פוקס: עלייה של 20% בהכנסות אך צניחה של 29% ברווח התפעולי
חברת האופנה פוקס פוקס -2% פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-1.21 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.01 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 19.7%.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-622.7 מיליון שקל (כ-51.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 535 מיליון שקל (כ-52.3% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-10.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - צניחה של 29%. השחיקה ברווח התפעולי נובעת מגידול בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות.
פוקס רשמה ברבעון הראשון הפסד נקי של 600 אלף שקל בהשוואה להפסד נקי של 4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד בנטרול תקן IFRS16 הסתכם בכ-2.8 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מניית פוקס ירדה ב-7% מתחילת השנה למחיר של 294.3 שקל ושווי שוק של 4.05 מיליארד שקל.
הראל ויזל: "קבוצת פוקס הפכה בשנים האחרונות לקבוצה בינלאומית בתחום הריטייל ואנו פועלים במרץ כדי שהקבוצה תמשיך לצמוח ולהתפתח בישראל, במקביל לגידול המשמעותי של הפעילות בחו"ל. ברבעון הראשון רשמנו הכנסות שיא של מעל 1 מיליארד שקל, פתחנו בישראל את החנות הראשונה של JUMBO באילת ו-16 חנויות של המותג sunglass hut ,אנו ממשיכים להתרחב בתחום הספורט באירופה ובקנדה, ופותחים חנויות ללין, מנגו ופוקס הום בקנדה, ובמקביל, אנו בוחנים התרחבות בחו"ל באמצעות מותגים נוספים".
- 9.אלון 22/05/2023 07:23הגב לתגובה זוויזל צריך לשלם על הרפורמה המשפטית
- 8.חברה מגעילה. מוצרים נחותים. מחירים מנופחים. בעלים מגעיל (ל"ת)נגמרה החגיגה 21/05/2023 23:45הגב לתגובה זו
- 7.חברה של 0מולאנים (ל"ת)אנונימי 21/05/2023 23:11הגב לתגובה זו
- 6.הבעלים שגה שהתערב אקטיבית נגד הרפורמה לרבות ניבולי 21/05/2023 23:01הגב לתגובה זוהבעלים שגה שהתערב אקטיבית נגד הרפורמה לרבות ניבולי פה מהזן הנחות ביותר ,בדוח שיבוא יראו את עוצמת הפגיעה וההחרמה
- 5.אביה 21/05/2023 13:24הגב לתגובה זוויזל ממש עוקץ את הציבור לשלם על ציפית של כרית 69 שקל זה שוד לאור יום
- 4.תמשיך להפסיד עוד יותר בגלל תמיכה של הבוס באנרכיסטים (ל"ת)שלמה 21/05/2023 13:22הגב לתגובה זו
- 3.שוסטק 21/05/2023 13:17הגב לתגובה זואכן שנה זו תהיה שנה מצוינת עבור החברה,להערכתי כדאי להשקיע במניה שהולכת לעלות חזק
- 2.חיים 21/05/2023 12:36הגב לתגובה זואנחנו בשנת "החזירות" וכל עסק ככל שהוא גדול הוא גם מגדיל את שולי רווחיו, הציבור חייב להצביע ברגליים. הפיתרון- פטור ממכס עד 500 שקל בקניות מחול
- אמיר 21/05/2023 14:44הגב לתגובה זובמחירים סבירים סחורה סבירה
- 1.השנה של פוקס תהיה טובה מאוד (ל"ת)דני 21/05/2023 11:58הגב לתגובה זו

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.