טיב טעם חנות
צילום: אסף לב

טיב טעם תוריד את מחירי הפירות והירקות ב-30% - המניה קופצת ב-5.5%

ההודעה מגיעה מספר ימים אחרי שפורסם מדד המחירים לצרכן, בו הרכיב שהציג את ההתייקרות הגדולה ביותר הוא רכיב הפירות עם עלייה של 10.7%
רוי שיינמן | (13)

רשת הסופרמרקטים טיב טעם טיב טעם 2.28% הודיעה שתוריד את מחירי הפירות והירקות אלה בשיעור של עד 30%. בכך היא תשווה את המחירים של הירקות והפירות הנמכרים ביותר ושמרכיבים את הסל הבסיסי, למחירי שופרסל דיל (בימים א'-ד') ושופר סל און ליין (בימים ה'-ש').

רשת טיב טעם בחרה להוזיל כ-20 מוצרים שהם הנמכרים ביותר במחלקה. עדכון המחירים יחל בשבוע הקרב בסניפי הרשת הגדולים ובאתר האונליין "טיב טעם בקליק" אם כי העדכון לא תקף בסניפים התוך עירוניים של הרשת. 

המהלך ילווה בקמפיין שלדברי הרשת יעלה חצי מיליון שקל. "זהו המשך למהלך תפיסת המחיר שהתחלנו ברשת לפני כארבע שנים, בו הוזלנו מחירים של כ- 3,000 מוצרי פרטו ממגוון מחלקות שונות למחירי שופרסל דיל", מסר חגי שלום מנכ"ל ובעלי קבוצת טיב טעם. "המהלך שיוצא כעת לקראת פסח ובתקופה בה יוקר המחייה מטריד את כולם, בא לחזק את הכדאיות גם לקניה יומיומית וכמובן את הקניות לקראת החג. הורדת המחירים מתבצעת תוך הקפדה ושמירה על היתרונות המאפיינים את הרשת: איכות, חוויה קנייה, מגוון קולינרי רחב מכל העולם, שרות ועוד".

ההודעה של טיב טעם מקפיצה את המניה לה ב-5.5% במסחר, אך חשוב לציין שהיא מגיעה רק מספר ימים לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, שבנוסף לעלייה כללית של 0.4% הציג עלייה של 10.7% ברכיב הפירות הטריים - העלייה הגדולה ביותר מבין כל הרכיבים.

לצד זאת, לפני מספר חודשים כתבו בהפניקס שהם רואים במנית טיב טעם את האפסייד הכי גדול מבין כל רשתות הקמעונאות. הפניקס אומנם הורידו את מחיר היעד שלהם על טיב טעם , שהיא גם המנייה שירדה הכי הרבה מב-2023 לצד יוחננוף  יוחננוף -0.22% , אבל מחיר היעד שמצביעים בהפניקס הוא 7.8 שקל, אפסייד של 60% לעומת המחיר אז שעמד על 4.85 שקל, ולעומת המחיר היום, 5.45 שקל, מדובר באפסייד של 43%.

מנית טיב טעם ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    ג'ק 18/03/2024 13:48
    הגב לתגובה זו
    הכסף הטיפש הולך לטיב טעם .
  • 10.
    לרון 18/03/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    נכנס לרב בריח וזה כמובן אומר הרבה למבינים
  • 9.
    לרון 18/03/2024 11:00
    הגב לתגובה זו
    חגי שלום אלוף מיל. ה מנהל ברשתות השיווק,כמובן לא המלצה,אני בפנים לאורך זמן
  • 8.
    סטאס 18/03/2024 10:50
    הגב לתגובה זו
    פירות וירקות רק אתם צריכים להוריד 30 אחוז בכל המחירים ואז זה יגיעה למחיר נורמלי שניתן לקנות אצלכם....
  • 7.
    אלון 17/03/2024 23:51
    הגב לתגובה זו
    אנחנו יהודים !!!!!!!!!!!!
  • הנביא יחזקאל 18/03/2024 08:54
    הגב לתגובה זו
    טיב טעם הרשת המוצלחת והאיכותית ביותר היום בקרב הרשתות!!
  • 6.
    מוריה 17/03/2024 23:42
    הגב לתגובה זו
    רשת מצויינת
  • חבל שאת לא יודעת מה השם שלך אומר... (ל"ת)
    קובי 333 18/03/2024 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קונילמל 17/03/2024 21:04
    הגב לתגובה זו
    מוזילים על חשבון האיכו. אף רשת לא פריארית לכולם מיש אחוז רווח שאמורים להרוויח על המוצרים. יש עגבניה שעולה לקמונאי 4 שקל, ויש עולה 8 מי שמוכר עגבניה שעלה לו 4 ב6 הוא זול? ומי שמוכר עגבניה שעלת לו 8 ב10 הוא יקרן?? הכל תלוי ברמה של הסחורה.
  • 4.
    מריה 17/03/2024 19:58
    הגב לתגובה זו
    מזון טעים מאוד
  • 3.
    טום 17/03/2024 19:54
    הגב לתגובה זו
    לא משנה גם כל הפירות והירקות יעלו רק שקל אחד אף יהודי דתי או אפילו מסורתי לא יכנס לטיב טעם אזמה החגיגה פה?
  • 2.
    צציקי 17/03/2024 19:11
    הגב לתגובה זו
    לקח למנהלים עשר שנים להבין שהם יקרים.
  • 1.
    אשרי המאמין (ל"ת)
    חחח 17/03/2024 10:36
    הגב לתגובה זו
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: