אפי קפיטל נדל"ן זכתה במכרז בחיפה ל-387 דירות בסכום של כ-121 מיליון שקל

מתוכם 310 יחידות דיור במסגרת תוכנית 'מחיר מטרה' והיתרה תימכר במסגרת שיווק לשוק החופשי
דור עצמון |

חברת אפי קפיטל - כל הכתבות והמידע הקשורים לאפי קפיטל (bizportal.co.il) העוסקת בייזום וביצוע פרוייקטי נדל"ן למגורים ולוגיסטיקה בישראל, זכתה במכרז מחיר מטרה של רמ"י במבואות הדרומיים בחיפה בסכום של כ-61 מיליון שקל בתוספת מע"מ ובתוספת הוצאות פיתוח בסך של כ-60 מיליון שקל. במסגרת המכרז, החברה תקים פרויקט של 387 יחידות דיור אשר מתוכם 310 יחידות דיור במסגרת תוכנית 'מחיר מטרה' והיתרה תימכר במסגרת שיווק לשוק החופשי.

מחיר הזכייה של אפי קפיטל במכרז הנוכחי מהווה ירידה של כ-20% בהשוואה למכרז הקודם במבואות הדרומיים של חיפה שנערך לפני כ-3 חודשים. במכרז הנוכחי עלות יחידת קרקע נאמדת בכ-312 אלף שקל לעומת כ-386 אלף שקל בממוצע במכרז הקודם.

לאחרונה, אפי קפיטל נדל"ן זכתה ורכשה קרקעות בערים אופקים, אלעד, לוד וחיפה (האמור) בסכום כולל של כ-790 מיליון שקל עם זכויות בנייה ליותר מ-2,000 יחידות דיור וכ-8,000 מ"ר שטחי מסחר.

לקריאה נוספת:

>>> מחירי הדירות בחיפה נשארו מאחור - המשקיעים עדיין מעדיפים אותה.

אלון חבר, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של אפי קפיטל נדל"ן: "אנו ממשיכים באסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה של החברה לפיתוח מתחמי מגורים ושכונות במסגרת מכרזי מחיר מטרה של רמ"י תוך דגש על מתחמים באזורי ביקוש והתפתחות במחירים אטרקטיביים. האזור הדרומי בחיפה נחשב לאזור בעל פוטנציאל גבוה שכן הוא נמצא בסמיכות למרכז התעסוקה של העיר עם נגישות מצוינת לתחבורה ציבורית (כולל הרכבת) ולצירי תחבורה ראשיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.51%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

מוטי גוטמן מטריקס
צילום: עידן גרוס

מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה

חברת ה-IT חתמה על חוזה בינלאומי לפרויקט בינה מלאכותית חדש הכולל רכיבי סייבר וחדשנות מחקרית בהיקף של עשרות מיליוני דולרים
תמיר חכמוף |

מטריקס מטריקס 0.92%  חתמה אמש על הסכם משמעותי עם מדינה זרה לפיתוח והטמעת מערכות בינה מלאכותית מתקדמות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. הפרויקט יכלול יכולות מחקר חדשניות ויכולות הגנת סייבר ייחודיות וצפוי להימשך כשנתיים

עסקה זו מצטרפת לעסקאות מהשנים האחרונות, במסגרתן מפתחת מטריקס פתרונות מתקדמים בתחום הביטחוני עבור מדינות זרות. לרוב מדובר במגה פרויקטים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, המשלבים מגוון תחומים והתמחויות בעולמות הסייבר, הענן, ה-AI, כגון פרויקט דאטה AI, והגנת סייבר בהיקף של כ-40 מיליון דולר עליו דיווחה מטריקס לפני כשנתיים.

לאחרונה דיווחה מטריקס על פיתוחים חדשים בתחום ה-AI: פיתוח RGpt - הצ'אטבוט המוניציפלי החכם והרב-לשוני הראשון בישראל עבור רשויות מקומיות; פתרון GenAI לקופ"ח לבקרה של מסמכים רפואיים החוסך מיליוני שקלים בשנה; פלטפורמת תרגום עצמאית דו-כיוונית לעברית וערבית בניב ישראלי עבור מפא"ת שבעלת תוצאות עדיפות על גוגל ב-84% מהמקרים ועוד.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "זו עוד זכייה בשרשרת עסקאות משמעותיות המעידה על ההובלה של מטריקס בעולמות ה-AI, הסייבר, הדיגיטל והענן. מטריקס עוסקת כבר שנים בפיתוח מערכות מבוססות  AI  עבור המגזר העסקי ומערכת הביטחון. תחום ה-AI פתח בפנינו אוקיינוס של הזדמנויות עסקיות בישראל ובעולם. המומחים שלנו מספקים מענה לכל היבט באקוסיסטם של טכנולוגיות ה-AI: וידאו, קול, תמונה, טקסט, עיבוד שפה טבעית, תמלול, טיפול בדאטה ותרגומי שפה מתקדמים – וזאת בשלל סביבות - פיננסים, ביטחון, בריאות, היי טק ומגזר ציבורי. השילוב הייחודי הזה, בין מומחיות טכנולוגית עמוקה לבין הבנה של המאפיינים המיוחדים לכל מגזר, הוא המפתח להצלחת מטריקס במסע חדשנות מבוססת בינה מלאכותית."


דוחות הרבעון השני

מטריקס סיכמה את הרבעון השני של 2025 עם צמיחה בהכנסות ובשורת הרווח, תוך המשך מגמת שיפור בתזרים המזומנים. ההכנסות עלו בכ-8.9% ל-1.45 מיליארד שקל (או כ-13.3% בנטרול שינויי רישום), הרווח הגולמי גדל בכ-10% והרווח התפעולי טיפס בכ-14%, עם תרומה משמעותית של כ-9% מצמיחה אורגנית. ה-EBITDA ברבעון עמד על שיא של 176 מיליון שקל, עלייה של כ-13.6%. הרווח הנקי עלה ב-4.4% ל-76.3 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה הגיע ל-156.9 מיליון שקל, עלייה של כ-8.5%. במקביל, התזרים מפעילות שוטפת זינק ב-28% ל-122.5 מיליון שקל.