מבטח שמיר השקיעו 3 מיליון דולר וסמארט אגרו 1.5 מיליון בסופלנט
חברת האחזקות מבטח שמיר משקיעה 3 מיליון דולר, ושותפות סמארט אגרו יהש משקיעה 1.5 מיליון דולר כחלק מסבב השקעה של 10 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ סופלנט SupPlant, שמפתחת מערכת לשיפור יבול עבור חקלאים קטנים. לדברי החברה, מדובר במערכת מבוססת בינה מלאכותית שעשויה "לסייע ל-450 מיליון חקלאים קטנים בעולם, לשפר יבול ולהתמודד עם תוצאות ההתחממות הגלובלית". מילים גדולות והחלום אולי גדול אבל האם החברה מסוגלת בכלל להגיע ל-450 מיליון חקלאים קטנים בעולם, חלקם מן הסתם במדינות לא מפותחות ועם גישה חלקית לטכנולוגיה? כנראה שלא, אבל לזרוק מספרים גדולים ומפוצצים תמיד נשמע יפה על הנייר.
בכל מקרה, סופלנט הפועלת בתחום האג-טק ועוסקת במתן המלצות השקיה חכמות המבוססות חישה צמחית השלימה גיוס של כ-10 מיליון דולר ופיתחה מוצר השקיה מדייקת, שאינו מצריך הישענות על חיישנים. בסבב הגיוס הנוכחי מלבד מבטח שמיר וסמארט אגרו גם Boresight Capital, ו-Menomadin Foundation, כאשר החברה גייסה עד כה למעלה מ -19 מיליון דולר.
על פי החברה, סופלנט פועלת כיום ב-14 מדינות ומתמחה ב-31 גידולים חקלאיים שונים. השימוש בטכנולוגיה של החברה הביא לגידול ממוצע של 20% ביבול ולירידה משמעותית בצריכת המים. בכך החברה מאפשרת שיפור משמעותי ברווחיות החקלאי ואבטחת אספקת מזון סדירה בעולם.
לדברי החברה, הטכנולוגיה שלה מבוססת על סט חיישנים המנטרים את הצמח והקרקע ומעבירים את המידע באופן רציף למאגר המידע של החברה. בעזרת האלגוריתם מתבצע תכלול של המידע עם נתוני מזג אויר נוכחיים ותחזית צפויה. התוצאה מייצרת פקודות השקיה מדויקות ופשוטות לחקלאים, וכתוצאה מכך מתקבלת עלייה ביבולים וחסכון משמעותי במים. בנוסף, המערכת מאפשרת לחקלאים להתכונן ולהתמודד עם פגעי אקלים, לשפר מדדי איכות כמו רמות סוכר בפרי וללמוד את תגובת הצמח והפרי לשינויים בסביבה.
- תיק ההשקעות של מבטח שמיר עולה ל־5.4 מיליארד שקל; מגזר הטכנולוגיה מכביד על הרבעון
- אנרג'יאן ושותפות תמר יספקו גז לתחנת קסם תמורת 2.8 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, המערכת מספקת המידע למגדל, דרך האפליקציה והאתר של סופלנט, הכוללת מדדים ברזולוצית החלקה הספציפית, כמו לדוגמא התראות ומידע בזמן אמת אודות מתן השקיה, תחזית מזג אויר חריגה ועוד.
אורי בן נר, מנכ"ל סופלנט "הגיוס יאפשר האצת הפריסת הטכנולוגיה החדשה וזאת ללא צורך בהשקעת החקלאים בחומרה, ובכך מתאפשר גם לחקלאים שעד היום לא חלמו על גישה לטכנולוגיה, ליהנות מהיתרונות המשמעותיים שהיא מייצרת. יש לזכור שרוב מוחלט של חקלאי העולם לא נהנה כיום מהפיתוחים המדהימים שאנחנו רואים בשנים האחרונות, לרבות המערכות שאנחנו מוכרים כבר כמה שנים ברחבי העולם. היכולת להנגיש את הטכנולוגיה שלנו לקבוצה הזו היא לא פחות מבשורה דרמטית לעולם״.
- 2.שי 14/06/2021 09:37הגב לתגובה זואחת החברות החזקות בשוק, השקעות סולידיות ומוצלחות , שיקול דעת של ראשי החברה תביא איתם להישגים מעולים,
- 1.מבטח שמיר 13/06/2021 18:24הגב לתגובה זוהשקיעו בתנובה והצליחו השקיעו בגילת והצליחו השקיעו במניף והצליחו רק שהמשקיעים נרדמים ולא מעריכים נכון את מניף. בטוח שגם ההשקעה הזאת תהיה מוצלחת . בטוח שהם יותר מוצלחים מטבע הכושלת והשקעותיה ההרסניות

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳