טיב טעם חנות
צילום: אסף לב

טיב טעם תוריד את מחירי הפירות והירקות ב-30% - המניה קופצת ב-5.5%

ההודעה מגיעה מספר ימים אחרי שפורסם מדד המחירים לצרכן, בו הרכיב שהציג את ההתייקרות הגדולה ביותר הוא רכיב הפירות עם עלייה של 10.7%
רוי שיינמן | (13)

רשת הסופרמרקטים טיב טעם טיב טעם 0.1% הודיעה שתוריד את מחירי הפירות והירקות אלה בשיעור של עד 30%. בכך היא תשווה את המחירים של הירקות והפירות הנמכרים ביותר ושמרכיבים את הסל הבסיסי, למחירי שופרסל דיל (בימים א'-ד') ושופר סל און ליין (בימים ה'-ש').

רשת טיב טעם בחרה להוזיל כ-20 מוצרים שהם הנמכרים ביותר במחלקה. עדכון המחירים יחל בשבוע הקרב בסניפי הרשת הגדולים ובאתר האונליין "טיב טעם בקליק" אם כי העדכון לא תקף בסניפים התוך עירוניים של הרשת. 

המהלך ילווה בקמפיין שלדברי הרשת יעלה חצי מיליון שקל. "זהו המשך למהלך תפיסת המחיר שהתחלנו ברשת לפני כארבע שנים, בו הוזלנו מחירים של כ- 3,000 מוצרי פרטו ממגוון מחלקות שונות למחירי שופרסל דיל", מסר חגי שלום מנכ"ל ובעלי קבוצת טיב טעם. "המהלך שיוצא כעת לקראת פסח ובתקופה בה יוקר המחייה מטריד את כולם, בא לחזק את הכדאיות גם לקניה יומיומית וכמובן את הקניות לקראת החג. הורדת המחירים מתבצעת תוך הקפדה ושמירה על היתרונות המאפיינים את הרשת: איכות, חוויה קנייה, מגוון קולינרי רחב מכל העולם, שרות ועוד".

ההודעה של טיב טעם מקפיצה את המניה לה ב-5.5% במסחר, אך חשוב לציין שהיא מגיעה רק מספר ימים לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, שבנוסף לעלייה כללית של 0.4% הציג עלייה של 10.7% ברכיב הפירות הטריים - העלייה הגדולה ביותר מבין כל הרכיבים.

לצד זאת, לפני מספר חודשים כתבו בהפניקס שהם רואים במנית טיב טעם את האפסייד הכי גדול מבין כל רשתות הקמעונאות. הפניקס אומנם הורידו את מחיר היעד שלהם על טיב טעם , שהיא גם המנייה שירדה הכי הרבה מב-2023 לצד יוחננוף  יוחננוף -0.57% , אבל מחיר היעד שמצביעים בהפניקס הוא 7.8 שקל, אפסייד של 60% לעומת המחיר אז שעמד על 4.85 שקל, ולעומת המחיר היום, 5.45 שקל, מדובר באפסייד של 43%.

מנית טיב טעם ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    ג'ק 18/03/2024 13:48
    הגב לתגובה זו
    הכסף הטיפש הולך לטיב טעם .
  • 10.
    לרון 18/03/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    נכנס לרב בריח וזה כמובן אומר הרבה למבינים
  • 9.
    לרון 18/03/2024 11:00
    הגב לתגובה זו
    חגי שלום אלוף מיל. ה מנהל ברשתות השיווק,כמובן לא המלצה,אני בפנים לאורך זמן
  • 8.
    סטאס 18/03/2024 10:50
    הגב לתגובה זו
    פירות וירקות רק אתם צריכים להוריד 30 אחוז בכל המחירים ואז זה יגיעה למחיר נורמלי שניתן לקנות אצלכם....
  • 7.
    אלון 17/03/2024 23:51
    הגב לתגובה זו
    אנחנו יהודים !!!!!!!!!!!!
  • הנביא יחזקאל 18/03/2024 08:54
    הגב לתגובה זו
    טיב טעם הרשת המוצלחת והאיכותית ביותר היום בקרב הרשתות!!
  • 6.
    מוריה 17/03/2024 23:42
    הגב לתגובה זו
    רשת מצויינת
  • חבל שאת לא יודעת מה השם שלך אומר... (ל"ת)
    קובי 333 18/03/2024 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קונילמל 17/03/2024 21:04
    הגב לתגובה זו
    מוזילים על חשבון האיכו. אף רשת לא פריארית לכולם מיש אחוז רווח שאמורים להרוויח על המוצרים. יש עגבניה שעולה לקמונאי 4 שקל, ויש עולה 8 מי שמוכר עגבניה שעלה לו 4 ב6 הוא זול? ומי שמוכר עגבניה שעלת לו 8 ב10 הוא יקרן?? הכל תלוי ברמה של הסחורה.
  • 4.
    מריה 17/03/2024 19:58
    הגב לתגובה זו
    מזון טעים מאוד
  • 3.
    טום 17/03/2024 19:54
    הגב לתגובה זו
    לא משנה גם כל הפירות והירקות יעלו רק שקל אחד אף יהודי דתי או אפילו מסורתי לא יכנס לטיב טעם אזמה החגיגה פה?
  • 2.
    צציקי 17/03/2024 19:11
    הגב לתגובה זו
    לקח למנהלים עשר שנים להבין שהם יקרים.
  • 1.
    אשרי המאמין (ל"ת)
    חחח 17/03/2024 10:36
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

אודי מוקדי יור סייברארק
צילום: דויד שופר
ראיון

אחרי אקזיט של 25 מיליארד דולר - ״אל תסתכלו לטווח קצר ועל מסיבת אקזיט מהירה, אפשר לבנות דברים גדולים״

יו"ר ומייסד סייברארק אודי מוקדי מדבר על עסקת המכירה לפאלו אלטו, על ריצה למרחקים ארוכים ומספק עצות ליזמים צעירים
ליאור דנקנר |

בוועידה הכלכלית של ביזפורטל ראיינו אנשים שיש להם "מניות" בהצלחה הכלכלית של המדינה - אחד מהם הוא אודי מוקדי, מייסד ויו"ר סייברארק CyberArk Software -2.11%   . במהלך הראיון הוא סיפר איך נולדה העסקה למכירת החברה לפאלו אלטו, מה זה אומר לנהל אותה יותר מ-25 שנה מאור יהודה לפתח תקווה ועד לעסקת ענק, ולאן הוא חושב שהתעשייה והיזמים הישראלים צריכים לכוון מכאן.


"הכרזנו ביולי, מחכים לאישורים"

כשנשאל על מועד סגירת העסקה, מוקדי אומר: "הכרזנו ב-30 ביולי ומחכים לכל מיני אישורים". לדבריו, "כרגע הצפי הוא פברואר, מרץ או אפריל 2026". העסקה, כמו שהוא מדגיש, עדיין לא מאחוריהם: "קודם כל, זה לא מסתיים עד שזה לא מסתיים, מחכים לאישורים".

ברקע יש נתון אחד שמסדר את המספרים - פאלו אלטו רכשה את סייברארק בעסקה ששווייה נע "ב-25 בערך, תלוי במחיר המניה, סביב 23-25 מיליארד דולר", לדבריו. "סיכמנו מה המחיר עם מנגנון בעיקר מנייתי".

איך זה הרגיש לסגור עסקה כזו אחרי 25 שנה כמוביל החברה, מה היה הכי מרגש?

"זה היה מרגש מאוד, הישג גדול. אבל, הרבה יותר ריגש אותי שהנפקנו את החברה בנאסד"ק". בהנפקה בנאסד"ק והנפקה בכלל יש משהו נוסף - הבעת אמון, היכרות, וזה מתורגם גם לביצועים בשטח. כשאיש המכירות הולך למכור, יש מאחוריו שם, מותג, חברה שנסחרת בוול סטריט. הדלתות נפתחות מהר יותר.