הרכבת הקלה בתל אביב
צילום: באדיבות עיריית תל אביב

הרכבת הקלה בת"א מקפיצה מחירים: 4 חדרים במחיר של 4.2 מיליון שקל

על רקע ההודעה על הקפאת תהליכי התחדשות עירונית בסמוך לתוואי המטרו והתחלת הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, עולים הביקושים לדירות הסמוכות לאמצעי התחבורה העתידיים של גוש דן
דור עצמון | (9)

חברות הנדל"ן המקימות את פרויקט EAST&TLV, אחד מפרויקטי המגורים המרכזיים במזרח תל אביב: ריבוע הכחול נדל"ן, קבוצת סופרין -2.86% , קבוצת וייס ,GF נדל"ן ובולטהאופ השקעות, הודיעו כי כבר כ-52% מהפרויקט נמכר. מדובר ב-201 דירות בהיקף מכירות של 701 מיליון שקל לאחר מע״מ, כלומר מחיר ממוצע של כ-3.5 מיליון שקל לדירה.

החברות מציינות כי על רקע ההודעה על הקפאת תהליכי התחדשות עירונית בסמוך לתוואי המטרו והתחלת הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, עולים הביקושים לדירות הסמוכות לאמצעי התחבורה העתידיים של גוש דן. ההכנסות מהפרויקט שעתיד להסתיים בסוף 2024 מוערכות בכ-1.4 מיליארד שקל וכולל כ-68 אלף מ"ר בנוי. המתחם יכלול שני מגדלים שיתנשאו לגובה של 40 ו-33 קומות כשבשניהם ישמש מפלס הקרקע כקומת מסחר מעל מרתפי חניה ותפעול תת קרקעיים.

בין העסקאות הבולטות האחרונות בפרויקט:

דירת 5 חדרים בשטח של 118 מ"ר בקומה ה-25 נמכרה ב-5.89 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים בשטח של 78 מ"ר בקומה 27 נמכרה ב-4.2 מיליון שקל.

צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר בקבוצת סופרין מציין: "ההתפתחות המסחרית הגבוהה של ציר יגאל אלון הסמוך לשכונת נחלת יצחק, הקרבה לנתיבי איילון ולמע"ר הצפוני של תל אביב, ביחד עם קרבת השכונה והפרויקט לתוואי הרכבת הקלה והמטרו הופכים את המיקום שלו לאטרקטיבי במיוחד לכל סוגי האוכלוסייה, הן לצעירים שמחפשים להישאר בעיר במחירים שפויים יותר ממחירי הצפון, הן למשפרי דיור או משקיעים והן לאנשים המחפשים לגור בקרבת הרכבת או העבודה".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    תקבלו את כל ההומלסים מתחת לחלון. (ל"ת)
    סוקרטס 22/09/2022 11:36
    הגב לתגובה זו
  • יורם 14/11/2022 19:53
    הגב לתגובה זו
    את הזבל שלהם...
  • 5.
    72 21/09/2022 09:13
    הגב לתגובה זו
    מגמות מחירים במדלן יראו לכם גרף תוצאות האמת שביפו מרכז ואו דקר וכו ירידה תלולה של כ 15 אחוז במחיקי הדירות גם חדשות גם יד 2
  • 4.
    מיקום טוב לטיפשים! (ל"ת)
    סוקרטס 21/09/2022 00:20
    הגב לתגובה זו
  • שירבו כמוך ואז אקנה בנחת (ל"ת)
    יופי 21/09/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לפי כמות כתבות הפימפום הלחץ גדל (ל"ת)
    20/09/2022 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בן 20/09/2022 16:50
    הגב לתגובה זו
    מי שרצה לקנות, כבר קנה
  • ממש לא! 20/09/2022 17:12
    הגב לתגובה זו
    והפקקים המסוייטים. הדירות באזור הקו האדום כבר מזנקות באופן חריג!
  • 1.
    האמת? 20/09/2022 16:22
    הגב לתגובה זו
    בניה ברובה נמוכה ומרווחת, אנשים ומשפחות צעירות. שוס להיט
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.