רמי לוי ל-BizTV: "אני לא עבריין בניה, ואני פונה למדינה - תעזרו עם הבירוקרטיה"
איש העסקים רמי לוי הדליק משואה בטקס הרשמי ביום העצמאות. מי שנתפס כנציג עממי שעלה מלמטה עד לצמרת העסקית בישראל זכה לתמיכה נרחבת, אך כמו מדליקי משואה אחרים, התקשורת חיפשה "שלדים בארון" - ומצאה. רמי לוי מסביר ל-Bizportal על חריגות הבניה בחלק מסניפי הרשת, מה יחסו להעלאת שכר המינמום במשק ומה הוא חושב על המניה?
רשת רמי לוי שהתחילה מחנות קטנה בשוק מחנה יהודה בירושלים מונה היום כבר 32 סניפים ובתוכנית 8 סניפים חדשים השנה. את 2014 סיימה הרשת עם הכנסות של 3.4 מיליארד שקל - צמיחה של 6% ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 93 מיליון שקל - ירידה של 22%.
רמי לוי מסביר את הירידה ברווח הנקי: "היה קשה לאנשים ותחרות קשה ולכן העדפנו להוריד מחירים".
בשנת 2015 יהיה קשה יותר עם חוק המזון - הוא השיג את המטרה שלו? "אני חושב שלא כי בשטח המו"מ מול הספקים לטובת הצרכנים הבה יותר קשה היום".
איום נוסף על רשתות המזון הוא העלאת שכר המינימום שעלה וימשיך לעלות. פורסם שאתה מתנגד לכך - מה עמדתך? "זה לא איום עלי כי לאנשים יהיה יותר כסף לקנות ומי שמרוויח שכר מינימום קונה במדינה - זה יטיב עם כולם בסוף. לא התנגדתי להעלאת שכר המינימום זאת הייתה טעות בתקשורת".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך הרגשת בהדלקת המשואה בטקס המרכזי של יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל? "התרגשתי מאוד - העם הבחר בי והשבתי לו תודה. כשהדלקתי את המשואה ייצגתי את כל עם ישראל".
כל מי שהדליק משואה התקשורת חיפשה "שלדים" בארון שלו ובמקרה שלך מצאו חריגות בניה בחלק מהסניפים. "למה במדינת ישראל ל-60% מהעסקים אין היתר. צריך לעשות כתבה הפוכה - איך לבוא לקראת אנשי העסקים בישראל. ל-99.9% מהעסקים אצלי יש רשיון וכל חנות שאני פותח אני מעסיק 200-300 עובדים אז תעזרו לי ולכל אנשי העסקים מול הבירוקרטיה".
משהו השתנה ברמי לוי מאז שהפכת למיליונר? "יש לי היום יותר אחריות. אני ממשיך לעשות את מה שאני עושה וצריך להמשיך להוכיח את עצמי. אמנם יש לי כסף ברוך השם, אבל אני אותו רמי לוי משוק מחנה יהודה - אני לא שוכח מאיפה באתי".
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
המניה עלתה בשיעור חד מאז ההנפקה: היא תמשיך לעלות? אתה לא חושש מיציאה של המשקיעים הזרים? "אני מאמין שכן - ברגע שאתה מפתח את העסק הציבור מאמין - הבאתי משקיעים מחו"ל בינלאומים מהגדולים בעולם הם בודקים את העסק ואומרים כל הכבוד נמשיך להשקיע לא מאמין שמשקיע זר ייצא יום אחד ושהמניה תקרוס - נמשיך באותה אסטרטגיה אולי נרוויח פחות נתפתח וכולם ממשיכם להאמין בעסק".
- 9.כל הכבוד לרמי לוי הלוואי וירבו כמותך בארץ (ל"ת)אריק 03/05/2015 16:55הגב לתגובה זו
- 8.זהבי 01/05/2015 07:47הגב לתגובה זובזכות אנשים אמיצים כמו רמי יש למעמד הביניים הנמוך הוצאות אוכל נמוכות ולכן הם מצליחים לצוף מעל המיםולחיות בכבוד, שאפו לרמי שהצליח נגד כל הטייקונים .
- 7.אלי סתוי 30/04/2015 18:32הגב לתגובה זוhttp://www.nrg.co.il/online/1/ART2/690/366.html?hp=1&cat=479&loc=9#facebookComment
- 6.avist 30/04/2015 11:54הגב לתגובה זוכנראה שאתה והמדינה שלנו התבלבלו. לא יתכן שמדליק משואה יהיה עבריין , ולא משנה אם הוא עבריין בנייה , עבריין מס או עבריין פלילי. אם הגעת לאן שהגעת לא בדרך חוקית (חוקית לגמרי!!!) אין לך ואין למדינה את השכות לתת לך להדליק משואה. נקודה.
- אלי סתוי 30/04/2015 18:33הגב לתגובה זוhttp://www.nrg.co.il/online/1/ART2/690/366.html?hp=1&cat=479&loc=9#facebookComment
- 5.כל הכבוד לרמי לוי..המיתחרים שלו מחפשים אותו להכשילו.... (ל"ת)לקוח 30/04/2015 10:37הגב לתגובה זו
- 4.השירות הכי גרוע שיש ללקוחות ברמי לוי (ל"ת)לימור 30/04/2015 10:03הגב לתגובה זו
- 3.תמר מלכא 30/04/2015 09:14הגב לתגובה זוטוב שיש מחסור בעגלות אחרת לא יהיה ניתן לזוז בסניף
- 2.cinege 30/04/2015 07:49הגב לתגובה זומציע לרמי לוי לבקר בסניף הנ"ל ולבחון את המפיפות האיומה, את החוסר בעגלות אות הבלגן ליד הקופות. המחיר הנוח הוא לא הדבר היחיד שבצרכן מחפש. הוא רוצה גם חווית קניה בסביבה אנושית.
- 1.הם עוד יברחו (ל"ת)הזרים מטומטמים 30/04/2015 07:38הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
