענחי HDTV.

לאחר בדיקה מעמיקה של טכנולוגיות Wi-Fi מתקדמות, בחרה IGRS במשפחת שבביWLANPlus תואמת תקן 802.11n של מטאלינק, כבסיס ליכולות האלחוטיות של הפלטפורמה החדשה שלה. הפתרון יאופיין במיוחד על מנת לספק ליצרניות הטלוויזיה פתרון כולל, חזק וקל, לשילוב, שיאפשר להן להציע ולהציג תכני מולטימדיה HD על גבי רשתות ביתיות. כפתרון הטוב ביותר מסוגו, ה- WLANPlusשל מטאלינק מיועד להעברה אלחוטית של מספר ערוצי וידאו HD, ועולה על כל הפתרונות החלופיים. WLANPlus מהווה פתרון יעיל ויציב ל-triple-play ולרשתות בידור אלחוטיות. באמצעות מגוון שבבים רחב, הכולל שבב חד-ערוצי, שבב דו-ערוצי ושבב דו-ערוצי-סימולטני, כמו גם פתרון מערכת על שבב (SoC) עם מעבד רשת משולב, WLANPlus הוא הפתרון הטוב ביותר ליישומים שונים, החל מנתבים ביתיים ונקודות גישה וכלה בכרטיסים למחשבים אישיים, ממירים, DMAs וטלוויזיות HD אלחוטיות.

"פריסת IPTV בסין תופסת תאוצה, ו- Wi-Fi היא הטכנולוגיה המתאימה ביותר ליישומים אלה במדינה זו", אומר לי מינג, מנהל טכנולוגי ב- IGRS. "אנו מעריכים שכתוצאה מכך, קיימת דרישה הולכת וגוברת ל- Wi-Fi בסין. מבדיקות שערכנו עולה ש-WLANPlus של מטאלינק הוא פתרון ה- Wi-Fi בעל הביצועים הטובים ביותר, כמו גם האמין והיציב ביותר המאפשר יכולות אלחוט לפלטפורמת מפענח ה- HDTV שלנו".

"אנחנו גאים ש- IGRS בחרה במשפחת השבבים שלנו כבסיס האלחוטי לפלטפורמת מפענח ה-HDTV החדשנית שלה", הוסיף דוד פרג, סמנכ"ל פיתוח עסקי במטאלינק. "כנציגת החברות המובילות בשוק הטלוויזיה בעולם, IGRS קובעת את התקנים לכל ספקיות הטלוויזיה הגדולות, בכך שהיא בוחרת רק את הטכנולוגיות הטובות ביותר לשילוב בפלטפורמות שלה. לכן, שילוב המוצר שלנו בפלטפורמה של איגוד זה הוא הישג חשוב מאוד, הסולל את הדרך להכרת השוק הבינלאומי במוצר ה- WLANPlus שלנו כטוב מסוגו".

כמו כן, הודיעה היום חברת הייסנס (Hisense), ספקית מובילה של מוצרי צריכה אלקטרוניים, מכשירי חשמל ביתיים וטכנולוגיית מידע, ומטאלינק, על שיתוף פעולה שבמסגרתו יציעו פתרונות חדשניים וחסכוניים להעברת מולטימדיה ב-HD על גבי רשתות אלחוט ביתיות. הייסנס בחרה בטכנולוגיית WLANPlus של מטאלינק, התואמת את תקן 802.11n, כדי לאפשר העברה אלחוטית של מספר ערוצי HD TV בין מכשירי טלוויזיה דיגיטליים, מקלטי וידאו אישיים (PVRs) וממירים מרכזיים ברחבי הבית.

"בשנה שעברה החזיקה הייסנס ב- 15% משוק מסכי הטלוויזיה השטוחים בסין. זהו נתח השוק הגדול ביותר של יצרן סיני." אמר ד"ר לי יוג'ון, מנהל המו"פ בהייסנס. "לקוחותינו דורשים Wi-Fi כטכנולוגיה המאפשרת יישומי טלוויזיה מתקדמים. בדיקות שערכנו אישרו שהטכנולוגיה של מטאלינק היא הפתרון האלחוטי הטוב ביותר ליישומים כאלה. השילוב של WLANPlus של מטאלינק במקלטי וידאו אישיים ובממירים שלנו מאפשר ללקוחות להעביר את תכני המולטימדיה, השידורים ומגוון התוכניות המשודרות ב- HD למספר רב של מכשירים ברחבי הבית. אנו שמחים לשתף פעולה עם מטאלינק בשילוב הטכנולוגיה שלה במכשירי הצריכה האלקטרוניים מהדור הבא שאנו מפתחים".

"אנו גאים לשתף פעולה עם הייסנס, אחת מחמש היצרניות המובילות בסין למוצרי צריכה אלקטרוניים ומובילה מוכרת בשוק האלקטרוניקה הבינלאומי", אמר דוד פרג, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של מטאלינק. "השוק הסיני משגשג וצרכנים מוכנים לאמץ טכנולוגיות מולטימדיה מתקדמות. אנו עדים לביקוש גדל לציוד חדשני המאפשר העברת תכני מולטימדיה על גבי רשתות אלחוט ביתיות. אנו נרגשים מכך ש-WLANPlus מהווה הבסיס ליכולות אלחוטיות אלה של מוצרי הדור הבא של הייסנס. אנו בטוחים שמוצרינו יענו באופן הטוב ביותר על דרישות הלקוחות לביצועים מעולים, איכות ואמינות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.52%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".