סיכום 2021 בגניבת רכב: 80% מהגניבות מתרחשות בעזרת משבש סלולרי
פוינטר, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכמת את שנת 2021 בגניבות הרכב ומציגה נתונים על סוגי כלי הרכב הנחשקים על ידי הגנבים, שיטות הגניבה הפופולריות, חלוקה למחוזות ודפוסי הפעולה של הגנבים מבחינת שעות הפעילות. ייתכן והמידע יסייע בידינו להתגונן מפני התופעה.
איזה רכבים גונבים?
כל מי שנוסע בכבישי ארצנו יבחין מיד בפופולריות הגואה של הג'יפונים ורכבי פנאי-שטח. גם הגנבים, כך מסתבר, אוהבים אותם כש-41% מהגניבות מתבצע בסגמנט הזה וזאת בהשוואה ל-36% בשנה שעברה. רכבים פרטיים מהווים 24% מסך הגניבות לעומת 26% בשנה שעברה. רכבים מסחריים סובלים מ-11% מהמקרים לעומת 14% אשתקד. האופנועים מגיעים ל-11% לעומת 9%. שאר המקרים מתחלקים בין כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) ורכבים וכלים נוספים.
מתי הגנבים עובדים?
כצפוי רוב הגניבות מתרחשות בלילה בין השעות 22:00 ל-5:00 לפנות בוקר. אמנם פוינטר מעירה כי בחודשים האחרונים ישנה מגמה של גניבה במהלך היום בעיקר באזור השרון. אם אתם גרים בתל אביב שימו לב לרכבכם בעיקר בשעות הערב, שהן המובילות בין גנבי תל-אביב.
היום בשעה 19:00 בקורס ללימודי שוק ההון של ביזפורטל - האם התמחור של אמזון יקר? למה חשוב להשקיע במניות, איך עושים זאת וגם - פיקדונות, אגרות חוב או קרנות נאמנות סולידיות - מה עדיף? להצטרפות לשיעור לחצו כאן
- פלישתם של האופנועים - האם כדאי לרכוש דו-גלגלי בישראל?
- בליץ מדברת על מכירות של עשרות אלפי אופנועים באפריקה. זה סביר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איפה עובדים הגנבים?
מחוז השרון סובל מאחוז הגניבות הגבוה ביותר שעומד על 38%, עלייה של 2% משנה שעברה. אזור המרכז אחריו עם 24%, לאחר מכן הדרום עם 17%, השפלה עם 9%, ירושלים עם 7%. מחוז הצפון הוא הבטוח ביותר עם 5% מהמקרים בלבד, אך בחודשיים האחרונים יש עלייה בניסיונות הגניבה באזור חיפה והקריות.
שיבוש סלולרי - אמצעי הסיוע הפופולרי של הגנבים
ב-80% מסך גניבות הרכב נעשה שימוש במשבש סלולרי, דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות. משבש סלולרי הוא מכשיר לא חוקי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ועל תשדורת GPS ברדיוס מסוים סביבו, ובכך משבש ומעכב את איתור הרכב או קבלת ההתראות ממנו, מה שמקנה לגנבים את הדקות הבודדות הנדרשות להם כדי להשלים את גניבה.
באיזה שיטות משתמשים הגנבים?
השיטה הפופולרית ביותר היא עדיין שיכפול המפתח שכולל 42% מהגניבות. 39% מהמקרים נובעים מתקיפה אלימה. 10% כוללים גניבת המפתח מבית הבעלים מקרים נוספים הם גניבה בידי מורשה שקיבל את המתפתחות בצורה לגיטימית ושכפל אותם ומה שמקוטלג כ"שוד וגניבת רכב מונע".
- 4.לא מסתדרים לי האחוזים. נראה שסתם הפריחו מספרים לכתבה (ל"ת)מתמטיקה ? 05/01/2022 23:25הגב לתגובה זו
- 3.אחד העם 05/01/2022 09:57הגב לתגובה זואינטרס למנוע גנבות WIN WIN. המשטרה אימפוטנטית מתעסקת בעניני תקשורת, בעל הרכב מפסיד השתתפות עצמית, חברת הביטוח מיקרת את הפוליסה והמדינה הרויחה קניה של רכב חלופי חדש.. והגנבים נוסעים ברכב חדש
- 2.123Gil 30/12/2021 13:01הגב לתגובה זוואיתוראן? אם גנבי הרכב עוקפים אותם עם מכשיר משבש, מה משמעות מיליארדי השקלים המשולמים לאורך שנים לאותן חברות שאמורות להגן על הרכבים מפני אותה גניבה?? לא חבל ?
- חברות הביטוח מכריחות את בעלי הרכבים היקרים במערכת איתור (ל"ת)קולולולו 06/01/2022 07:58הגב לתגובה זו
- 1.YL 29/12/2021 14:21הגב לתגובה זומי שגונב רנו מקבל מכות רצח מ הבוס שלו ובנוסף מחיר הביטוח בריצפה
- ח 16/01/2022 22:16הגב לתגובה זופעם בחודש במוסך

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
פתיחה חגיגית בעיר הקזינו, עיצוב ייחודי וגב פיננסי חזק מאמזון - האם זה יספיק למיזם הרובוטקסי להתמודד עם המובילות בשוק? וגם - כל המידע על כל השחקניות בתחום
חברת זוקס שבבעלות אמזון השיקה שירות נסיעות ציבוריות חינמיות ברובוטקסי שלה בלאס וגאס. זהו צעד משמעותי ראשון שלה בשוק האמריקאי לרכב אוטונומי ייעודי ללא הגה או דוושות. ההשקה כללה נסיעות חינם בין חמש נקודות מרכזיות על הסטריפ, בהן מלונות ומקומות בילוי דוגמת הקזינו MGM Grand ו-Resorts World, ומסמנת את המעבר משלבי בדיקות פנימיות להפעלה ציבורית ראשונית.
השירות זמין דרך אפליקציה ייעודית, כאשר כחמישים רכבים פעילים משרתים את הציבור בשלב הראשון. התגובה התקשורתית הייתה נרחבת, ומנכ"לית זוקס איצ'ה אוואנס תיארה את ההשקה כרגע היסטורי שמביא את הטכנולוגיה האוטונומית לידי הציבור הרחב. עם זאת, היא הדגישה כי מדובר רק בהתחלה של מסע ארוך.
זוקס מתכננת להתרחב בקרוב לסן פרנסיסקו, שם היא כבר מציעה נסיעות לעובדים בלבד, ומקווה לקבל אישורים רגולטוריים לשירות מסחרי בתשלום עד סוף השנה. התוכניות כוללות הרחבה לכל העיר לאס וגאס במהלך השנה הקרובה. המיזם נוסד ב-2014 ונרכש על ידי אמזון ב-2020 תמורת 1.3 מיליארד דולר, ולמרות שהוא מציע כעת ניסיון ראשון לציבור, הדרך לשוק רחב ומסחרי עודנה ארוכה בשל אתגרים טכנולוגיים, רגולטוריים ותחרותיים עזים.
בעוד זוקס מתחילה להתרחב, שחקניות מבוססות כמו Waymo של אלפבית וטסלה כבר שולטות בשוק עם אלפי רכבים פעילים ומיליוני נסיעות. שוק הרכבים האוטונומיים צפוי לגדול ל-2.3 טריליון דולר עד 2030, אך זוקס צריכה להאיץ את קצב הפיתוח והפריסה כדי לא להישאר מאחור. במאמר זה נסקור את ההשקה של זוקס, ננתח את יתרונותיה וחסרונותיה, ונשווה אותה למתחרות העיקריות תוך התייחסות לנתונים עדכניים משנת 2025, כולל התפתחויות גלובליות, אתגרים טכנולוגיים והשפעות חברתיות רחבות.
- חברת האוטונומיה שגייסה מעל 200 מיליון דולר מאנבידיה ואובר
- מאסק מודיע: הרובוטקסי יגיע לציבור הרחב בספטמבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זוקס: עיצוב מהפכני והתחלה צנועה עם תוכניות שאפתניות
הרכב של זוקס שונה באופן מהותי מהסטנדרטים המקובלים בתעשייה. העיצוב המרובע והקומפקטי שלו זכה לכינוי "טוסטר" מצד משקיפים ומבקרים, והוא אכן מזכיר יותר מכשיר חשמלי מאשר מכונית מסורתית. ארבעת המושבים מסודרים פנים אל פנים בצורה המזכירה קרון רכבת, ובהיעדר הגה או דוושות נוצרת חוויה חברתית ייחודית שעשויה להיות לא מוכרת לנוסעים רבים.