נבות בר מנכל קרן קיסטון
צילום: דודי מוסקוביץ

קיסטון קונה את החזקות נוי, הפניקס ולאומי בתחנת הכח IPM ב-600 מ'

התחנה הממוקמת בבאר טוביה פועלת בהספק 451 ושיעור נצילות הגבוה בארץ  60%. 85% מהחשמל המיוצר מועבר לרשת החשמל והיתרה נמכר ללקוחות פרטיים. "הביקוש לחשמל יצמח משמעותית בעתיד הקרוב, עם כניסתם של רכבים חשמליים וחוות שרתים"
איתי פת-יה | (1)

קרן ההשקעות קיסטון ריט קונה 34% מתחנת הכח  הפרטית IPM בבאר טוביה ב-600 מיליון שקל מידי קרן נוי, הפניקס -0.58%  (לרבות ההלוואה לגלובל) ו לאומי . העסקה תתבצע במספר שלבים ותמומן ממקורותיה העצמיים של קיסטון ריט וממסגרות אשראי. 

"העסקה תאפשר לקרן להנות מהכנסות מידיות הן ממכירת חשמל, הן מדמי שכירות המשולמים ע"י התחנה וכן מריבית בקשר עם הלוואה שהועמדה לחברת גלובל", אומרים בקרן.

 

IPM פועלת בטכנולוגיית מחזור משולב בהספק מקסימלי של 451 מגה-וואט ובנצילות (הפקה בפועל מתוך ההספק המקסימלי) בשיעור הגבוה בארץ - 60%, זאת תחת אסדרה לפיה 85% נמכר לרשת החשמל בניהול הגוף הממשלתי שהוקם לצורך כך, והיתרה תימכר לצרכנים פרטיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קרן מעולה עם פורטפוליו איכותי עוברת מתחת לרדאר (ל"ת)
    שמוליק 01/10/2021 18:56
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.1% לאומי פועלים -0.35%