הרווח הנקי של קבוצת ביג זינק ב-164% ל-13.2 מ' ש'

קבוצת ביג מרכזי קניות מדווחת על גידול של כ–25% בהכנסות אשר הסתכמו בכ–110 מיליון שקל בשנת 2006. מנכ"ל הקבוצה: מגמת הצמיחה תימשך
עפרה ברון |

קבוצת ביג מרכזי קניות, המפעילה ומנהלת 9 מרכזי קניות פתוחים ברחבי הארץ, פירסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2006. החברה מדווחת על הכנסות בסך של כ – 110.07 מיליון שקל בשנת 2006, זאת לעומת הכנסות של כ – 88.1 מיליון שקל בסוף שנת 2005, גידול של כ–25%. הגידול בהכנסות נובע מהפעלת ורכישת נכסים חדשים, הוספת מבנים באתרים קיימים, מימוש אופציות על ידי שוכרים הכרוך בהגדלת דמי השכירות והחלפת שוכרים עם שיפור בדמי השכירות.

בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח נקי של כ–13.2 מיליון שקל בשנת 2006, זאת לעומת כ–5.01 מיליון שקל בשנת 2005, גידול של 164%. ברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה רווח נקי של כ–6.7 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד נקי של 0.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2005.

בסעיף הרווח הגולמי רשמה החברה בשנת 2006 רווח של כ–74.2 מליון שקל, זאת לעומת רווח גולמי של 57.8 מיליון שקל בסוף שנת 2005. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקרה מגידול בהכנסות שכ"ד ודמי הניהול.

עוד מדווחת החברה כי הוצאות ההנהלה, המכירה והשיווק הסתכמו בשנת 2006 בכ–13.6 מיליון שקלים, זאת לעומת 11.2 מיליון שקלים בשנת 2005, גידול של כ– 21.4%. הגידול בהוצאות נבע בעיקרו מגידול בהוצאות השיווק ומתקורות גבוהות יותר בשל הגידול בשטחים המושכרים.

בהיבט הקמעונאי שנת 2006 הייתה שנה מצוינת לביג. סך הפדיון הכולל במרכזים עלה בשיעור של כ-27% לעומת שנת 2005, זאת בנטרול תקופת הסגירה של המרכזים הצפוניים במלחמה. במקביל שכ"ד הממוצע למ"ר עלה בשיעור של כ- 10.3% ביחס לתקופה אשתקד. כמו כן, שעור התפוסה בכל המרכזים מתקרב ל- 100% ושטחים פנויים הינם תופעה של החלפה טבעית של שוכרים בלבד. איתן בר זאב, מנכ"ל קבוצת ביג מרכזי קניות, מציין כי מגמת הצמיחה, שכללה בנוסף לתפוסה מלאה בכל 9 מרכזי ביג הפעילים, תהליך הרחבה במרכזים קיימים, עבודות הקמה ב – 3 מרכזים חדשים ותכנון ופיתוח של 8 פרויקטים נוספים, צפויה להמשך גם בשנים הקרובות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה