טיב טעם חנות
צילום: אסף לב

טיב טעם תוריד את מחירי הפירות והירקות ב-30% - המניה קופצת ב-5.5%

ההודעה מגיעה מספר ימים אחרי שפורסם מדד המחירים לצרכן, בו הרכיב שהציג את ההתייקרות הגדולה ביותר הוא רכיב הפירות עם עלייה של 10.7%
רוי שיינמן | (13)

רשת הסופרמרקטים טיב טעם טיב טעם -0.29% הודיעה שתוריד את מחירי הפירות והירקות אלה בשיעור של עד 30%. בכך היא תשווה את המחירים של הירקות והפירות הנמכרים ביותר ושמרכיבים את הסל הבסיסי, למחירי שופרסל דיל (בימים א'-ד') ושופר סל און ליין (בימים ה'-ש').

רשת טיב טעם בחרה להוזיל כ-20 מוצרים שהם הנמכרים ביותר במחלקה. עדכון המחירים יחל בשבוע הקרב בסניפי הרשת הגדולים ובאתר האונליין "טיב טעם בקליק" אם כי העדכון לא תקף בסניפים התוך עירוניים של הרשת. 

המהלך ילווה בקמפיין שלדברי הרשת יעלה חצי מיליון שקל. "זהו המשך למהלך תפיסת המחיר שהתחלנו ברשת לפני כארבע שנים, בו הוזלנו מחירים של כ- 3,000 מוצרי פרטו ממגוון מחלקות שונות למחירי שופרסל דיל", מסר חגי שלום מנכ"ל ובעלי קבוצת טיב טעם. "המהלך שיוצא כעת לקראת פסח ובתקופה בה יוקר המחייה מטריד את כולם, בא לחזק את הכדאיות גם לקניה יומיומית וכמובן את הקניות לקראת החג. הורדת המחירים מתבצעת תוך הקפדה ושמירה על היתרונות המאפיינים את הרשת: איכות, חוויה קנייה, מגוון קולינרי רחב מכל העולם, שרות ועוד".

ההודעה של טיב טעם מקפיצה את המניה לה ב-5.5% במסחר, אך חשוב לציין שהיא מגיעה רק מספר ימים לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, שבנוסף לעלייה כללית של 0.4% הציג עלייה של 10.7% ברכיב הפירות הטריים - העלייה הגדולה ביותר מבין כל הרכיבים.

לצד זאת, לפני מספר חודשים כתבו בהפניקס שהם רואים במנית טיב טעם את האפסייד הכי גדול מבין כל רשתות הקמעונאות. הפניקס אומנם הורידו את מחיר היעד שלהם על טיב טעם , שהיא גם המנייה שירדה הכי הרבה מב-2023 לצד יוחננוף  יוחננוף 0.03% , אבל מחיר היעד שמצביעים בהפניקס הוא 7.8 שקל, אפסייד של 60% לעומת המחיר אז שעמד על 4.85 שקל, ולעומת המחיר היום, 5.45 שקל, מדובר באפסייד של 43%.

מנית טיב טעם ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    ג'ק 18/03/2024 13:48
    הגב לתגובה זו
    הכסף הטיפש הולך לטיב טעם .
  • 10.
    לרון 18/03/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    נכנס לרב בריח וזה כמובן אומר הרבה למבינים
  • 9.
    לרון 18/03/2024 11:00
    הגב לתגובה זו
    חגי שלום אלוף מיל. ה מנהל ברשתות השיווק,כמובן לא המלצה,אני בפנים לאורך זמן
  • 8.
    סטאס 18/03/2024 10:50
    הגב לתגובה זו
    פירות וירקות רק אתם צריכים להוריד 30 אחוז בכל המחירים ואז זה יגיעה למחיר נורמלי שניתן לקנות אצלכם....
  • 7.
    אלון 17/03/2024 23:51
    הגב לתגובה זו
    אנחנו יהודים !!!!!!!!!!!!
  • הנביא יחזקאל 18/03/2024 08:54
    הגב לתגובה זו
    טיב טעם הרשת המוצלחת והאיכותית ביותר היום בקרב הרשתות!!
  • 6.
    מוריה 17/03/2024 23:42
    הגב לתגובה זו
    רשת מצויינת
  • חבל שאת לא יודעת מה השם שלך אומר... (ל"ת)
    קובי 333 18/03/2024 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קונילמל 17/03/2024 21:04
    הגב לתגובה זו
    מוזילים על חשבון האיכו. אף רשת לא פריארית לכולם מיש אחוז רווח שאמורים להרוויח על המוצרים. יש עגבניה שעולה לקמונאי 4 שקל, ויש עולה 8 מי שמוכר עגבניה שעלה לו 4 ב6 הוא זול? ומי שמוכר עגבניה שעלת לו 8 ב10 הוא יקרן?? הכל תלוי ברמה של הסחורה.
  • 4.
    מריה 17/03/2024 19:58
    הגב לתגובה זו
    מזון טעים מאוד
  • 3.
    טום 17/03/2024 19:54
    הגב לתגובה זו
    לא משנה גם כל הפירות והירקות יעלו רק שקל אחד אף יהודי דתי או אפילו מסורתי לא יכנס לטיב טעם אזמה החגיגה פה?
  • 2.
    צציקי 17/03/2024 19:11
    הגב לתגובה זו
    לקח למנהלים עשר שנים להבין שהם יקרים.
  • 1.
    אשרי המאמין (ל"ת)
    חחח 17/03/2024 10:36
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.