רכב מעוקל
צילום: דוברות רשות המסים

סיכום 2021 בגניבת רכב: 80% מהגניבות מתרחשות בעזרת משבש סלולרי

עיקר הגניבות מתרחשות באזור השרון ובמרכז בשעות הלילה או הערב; איזה סוגי רכב אוהבים הגנבים ומהן שיטות הפעולה הפופולריות?
גיא טל | (6)

פוינטר, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכמת את שנת 2021 בגניבות הרכב ומציגה נתונים על סוגי כלי הרכב הנחשקים על ידי הגנבים, שיטות הגניבה הפופולריות, חלוקה למחוזות ודפוסי הפעולה של הגנבים מבחינת שעות הפעילות. ייתכן והמידע יסייע בידינו להתגונן מפני התופעה. 

איזה רכבים גונבים?

כל מי שנוסע בכבישי ארצנו יבחין מיד בפופולריות הגואה של הג'יפונים ורכבי פנאי-שטח. גם הגנבים, כך מסתבר, אוהבים אותם כש-41% מהגניבות מתבצע בסגמנט הזה וזאת בהשוואה ל-36% בשנה שעברה. רכבים פרטיים מהווים 24% מסך הגניבות לעומת 26% בשנה שעברה. רכבים מסחריים סובלים מ-11% מהמקרים לעומת 14% אשתקד. האופנועים מגיעים ל-11% לעומת 9%. שאר המקרים מתחלקים בין כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) ורכבים וכלים נוספים. 

מתי הגנבים עובדים?

כצפוי רוב הגניבות מתרחשות בלילה בין השעות 22:00 ל-5:00 לפנות בוקר. אמנם פוינטר מעירה כי בחודשים האחרונים ישנה מגמה של גניבה במהלך היום בעיקר באזור השרון. אם אתם גרים בתל אביב שימו לב לרכבכם בעיקר בשעות הערב, שהן המובילות בין גנבי תל-אביב. 

היום בשעה 19:00 בקורס ללימודי שוק ההון של ביזפורטל -  האם התמחור של אמזון יקר? למה חשוב להשקיע במניות, איך עושים זאת וגם -  פיקדונות, אגרות חוב או קרנות נאמנות סולידיות - מה עדיף? להצטרפות לשיעור לחצו כאן

איפה עובדים הגנבים?

מחוז השרון סובל מאחוז הגניבות הגבוה ביותר שעומד על 38%, עלייה של 2% משנה שעברה. אזור המרכז אחריו עם 24%, לאחר מכן הדרום עם 17%, השפלה עם 9%, ירושלים עם 7%. מחוז הצפון הוא הבטוח ביותר עם 5% מהמקרים בלבד, אך בחודשיים האחרונים יש עלייה בניסיונות הגניבה באזור חיפה והקריות.

שיבוש סלולרי - אמצעי הסיוע הפופולרי של הגנבים

ב-80% מסך גניבות הרכב נעשה שימוש במשבש סלולרי, דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות. משבש סלולרי הוא מכשיר לא חוקי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ועל תשדורת GPS ברדיוס מסוים סביבו, ובכך משבש ומעכב את איתור הרכב או קבלת ההתראות ממנו, מה שמקנה לגנבים את הדקות הבודדות הנדרשות להם כדי להשלים את גניבה. 

באיזה שיטות משתמשים הגנבים?

השיטה הפופולרית ביותר היא עדיין שיכפול המפתח שכולל 42% מהגניבות. 39% מהמקרים נובעים מתקיפה אלימה. 10% כוללים גניבת המפתח מבית הבעלים מקרים נוספים הם גניבה בידי מורשה שקיבל את המתפתחות בצורה לגיטימית ושכפל אותם ומה שמקוטלג כ"שוד וגניבת רכב מונע". 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא מסתדרים לי האחוזים. נראה שסתם הפריחו מספרים לכתבה (ל"ת)
    מתמטיקה ? 05/01/2022 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחד העם 05/01/2022 09:57
    הגב לתגובה זו
    אינטרס למנוע גנבות WIN WIN. המשטרה אימפוטנטית מתעסקת בעניני תקשורת, בעל הרכב מפסיד השתתפות עצמית, חברת הביטוח מיקרת את הפוליסה והמדינה הרויחה קניה של רכב חלופי חדש.. והגנבים נוסעים ברכב חדש
  • 2.
    123Gil 30/12/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    ואיתוראן? אם גנבי הרכב עוקפים אותם עם מכשיר משבש, מה משמעות מיליארדי השקלים המשולמים לאורך שנים לאותן חברות שאמורות להגן על הרכבים מפני אותה גניבה?? לא חבל ?
  • חברות הביטוח מכריחות את בעלי הרכבים היקרים במערכת איתור (ל"ת)
    קולולולו 06/01/2022 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    YL 29/12/2021 14:21
    הגב לתגובה זו
    מי שגונב רנו מקבל מכות רצח מ הבוס שלו ובנוסף מחיר הביטוח בריצפה
  • ח 16/01/2022 22:16
    הגב לתגובה זו
    פעם בחודש במוסך
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.