ד"ש איפקס הולדינגס הרוויחה 8.5 מיליון שקל ברבעון

מול הפסד של 1.5 מיליון שקל. שוק ההון הגואה נותן את אותותיו בבית ההשקעות. ההכנסות גדלו ב-179% ברבעון השלישי והסתכמו בכ-46 מיליון שקל
חזי שטרנליכט |

בית ההשקעות "דש איפקס הולדינגס" פירסם הבוקר דו"חות כספיים לרבעון השלישי, המצביעים על הצלחתה של הקבוצה ביישום אסטרטגיית הצמיחה שלה. הקבוצה מתמחה בניהול קופות גמל, קרנות נאמנות וניהול תיקי השקעות. כמו כן, עוסקת הקבוצה בחיתום וניהול הנפקות, וכן משמשת כחברה בבורסה לני"ע בת"א.

רווחי "דש איפקס הולדינגס" גדלו בתקופת הדיווח: רווחי הקבוצה נטו לתקופת שלושת הרבעונים הראשונים עמדו על 31.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כמיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי הקבוצה ברבעון השלישי לבדו עמדו על כ-8.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004.

הכנסות הקבוצה גדלו באופן חד ומשמעותי בכל תחומי הפעילות שלה. ההכנסות גדלו ב-179% ברבעון השלישי והסתכמו בכ-46 מיליון שקל. בסה"כ בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו הכנסות הקבוצה על סכום של 134 מיליון שקל לעומת 49.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 170%.

מאז תחילת השנה הסתכם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בסכום של 57.2 מיליון שקל. זאת, לעומת תזרים מזומנים שלילי בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון האחרון בלבד הסתכם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ב-17.3 מיליון שקל. הישג זה ראוי להדגשה מיוחדת לאור העובדה שהקבוצה נמצאת בתהליך של צמיחה מהירה.

עידו נויברגר וויקטור שמריך, מנכ"לים משותפים ב"דש איפקס" אמרו עם פרסום הדו"חות: "דש איפקס הולדינגס" היא אחת הקבוצות הצומחות ביותר בשוק ההון הישראלי. מרבית המשאבים שלנו עד כה הופנו לגידול וצמיחה בתחום קופות הגמל, משום שרצינו להתבסס ולתת פתרון איכותי לאפיק החיסכון לטווח ארוך".

המנכ"לים הוסיפו ומסרו כי ,לאחר שהצלחנו ליצור בקופות הגמל קצבי צמיחה גבוהים ועקביים לצד תשואות יוצאות דופן ללקוחות, אנו מתכוונים בתקופה הקרובה להפנות יותר משאבים ניהוליים ושיווקיים כדי לנסות ולשכפל את ההצלחה גם בתחום החיסכון לטווח קצר, קרי - קרנות הנאמנות של הקבוצה".

"בנוסף, אנו נכנסים בימים אלה גם לתחום קרנות הגידור, ויש לנו עוד תכניות רבות לעתיד. אנו מודים לעובדי הקבוצה, לאנליסטים במחלקת המחקר ולמנהלי ההשקעות, שעבודתם המעולה נושאת פרי ומאפשרת לקבוצה להמשיך ולצמוח, ולבסס את מעמדה כקבוצה מובילה בתחומה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


גלי צהל
צילום: צילום אלכסנדר כץ

הממשלה הכריעה: גלי צה״ל תיסגר

גלי צה״ל תיסגר עד מרץ 2026: הצעת שר הביטחון ישראל כ״ץ אושרה פה אחד, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; המיונים לתחנה נעצרו מיידית, חיילי היחידה ישובצו מחדש, וגלגלצ תיבחן בנפרד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גלי צה"ל

אחרי דיונים ארוכים, המלצות ועתירות, הממשלה קיבלה הבוקר החלטה דרמטית בנוגע לאחת התחנות המזוהות ביותר עם המרחב הציבורי בישראל. שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעת שר הביטחון ישראל כ"ץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה״ל, במהלך שצפוי להסתיים עד 1 במרץ 2026. ההחלטה כוללת צעדים מיידיים בשטח, ובראשם עצירת המיונים לתחנה ושיבוץ מחדש של החיילים המשרתים בה, והיא מתקבלת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שהזהירה מפני פגיעה בשידור הציבורי ובחופש הביטוי.

"תחנה צבאית עם פוליטיקה אינה מודל דמוקרטי"

בדבריו בישיבת הממשלה הציג שר הביטחון את הקו שלו. לשיטתו, עצם קיומה של תחנה צבאית המשדרת תכני אקטואליה ופוליטיקה הוא חריג ואינו מקובל בדמוקרטיות מערביות. כ״ץ טען כי גלי צה״ל חרגה לאורך השנים מהמנדט שניתן לה, והפכה מגוף שנועד לשרת את חיילי צה״ל ומשפחותיהם לבמה לדעות פוליטיות, שחלקן כוללות ביקורת ישירה ולעיתים חריפה על הצבא עצמו, מפקדיו ופעילותו.

לדבריו, העיסוק הפוליטי פוגע באחדות הצבא ובמורל הלוחמים, בעיקר בתקופה של מלחמה מתמשכת, ואף יוצר בלבול מסוכן בזירה החיצונית. כ״ץ ציין כי אויבי ישראל עלולים לפרש מסרים המשודרים בתחנה כעמדה רשמית של צה״ל, בשל היותה יחידה צבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לעמדה הזו וחיזק אותה, כשהדגיש כי המצב הקיים אינו סביר ואינו מתאים למדינה דמוקרטית, ואף השווה אותו למודלים הנהוגים במשטרים שאינם רלוונטיים לישראל.

שרים נוספים בדיון העלו טענות משלימות, ובהן היעדר תשתית חוקית מוצקה להפעלת התחנה. לטענתם, האישור המקורי שניתן לגלי צה"ל בשנת 1950 היה זמני ומוגבל, ומאז לא עוגן בהחלטת ממשלה מסודרת או בחקיקה. כ״ץ הסתמך גם על עמדות של בכירי צבא בעבר ובהווה, כפי שהוצגו בפני ועדות מקצועיות, שלפיהן יש קושי מובנה בכך שיחידה צבאית פועלת כגוף תקשורת עצמאי עם חופש עריכה מלא.

התנגדות משפטית ועתירות לבג"ץ

לצד ההכרעה העקרונית, הממשלה אישרה שורה של צעדים אופרטיביים שנכנסים לתוקף באופן מיידי. שר הביטחון הנחה לעצור לאלתר את כלל המיונים לגלי צה״ל, הן לשירות סדיר והן לשירות מילואים, ולהפסיק שיבוץ של חיילים חדשים בתחנה. החיילים המשרתים כיום בגלי צה״ל צפויים לעבור תהליך הדרגתי של שיבוץ מחדש ביחידות צה״ל השונות, תוך מתן עדיפות לתפקידי לוחמה ותפקידי תומכי לחימה.