דוחות

אייס קיבלה הטבה 12 מ' אשתקד ולכן הפעם הרווח התפעולי והנקי צנחו

אייס עם דוחות חלשים לרבעון השני של השנה - אבל זה כיוון שלפני שנה הם קיבלו הטבות בארנונה, שכר דירה וחל"ת של 12 מיליון שקל. הרבעון הקודם היה טוב ובחברה צופים שהמגמה תימשך גם ברבעונים הבאים; ברבעון הנוכחי הרווח התפעולי הסתכם בכ-10.6 מיליון שקל, לעומת 20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי ירד ב-61% ל-11 מיליון שקל
סתיו קורן | (2)

רשת  אייס קמעונאות מדווחת על תוצאות חלשות לרבעון השני של 2021. ההכנסות הסתכמו בכ-165.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-157.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-10.6 מיליון שקל, לעומת 20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-5.9 מיליון שקל, לעומת 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אבל הירידה ברבעון מיוחסת דווקא להטבה חד פעמית שקיבלה החברה בשנה שעברה - בגלל הקורונה כמובן. החברה קיבלה מהמדינה הטבות של 12 מיליון שקל בארנונה, חל"ת לעובדים ושכר דירה. בלי זה הרווח התפעולי של החברה היה ברבעון המקביל 7 מיליון שקל - כלומר למעשה החברה ממשיכה לצמוח גם אל מול הרבעון המקביל.

כמו כן השפיע לרעה על התוצאות הפעם עיתוי חג הפסח אשר בשנה זו התרחש כולו ברבעון הראשון. כמו כן, השפעה נוספת ברבעון זה הייתה בעיקר בחודש מאי, בו חלה האטה בהכנסות החברה לאור מבצע "שומר החומות" בדרום ובמרכז הארץ בעיקר.

בתחילת השנה הנפיקה אייס מניותיה בבורסה בת"א לפי שווי של כ-400 מיליון שקל. מאז המניה עלתה ב-9.4% לשווי שוק של כ-437.7 מיליון שקל. הנתונים של החברה מבטאים מכפיל רווח של 8. לכאורה נמוך - במקס סטוק המכפיל הוא 16. האם יש לזה סיבה? נראה שהמשקיעים סבורים שהתוצאות היו חריגות ברבעון הקודם לטובה בגלל הקורונה, אבל כשמסתכלים על התוצאות על פני זמן, מבינים שגם אם יש ביקושים מוגברים למוצרים מסוימים ויש לנטרלם, הרי שהתוצאות על פני זמן צומחות (בעיקר באינטרנט) ושהחברה נהנתה מהחולשה של המתחרות שלה לרבות הום סנטר. אז הרבעון הנוכחי חלש מאוד (כאמור - בניכוי המענק החברה דווקא רושמת המשך צמיחה). ברבעון הקודם כתבנו שהרבעונים הבאים יהיו קריטיים למשקיעים שיבחנו את התוצאות ומהן יסיקו אם מדובר בחריגה משמעותית או לא - השאלה מה יקרה הלאה. בחברה צופים שהצמיחה תימשך.

איציק אוזנה, מנכ"ל קבוצת ACE: "אנו מביטים קדימה ובונים תשתיות איתנות לעתיד ובוחנים רכישה סינרגטית לתחומי הפעילות שלנו. אנו פועלים כל העת לשיפור חוויית הלקוח ושיפור ערוצי המכירה שלנו".

"במהלך החציון המשכנו במגמת ההרחבה של פעילות אתר הסחר המקוון, כולל כניסה לקטגוריות נוספות בהן מוצרי פארם, ספורט, ילדים ופנאי. כמו כן, כזכור, השקנו  באתר הסחר שלנו,  זירת מארקט פלייס (Market Place) בתחילת 2020 , ובחציון הראשון  זירת המארקט פלייס מהווה כ-31% מסך פדיון אתר הסחר לעומת 6% בחציון אשתקד.

"המשכנו להעצים את הסינרגיה בין אתר הסחר לחנויות הפיזיות, וכיום כ-43% מהרוכשים באתר בוחרים לאסוף את המוצרים באופן עצמאי, מהחנויות הפיזיות. פעילות זו  מייצרת טראפיק בחנויות הפיזיות המביא עמו רכישות נוספות על ידי 36% מהקונים במעמד האיסוף העצמי (לעומת 12% בחציון המקביל אשתקד).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"כמו כן,  אנו קוצרים את פירות  המהפכה הלוגיסטית שביצענו החל מסוף שנת 2019 עם  המעבר לניהול עצמי של המרלו"ג הראשי, ובמהלך 2020 חתמנו על הסכמי שכירות והתחלנו הפעלה של 2 מרלו"גים נוספים לפעילות האונליין, באשדוד ובצפון הארץ. מהלכים אלה מאפשרים  זמינות ללקוח ויעילות תפעולית של שרשרת האספקה, וכך נערכנו מבעוד מועד, למשבר ההובלה הימית והצטיידנו במלאי בהיקף גבוה מהרגיל (כ 40% מעבר לרמות המלאי הרגילות), במטרה להמשיך ולהציע לצרכן מגוון רחב של מוצרים אשר מהווה יתרון תחרותי בחודשים הקרובים".

אייס קמעונאות מפעילה 3 רשתות של חנויות המציעות מוצרים לשדרוג ותחזוקת הבית (Home Improvement), החצר והרכב, תחת המותגים אייס, אוטו דיפו ואייס אלקטריק. כיום מונה קבוצת ACE 34 חנויות הפרוסות ברחבי המדינה ושלושה אתרי סחר מקוון, והיא מעסיקה כ-1,000 עובדים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איציק רשת יקרה בשוק בישראל! תוזיל ,המחזור יגדל וגם הרוח (ל"ת)
    שולמן 18/08/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוני 17/08/2021 20:52
    הגב לתגובה זו
    איזו מדינה דפוקה, חילקה מאות מליונים לאייס, הום סנטר, מקס ואחרות. הכל על חשבון הציבור.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?