הרכבת הקלה בת"א מקפיצה מחירים: 4 חדרים במחיר של 4.2 מיליון שקל
חברות הנדל"ן המקימות את פרויקט EAST&TLV, אחד מפרויקטי המגורים המרכזיים במזרח תל אביב: ריבוע הכחול נדל"ן, קבוצת סופרין -1.88% , קבוצת וייס ,GF נדל"ן ובולטהאופ השקעות, הודיעו כי כבר כ-52% מהפרויקט נמכר. מדובר ב-201 דירות בהיקף מכירות של 701 מיליון שקל לאחר מע״מ, כלומר מחיר ממוצע של כ-3.5 מיליון שקל לדירה.
החברות מציינות כי על רקע ההודעה על הקפאת תהליכי התחדשות עירונית בסמוך לתוואי המטרו והתחלת הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, עולים הביקושים לדירות הסמוכות לאמצעי התחבורה העתידיים של גוש דן. ההכנסות מהפרויקט שעתיד להסתיים בסוף 2024 מוערכות בכ-1.4 מיליארד שקל וכולל כ-68 אלף מ"ר בנוי. המתחם יכלול שני מגדלים שיתנשאו לגובה של 40 ו-33 קומות כשבשניהם ישמש מפלס הקרקע כקומת מסחר מעל מרתפי חניה ותפעול תת קרקעיים.
בין העסקאות הבולטות האחרונות בפרויקט:
דירת 5 חדרים בשטח של 118 מ"ר בקומה ה-25 נמכרה ב-5.89 מיליון שקל.
דירת 4 חדרים בשטח של 78 מ"ר בקומה 27 נמכרה ב-4.2 מיליון שקל.
צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר בקבוצת סופרין מציין: "ההתפתחות המסחרית הגבוהה של ציר יגאל אלון הסמוך לשכונת נחלת יצחק, הקרבה לנתיבי איילון ולמע"ר הצפוני של תל אביב, ביחד עם קרבת השכונה והפרויקט לתוואי הרכבת הקלה והמטרו הופכים את המיקום שלו לאטרקטיבי במיוחד לכל סוגי האוכלוסייה, הן לצעירים שמחפשים להישאר בעיר במחירים שפויים יותר ממחירי הצפון, הן למשפרי דיור או משקיעים והן לאנשים המחפשים לגור בקרבת הרכבת או העבודה".
- 6.תקבלו את כל ההומלסים מתחת לחלון. (ל"ת)סוקרטס 22/09/2022 11:36הגב לתגובה זו
- יורם 14/11/2022 19:53הגב לתגובה זואת הזבל שלהם...
- 5.72 21/09/2022 09:13הגב לתגובה זומגמות מחירים במדלן יראו לכם גרף תוצאות האמת שביפו מרכז ואו דקר וכו ירידה תלולה של כ 15 אחוז במחיקי הדירות גם חדשות גם יד 2
- 4.מיקום טוב לטיפשים! (ל"ת)סוקרטס 21/09/2022 00:20הגב לתגובה זו
- שירבו כמוך ואז אקנה בנחת (ל"ת)יופי 21/09/2022 08:36הגב לתגובה זו
- 3.לפי כמות כתבות הפימפום הלחץ גדל (ל"ת)20/09/2022 16:52הגב לתגובה זו
- 2.בן 20/09/2022 16:50הגב לתגובה זומי שרצה לקנות, כבר קנה
- ממש לא! 20/09/2022 17:12הגב לתגובה זווהפקקים המסוייטים. הדירות באזור הקו האדום כבר מזנקות באופן חריג!
- 1.האמת? 20/09/2022 16:22הגב לתגובה זובניה ברובה נמוכה ומרווחת, אנשים ומשפחות צעירות. שוס להיט
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד
חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.
העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.
הנכס המרכזי של אלומיי
הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.
מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.
- נופר מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת
- עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקופה סוערת בנופר
אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.
