המשנה לנגידת בנק ישראל רומזת: הריבית בישראל עלולה לרדת מתחת לאפס

נדין בודו-טרכטנברג מאמינה כי הורדת הריבית הייתה הכרחית לצמיחה הישראלית וגם מתייחסת למשבר הדיור
|
(16)
מכינה את הקרקע?
ביום שני האחרון הועדה המוניטרית של בנק ישראל בראשותה של נגידת הבנק ד"ר קרנית פלוג הצליחה להפתיע את השווקים כאשר הורידה את הריבית לשפל של כל הזמנים. הריבית נזכיר ירדה משיעור של 0.25% ל-0.1%. המהלך על פי בנק ישראל נועד בכדי להילחם בייסוף השקל.

היום (ד') התראיינה המשנה לנגידת בנק ישראל, נדין בודו-טרכטנברג לסוכנות הידיעות רויטרס ורמזה כי שיעורי הריבית בישראל עלולים ליפול אל מתחת לאפס ויחד עם זאת יישקלו צעדים מוניטריים נוספים בכדי לעזור ליצואנים להתמודד מול השקל החזק.

המשנה לנגידה הוסיפה כי היצואנים שמהווים כ-40% מהכלכלה הישראלית יהוו חלק מכריע בצמיחה השנה. הנגידה הסבירה כי שיעור הצמיחה החזק של 7.2% ברבעון האחרון נבע בעיקרו משערי חליפין נוחים יותר ליצואנים. "ברור לנו כי חלק מההתאוששות שראינו ברבעון הרביעי של 2014 הגיע ממגזר הייצוא ומהעובדה כי שערי החליפין היו במצב הרבה יותר נוח ממה שראינו בעבר" הסבירה בודו-טרכטנברג.

בודו-טרכטנברג התייחסה גם לתחזית הצמיחה של הבנק לשנת 2015 שעומדת על 3.2% ואמרה כי הבנק מרגיש "בנוח יחסית" עם התחזית והוסיפה כי "הבנק צריך לוודא שהשקל לא יתחזק מול הדולר."

שיעור הריבית

בנוגע להורדת הריבית האחרונה של בנק ישראל אמרה בודו-טרכטנברג כי "עשינו מה שחשבנו שהיה צריך לעשות. אם מסתכלים על בנקים מרכזיים במדינות רבות, ניתן לראות שיש התנסות עם שיעורי ריבית שליליים שעד כה חשבנו שדבר כזה לא אפשרי." עוד הוסיפה בודו-טרכטנברג כי "בנק ישראל לא מיצה את כלי הריבית לחלוטין ואנחנו שוקלים בנוסף כלים אחרים".

בודו-טרכטנברג, הנשואה למועמד המוביל של המחנה הציוני פרופרסור מנואל טרכטנברג לכיסא שר האוצר התייחסה גם להשפעת הריבית הנמוכה על מחירי הדיור. המשנה לנגידה המעיטה בחשיבות סביבת הריבית והיא סבורה כי "הפתרון הוא גידול בהיצע הדיור"
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    ריבית מתחת לאפס זה שוד. (ל"ת)
    איתי 26/02/2015 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    יוצרים בועת נכסים - בסיפור הזה היינו וגלשנו למשבר
    ליצן 26/02/2015 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הורדת הריבית לתחום השלילי תיצור כאוס ובועות של נכסים החל מנדלן ועד לאג"ח הבועה תיפוצץ זה בטוח -השאלה מתי ??
    סגור
  • 10.
    וכמה מתוכו מכירת אקזיטים שלא מושפעים מהשער של הדולר
    היצוא מהווה 40 אחוז 25/02/2015 21:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט בושה ופחד מי שמנהל את הכלכלה בארץ.ריבית שלילית ולמה לא ריצפה קבועה מלאכותית. זה יותר מתאים.הספקולנטים חוגגים על המחדלים של בנק ישראל. פרלמנטרים חסרי נסיון מנופחי חשיבות עצמית כמו סתיו שפיר נמצאים בועדת הכספים ופוצחים בצעקות. מקבלים משכורת שמאפשרת להם לשכור דירה יוקרתית ברוטשילד ומפגינים שם כאילו הם המנהיגים ממובילי המהפכה.לאן הגענו.
    סגור
  • 9.
    לא יכול להיות שטרכטנברג יהיה שר אוצר אם אשתו
    ר 25/02/2015 19:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יושבת כמשנה לנגידה , איזה מן דבר זה ששני אנשים יחזיקו את כל המדינה ? זה אסור.
    סגור
  • 8.
    קולפלנט !! מעל 100% מתחילת השנה !!!
    סמי החקלאי 25/02/2015 19:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הטבע הבאה !!
    סגור
  • 7.
    בנק ישראל שונא ישראל
    העונש יגיע מהשמים 25/02/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תתביישו
    סגור
  • 6.
    אין להאמין שאלו אנשים שמנהלים את המדיניות המוניטרית
    א 25/02/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    7 1
    של בנק ישראל. אין להאמין שהריבית היא הגורם מספר לבועת מחירי הדיור , אין להאמין שהיא מדברת בריש גלי על כך שהם פועלים במכוון על מנת להחליש את המטבע , אין להאמין שהיא והנגידה אינם מבינים שככל שהם הורידו ריבית כך הצמיחה ירדה! כך האינפלציה ירדה! וכך החובות עלו! אין להאמין שהיא אינה מבינה כמה מסובך יהיה לצאת ממצב של טביעה בחובות! אין להאמין שהיא אינה מבינה שהורדת ריבית משפיעה על שער המט"ח בקושי למספר ימים בעוד שהבעיות שאותה הורדה יוצרת ימשך לשנים רבות! אני פשוט מתבייש שאלו הם האנשים שמנהלים את המדיניות המוניטרית של ישראל , אני מתבייש ומפחד מהעתיד לבוא.
    סגור
  • אנחנו במסלול של התרסקות . ביבי מעופף (ל"ת)
    א.ב. 25/02/2015 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    יד חופשית מהמנהל . (ל"ת)
    בא 25/02/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    זה מזכיר לי בדיחה
    מומו 25/02/2015 17:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אחד הולך לפרוצה. היא עולה עליה וממש קר לה. הוא שואל אותה למה קר לך? היא אומרת לו..אני מתחת לאפס.
    סגור
  • 3.
    מלכודת דובים בקרוב יהיו האלאת ריבית ואנשים יקפצו מהחלון (ל"ת)
    הצלף 25/02/2015 17:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    אני מתבייש בך ובנגידה.
    אפי 25/02/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אני נחשב כאיש שמעריך מאד נשים.אני מעדיף אישה בוסית מאשר גבר כי הנשים יותר מוכשרות. סבלניות. בעלות חמלה.אבל אתן הולכות בדרך הקלה לעזור לייצוא גם עם תפגעו בסקטורים אחרים.כדי להעלות דולר זו לא הדרך הנכונה.אבל מה איכפת לכן הרי הילדים שלכן מסודרים .
    סגור
  • מעדיף אשה בוסית? כל כלבה שמגיעה לעמדה היא מרשעת (ל"ת)
    חחח 25/02/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    נגידה ומשנה לנגידה חסרות הבנה, איזו בושה!!! (ל"ת)
    יהודה 25/02/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • התלבט והתלבט ובסוף בחר אשה טיפשה להיות נגידה
    ביבי התלבט 25/02/2015 18:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כי ככה הוא חשב הפמינסטיות יבחרו בו ולא בשלי הגרושה מצפון תל אביב.
    סגור
  • שלי
    עופר 25/02/2015 20:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא גרושה(למרות שהיא נראית כזו:)
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות