שרון פימה, מנכ"ל מיט-טק
צילום: יח"צ

יש קרפצ'יו: מיט טק הדפיסה בהצלחה שכבת בשר דקה

בחברה אומרים כי ככל הידוע להם, אף חברה בעולם עוד לא הגיעה לנקודת הציון של הדפסה מוצלחת מדיו טבורי. בחברה אומרים כי זה מקרב אותם ליעד המרכזי שלהם: הדפסת סטייק במשקל 100 גרם
ארז ליבנה | (7)

חברת הביו-מזון, מיט-טק, המפתחת תהליך להדפסה תעשייתית של בשר נקי באמצעות מדפסת תלת-ממד, מדווחת כי עמדה באבן דרך משמעותית מבחינתה – הדפסת נתח בשר מדיו של תאי גזע, המורכבת מתאי שומן ושריר אשר התחברו לכדי רקמה דקה ואחידה של בשר.

 

"השלמת אבן דרך זו לפני לוח הזמנים שהציבה החברה, מהווה הישג משמעותי המאפשר לה להתקדם לאבן הדרך המרכזית הבאה בתהליך הפיתוח שהנה הדפסת נתח סטייק במשקל 100 גרם", כתבו מיט טק בהודעתם.

 

במסגרת הניסוי שנקרא 'פרויקט קרפצי'ו', הצליחה החברה להדפיס שכבת בשר המורכבת מתאי שריר ושומן שהופקו מתאי גזע. מיט-טק פיתחה את כל תהליך הגידול של מרכיבי הרקמה ולאחר מכן ביצעה הדפסה תלת-מימדית דיגיטלית באמצעות מדפסת ייעודית, פרי פיתוחה של החברה.

 

"ככל הידוע לחברה, זו הפעם הראשונה בה חברה מסחרית, ביצעה הדפסה דיגיטלית תלת-מימדית של דיו ביולוגי אשר הביאה לכדי התחברות לרקמה חיה הבנויה מתאים שונים לאחר שהופקו מפרה", כתבו. "כל תהליך גידול התאים נעשה ללא פגיעה כלשהי בבעלי חיים. אבן הדרך נבדקה ע"י פרופ' טל דביר ואושרה ע"י ועדת הביקורת".

  

פרופ' טל דביר שהנו יועץ חיצוני לחברה: "בוצעה בהצלחה הדפסה ראשונית של תאי שריר ותאי שומן לכדי רקמה אחת בסיסית. על פי האנליזות שבוצעו ניתן לראות בוודאות כי הרקמה המהונדסת, אמנם בסיסית ודקה, אך מכילה אזורי שריר ואזורי שומן וכי מטרות הניסוי הושגו. זהו הישג משמעותי וייחודי בתחום הדפסת הרקמות, אשר מקרב את מיט-טק להדפסת נתח בשר למאכל ולדריסת רגל חשובה ברמה הבינ"ל בתחום הדפסת הרקמות."

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אלעד 17/08/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    מדהים! כל פעם מחדש מצליחים שוב ושוב להתקדם. המניה תזנק לשמיים בקרוב מאד..
  • 6.
    tt 17/08/2020 17:11
    הגב לתגובה זו
    זה מה שנותנים ל"פריצת דרך"...עלוב!!!!ומצחיק..
  • 5.
    מתקרבים ליעד של ה 100 גר׳ וגם להנפקה. תגיע לשערים 17/08/2020 13:25
    הגב לתגובה זו
    מתקרבים ליעד של ה 100 גר׳ וגם להנפקה. תגיע לשערים גבוהים פי כמה סמוך להנפקה
  • 4.
    מילניום בדרך להיות חוד החנית. שאפו למשקיעים לטווח הארוך (ל"ת)
    רננה 17/08/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גיא 17/08/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם הבשר המהונדס מתיישן בצורה זהה לבשר ביולוגי, יש להליך הזה השפעה משמעותית על איכות וטעם הנתח.
  • 2.
    "פעם ראשונה" ובקושי עולה 5..ממש פריצה (ל"ת)
    אא 17/08/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 17/08/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    100 גרם יהיה 10,000 דולר
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.