רווחי שיא של 561 מיליון ש' לאלביט הדמיה בשנת 2006
שנה מוצלחת לחברת הבת של אירופה ישראל, אלביט הדמיה (נאסד"ק: EMITF) אשר פרסמה היום (ד') את דוחותיה הכספיים לשנת 2006.
הכנסות החברה בשנת 2006 הסתכמו בכ-1.42 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-816.7 מיליון שקל בשנת 2005, גידול של כ-40%.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק ב-553% הסתכם בכ- 561.1 מיליון שקל לעומת כ- 85.8 מיליון ש"ח בשנת 2005. מתוך הרווח הנקי, כ-667 מיליון שקל הם רווחי הון חד פעמיים כתוצאה מהנפקת חברת הבת, Plaza Centers בבורסה הראשית בלונדון בחודש אוקטובר. כתוצאה. בסה"כ גייסה החברה כ- 300 מיליון דולר.
גם בסעיף ההון העצמי נרשם שיפור חד של כ-50%, והסתכם בכ-1.602 מיליארד שקל לעומת כ- 1.054 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2005.
היחס השוטף ל- 31 בדצמבר 2006 הסתכם בכ- 4.42 לעומת 1.25 בתקופה המקבילה אשתקד.ההון החוזר ל- 31 בדצמבר 2006 הסתכם בכ- 2.03 מיליארד ש"ח לעומת 0.17 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
בתחילת 2006, חילקה החברה לבעלי מניותיה דיבידנד בסך של כ- 130 מיליון ש"ח (5.1 ש"ח למניה).
נזכיר כי בחודש מרץ, החלה בנייתו של מרכז הבידור והסחר הגדול ביותר במזרח אירופה, ה"היפודרום", במרכז בודפשט. עלות הפרויקט צפויה להסתכם בכ- 150-160 מיליון יורו. השלמת הפרויקט צפויה לקראת סוף שנת 2007.
כמו כן, במהלך השנה אושרו תוכניות הבניה באי "אובודה", אשר לאלביט 30% אחזקה בו, ובניה בחלקו הדרומי של האי החלה לקראת סוף השנה. הבניה צפויה להסתיים תוך 5-6 שנים, בהשקעה כוללת של כ- 1.5 מיליארד יורו.
בתחילת שנת 2007, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בסך של כ- 160.4 מיליון שקל (38.2 מיליון דולר) אשר מייצגים 6.3 ש"ח (1.5 דולר) למניה. כמו כן, החברה אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 50% מהעודפים שינבעו לחברה בכל שנה ובתנאי שלא יעלה על 50% מהתזרים שינבע לה מגובה הדיבידנדים והחזרי הלוואות הבעלים שיתקבלו מחברות הבנות באותה שנה. החברה תחלק דיבידנד לראשונה בהתאם למדיניות זו בשנת 2008 בגין שנת 2007.
נציין כי בחודש פברואר, הודיעה החברה על מכירת קניון "ארנה" תמורת 130-135 מיליון דולר. העסקה צפויה להוסיף למזומני החברה כ- 80-85 מיליון דולר.
מוטי זיסר, יו"ר דירקטוריון אלביט הדמיה, מסר: "הנהלת החברה ועובדיה יעשו ככל שביכולתם על מנת לשמר את התוצאות המצוינות שהצגנו גם בשנים הבאות. החברה נמצאת כעת בתנופה עסקית ב- 2 חזיתות עיקריות - מרכז ומזרח אירופה ואסיה, בהן היא יצרה יתרון גדול מול המתחרים ואין ספק שנראה את הפירות בשנים הקרובות."
שמעון יצחקי, נשיא אלביט הדמיה מסר: "יתרות המזומנים וההון העצמי, אשר ברשות החברה, יבטיחו את מיצוי הפוטנציאל הגדול אשר אנו רואים בתחום הפעילות העיקרי של החברה - במזרח ומרכז אירופה ובהודו בה אנו פעילים כבר עתה ב- 4 פרויקטים."
טראמפ בישראל CHATGPTארה״ב סירבה להפחתת המכסים: שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל יהיה 15%
לאחר מו"מ של מספר חודשים של משרד הכלכלה מול משרד הסחר האמריקאי, במטרה להוריד את המכס מרמה של 17% לשיעור של 10%, הושגה הפחתה מוגבלת בלבד; ארה״ב הודיעה כי תעמיד את שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל על 15%; גורמים מוסרים כי טראמפ מחזיק בקלף של 10% והפחתה מלאה של המכסים, כמנוף במו"מ להסכמים אזוריים
ממשל טראמפ הודיע כי שיעור המכס הכללי שיוטל על יצוא סחורות מישראל לארה״ב יעמוד על 15%, נמוך מהרמה של 17% שנקבעה בתחילה אך גבוה מהיעד המרכזי שאליו כיוונה ישראל, מכס מינימלי של 10%. ההחלטה התקבלה לאחר חודשים של מגעים אינטנסיביים בין נציגי משרד הכלכלה והתעשייה
לבין משרד הסחר האמריקאי, ונחשבת בירושלים לפשרה חלקית בלבד, שאמנם כוללת הקלות משמעותיות ברמת המוצרים, אך אינה מספקת מענה מלא לחשש מפגיעה מתמשכת ביצוא הישראלי.
ההחלטה צפויה לקבל תוקף רשמי עם פרסום הודעת משרד הסחר האמריקאי עד סוף החודש, כחלק מהשלמת
מערך הסכמי המכסים המעודכנים של ארה״ב עם שותפות סחר נוספות. מדובר במהלך רחב יותר שמוביל ממשל טראמפ, שמטרתו לעדכן את מדיניות הסחר האמריקאית ולצמצם גירעונות מסחריים, גם מול מדינות ידידותיות.
מו״מ ממושך והישג חלקי בלבד
במהלך המגעים ביקשה
ישראל להוריד את תקרת המכס הכללית מ-17% ל-10%, רמה שנקבעה על ידי ארה״ב עבור מספר מדינות אחרות. המשלחת הישראלית, שכללה בכירים ממשרד הכלכלה והנספחים המסחריים בארה״ב, הדגישה את מעמדה הייחודי של ישראל כמדינה בעלת הסכם סחר חופשי מלא עם ארה״ב מזה עשרות שנים, ואת
תרומתה של התעשייה הישראלית לשרשראות אספקה אסטרטגיות עבור המשק האמריקאי.
למרות זאת, וושינגטון עמדה על כך ששיעור של 15% יהיה הרף התחתון במסגרת מדיניות המכסים החדשה, החלה על מדינות בעלות מאזן סחר שלילי מול ארה״ב. גורמים כלכליים בישראל ציינו כי הנשיא
טראמפ אינו מוכן בשלב זה לרדת מתחת לרמה זו, מתוך רצון לשמור על אחידות מדיניות ולהותיר לעצמו מרחב תמרון להסכמים עתידיים.
- הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
- מי שולט בשוק הגז העולמי - קטאר פותחת פער מול ארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פטורים רחבים ומאות מוצרים ללא מכס
לצד האכזבה מהשיעור הכללי, ההסכם המתגבש כולל שורה ארוכה של פטורים והקלות סקטוריאליות. לפי גורמים המעורים בפרטים, מאות מוצרים ישראליים צפויים ליהנות מפטור מלא ממכס, בהם רכיבים לתעשיות התעופה והרכב, שבבים, תרופות גנריות, וקטגוריות נרחבות בתחומי הכימיה, המתכות, המזון והתוספים הרפואיים.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
