דוניץ: ההכנסות ירדו ב-34% ל-24 מ' ש'; הרווח ירד מכ-6 מ' ל-4 מ'
חברת הנדל"ן הפועלת בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית דוניץ -0.09% פרסמה את הדוחות לרבעון השני של 2021. ההכנסות הסתכמו בכ-24.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-6.5 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כשהוא ירד בשיעור של 26%, נמוך יותר מהירידה בשורה העליונה. הרווח הנקי הסתכם בכ-4 מיליון שקל, לעומת כ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
לאחרונה החברה דיווחה כי הגיעה ל-80% חתימות דיירים בתכנית הפינוי בינוי בדרך השלום בתל אביב, במסגרת התכנית יפונו 150 דירות ישנות ותחתיהן יוקמו לפחות 450 דירות חדשות.
דוניץ המנוהלת על ידי המנכ"ל נסים אחיעזרא המחזיק ב-11% מהחברה, פעילה למעלה מ-50 שנה. לחברה 5 פרויקטים הנמצאים בשלבים שונים: פרויקט בינוי פינוי בקריית האמנים הכולל פינוי של 276 דירות ובניית כ-1400 דירות ב-14 מגדלים בני 25-35 קומות שבנייתו נמצאת בעיצומה, וארבעה פרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי תכנון שונים. מניית החברה נסחרת במחיר של 153.1 שקל למניה, המשקף שווי שוק של כ-830 מיליון שקל.
- דוניץ־אלעד: לצד עלייה ברווח הגולמי, המכירות נחתכו בחצי
- דוניץ חזרה להשקיע: הכנסות של 34 מ׳ שקל ותזרים לפעילות של 86 מ׳ שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.אנונימי 17/08/2021 18:23הגב לתגובה זואיפה הרשות שתבדוק מי מריץ את המנייה .מי דואג בסוף כל יום להזרים ביקוש מלאכותי.מי נענה להצעת הרכש ב 100 שח? איך חילקה החברה 12 שח למנייה ועשתה עסקת בשער 152 שח למנייה לאחר מיכן.חקירת רשות זועקת לשמיים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳