דוחות

פתאל מצפה להכפיל את המחזור ב-2021

תוצאות חלשות אך צפויות ברבעון הרביעי; החברה מצפה לשלש את ה-EBITDAR ב-2021; בשנת הקורונה ההכנסות התרסקו ב-3.4 מיליארד שקל (64%). ברבעון: צניחה של 80% בהכנסות והפסד תפעולי ונקי
נתנאל אריאל | (6)
נושאים בכתבה דוד פתאל פתאל

חברת פתאל החזקות -1.11%  בוודאי רוצה לקלל את היום שהמילה 'קורונה' הגיחה לעולם. קשה לבוא אליה בטענות. אם יש תחום שהקורונה הכתה בו ללא רחם לאורך כל השנה זה תחום המלונאות והנופש. במקום להמשיך ולגדול, פתאל רשמה שנה קשה מאוד. כעת היא מקווה שהיא תוכל להתחיל לצאת מהקורונה ומפרסמת תחזית להכנסות בשנת 2021 של 3-3.6 מיליארד שקל, כאשר על פי החברה ה-EBITDAR צפוי לנוע בין 800 מיליון שקל ל-1.15 מיליארד שקל, וזאת "בהסתמך על שקלול בין תיירות פנים לתיירות נכנסת וזאת בהתאם לנתוני החברה משנת 2019, בצירוף הערכות גופים בינלאומיים בדבר היקף הקיטון הצפוי בתיירות פנים ותיירות נכנסת באותן מדינות/אזורים בשנים 2020-2021".

צריך לסייג ולומר שמדובר בהחלט בתחזית אופטימית ביחס לשנה הנוכחית. אך מי לא רוצה להיות אופטימי אחרי שנה ששיתקה את העולם?

נפילה של 80% בהכנסות ברבעון הרביעי. מעבר להפסד תפעולי

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכמו בכ-265.2 מיליון שקל בהשוואה

לכ-1.34 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019, כלומר צניחה של כ-80%. ההפסד התפעולי EBITDAR ברבעון הרביעי הסתכם בכ-36.3 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי EBITDAR של כ-471.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה בהפסד נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-378.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-0.82 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2019. בנטרול IFRS 16 החברה מסיימת את הרבעון הרביעי של שנת 2020 בהפסד המיוחס לבעלים של כ-340 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-36 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019.

צניחה של 64% בהכנסה השנתית.

הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.9 מיליארד שקל בהשוואה לכ-5.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019, צניחה של 64% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) בשנת 2020 הסתכם בכ-246.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019, נפילה של 75%.

 

הפסד נקי של 1.3 מיליארד שקל

החברה מסיימת את שנת 2020 בהפסד נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-1.3 מיליארד שקל, בהשוואה לרווח של כ-38 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2020 לאחר נטרול השפעת התקן IFRS 16 מסתכם בכ-1,090 מיליון שקל לעומת רווח של כ-225 מיליון שקל בשנת 2019.

 

נכון ליום 31 בדצמבר 2020 הונה העצמי של הקבוצה הסתכם בכ-2.59 מיליארד שקל בנטרול IFRS 16 ורכושה הקבוע של החברה הסתכם בכ-5.3 מיליארד שקל ובקופתה מזומנים שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל.

החברה הצליחה להקטין משמעותית את הוצאותיה בשנת 2020 וצמצמה את תשלומי דמי השכירות בכ-260 מיליון שקל, הקטינה את הוצאות השכר והתשלומים לספקים בכ-50%, וכן צמצמה ודחתה את התשלומים לרשויות המדינה במדינות בהן היא פועלת בכ-291 מיליון שקל. בנוסף, החברה סבורה כי היא תקבל כ-36 מיליון אירו מממשלת גרמניה בגין ירידה בהכנסות עקב הסגרים בחודשים נובמבר ודצמבר 2020 וכ-2 מיליון אירו לחודש בגין ירידה בהכנסות כאמור מתחילת שנת 2021.

 

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה: "פרוץ מגפת הקורונה החל בדיוק לפני שנה לאחר ששנת 2019 הייתה שנת שיא בפעילותה של פתאל עם הכנסות בהיקף של כ-5.3 מיליארד שקל. פעילות בתי המלון בישראל, המהווה כשליש מסך הפעילות של החברה צוברת לאחרונה תאוצה, כך צפוי גם לגבי הפעילות בבריטניה לאור קצב ההתחסנות בה, יוון וקפריסין פותחות את שעריהן לתיירות ובשאר מדינות אירופה בהן אנו פועלים, אנו מעודדים מהחלטות הממשלות לקדם את קצב ההתחסנות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"איש אינו מופתע מההשפעה המהותית של מגיפת הקורונה על דוחות החברה בשנת 2020, היות וידוע לכל שנאלצנו להפסיק את מרבית הפעילות של מלונות הרשת בארץ ובחו"ל, אך בזכות ניהול מדויק והצורך של לקוחותינו לצאת לחופשות, ויישום התוכנית לגיוס מזומנים שבצענו, סיימנו את השנה במצב תזרימי טוב מהמצופה".

   

במהלך 2020 גייסה החברה מעל 1.5 מיליארד שקל ונכון לסוף השנה בקופת החברה נותרו מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ-1.38 מיליארד שקל.

רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (63.65%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1998 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    כך עובדים על מתעניינים במניה, אחרי שנה של כלום הכנ 27/03/2021 10:02
    הגב לתגובה זו
    כך עובדים על מתעניינים במניה, אחרי שנה של כלום הכנסה מודיעין על כנראה יכפילו את המחזור. זה פתח לקריסה
  • 5.
    זימי אליהו 26/03/2021 18:01
    הגב לתגובה זו
    צריך תכשיט שכטלו זהב.
  • 4.
    רועה חשבון 26/03/2021 16:51
    הגב לתגובה זו
    הן כהשקעה והן לשהות בבתי המלון .
  • 3.
    נורית 26/03/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
    להרוויח במנית פתאל כמו בשנת הקורונה
  • 2.
    לדעתי החברה בדרך לפשיטת רגל.לא רק בגלל הקורונה ושנ 26/03/2021 11:01
    הגב לתגובה זו
    לדעתי החברה בדרך לפשיטת רגל.לא רק בגלל הקורונה ושנת 2020 בעיקר בגלל שאין בבתי המלון חוויה ו וואוו כאשר מתארחים או סועדים שם.החברה מחוסלת
  • 1.
    משקיע 26/03/2021 10:57
    הגב לתגובה זו
    תהנה מאוד מתיירות פנים וגם חוץ. כל העולם ירצה להגיע לפה לנפוש במדינה ירוקה. לקנות ולא לשחרר לפחות חצי שנה.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?