אליעזר שקדי ל-Bizportal: "יש קבוצות רציניות שמתעניינות באל על"
חברת אל על מנסה להתמודד עם התחרות הקשה מול חברות התעופה הזרות ובמיוחד ביעדים הקרובים. התוכנית של אל על נקראת "Short Haul" והמותג החדש ייקרא UP. רמות המחירים יהיו נמוכות יחסית החל מ-69 דולר לכיוון, אך הנוסעים לא יקבלו שתייה וארוחה בטיסה (למעט מים). אליעזר שקדי: "זהו עידן חדש בעולם התעופה עם מותג חדש לאל על, מותג נפרד שיאפשר ללקוח לבחור איך הוא טס ועל מה הוא משלם ובמחיר שווה לכל נפש. המהלך הוא חלק מההתמודדות שלנו עם עולם התעופה ובמיוחד עם חברות ה-low cost. אלו לא טיסות שכר, אלא טיסות סדירות במתכונת אחרת".
בשנה האחרונה קרן פימי של ישי דוידי חתמה על הסכם השקעה באל על, אך נסוגה לבסוף. שקדי מאוכזב, אך חושף בראיון ל-Bizportal שיש עדיין רשימה של משקיעים פוטנציאלים: "אני מעריך מאוד את קרן פימי - הם החליטו עקרונית שלא להיכנס לעסקה בגלל תנאים מקדימים מסוימים. מזה זמן רב יש קבוצות רציניות שמתעניינות באל על, אך זה לא הבשיל למשהו מהותי שצריך לדווח עליו".
שתי מחלקות: הראשונה - בסיסית עם כיבוד ושתייה בתשלום
בעתיד יהיו פיתוחים נוספים עד תהליך היציאה לדרך בסוף מארס 2014. נכון לעכשיו מדובר ב-5 מטוסים ו-5 יעדים: ברלין, פראג, קייב, בודפשט ולרנקה. בהמשך הטיסות המוזלות יורחבו ליעדים נבחרים נוספים באירופה.
הטיסה במטוס בואינג 737 בשתי מחלקות: אחת - מחלקת תיירים שיקבלו כיבוד ושתיה בתשלום (מים בחינם) ושניה - מחלקת תיירים פלוס שיקבלו כיבוד ושתייה בחינם. ככל שלקוחות יזמינו מקומות מראש - כך המחירים יהיו זולים יותר.
- השמיים הם הגבול: הטייסים שרוצים להנפיק לפי שווי של 100 מ' ש'
- התפטרות: מנכ"ל אל על אליעזר שקדי הודיע על סיום תפקידו
כמעט כל שירות נוסף יהיה כרוך בתשלום, אפילו צ'ק-אין בשדה התעופה
מחירי הכרטיסים יהיו זולים משמעותית ממחירי הכרטיסים היום. לנוסע תהיה אפשרות לרכוש כרטיס בסיס עם תוספפת תשלום בהתאם לבחירה או כרטיס משודרג שהוא כמו כרטיס רגיל היום. התוספות עבור כל שירות שאפשר לחשוב עליו: תיק יד מעבר ל-6 ק"ג שניתן לקחת לגוף המטוס, כל מזוודה 20 דולר או 40 דולר אם בוחרים בכך בשדה עצמו, בחירת מושב 10 דולר, אם לא בוצע צ'ק-אין מראש 10 דולר שינוי תאריך 55 דולר ועוד.
המחירים: 69 דולר לכיוון אחד לבודפשט ולפראג ו-99 דולר לכיוון לברלין, קייב ולרנקה עד 175 דולר במועדים מסויימים. עדיין לא ברור כמה תעלה טיסה חזור. "אני מציע שתחכו שבוע שבועיים", זאת התשובה של מנכ"ל באל על לשאלת העיתונאים מה יהיה מחיר טיסת החזור.
מניית אל על זינקה מתחילת השנה ב-30%
חברת אל על הוקמה בשנת 1948 כחברת התעופה הלאומית של ישראל והונפקה בבורסה בשנת 2003. אל על נמצאת בשליטת חברת כנפיים של המשפחות בורוביץ' וזבלדוביץ'.
מניית אל על זינקה מתחילת השנה בכמעט 30% למחיר המשקף לחברה שווי של כ-300 מיליון שקל. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה עם הכנסות של 5.9 מיליארד שקל ורווח נקי של 47 מיליון שקל.
- בנק אוף אמריקה: "צפויה צמיחה חזקה בישראל ביחס לעולם; האינפלציה תהיה 2.9%"
- מה יקרה לבורסה אם ארה"ב תגיע להסכם עם איראן?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
למרות השינויים שעברה אל על בתקופת שקדי, ישראלים רבים דבקים בתדמית הארכאית של החברה ולא מפסיקים להתלונן: "לא במקרה אנו זוכים להערכה כחברה המועדפת על ידי הישראלים, אז צריך לקחת את הדברים בפרופורציה. אנו הולכים ומשתפרים".
אליעזר שקדי: מחיל האוויר לחברת התעופה הלאומית
אליעזר שקדי נולד ברמתיים (היום הוד השרון) להורים אנשי חינוך. בשנת 1975 התחיל מסלול של טייס קרב בצה"ל. הוא סיים את הקורס כחניך מצטיין ומילא מאז שורה של תפקידים בחיל האוויר ומהלך שנות שירותו צבר מעל 3,000 שעות טיסה, במגוון מטוסים ומסוקים
בשנת 2004 מונה לדרגת אלוף והחליף את דן חלוץ (כמפקד ה-15 של חיל האוויר) שמונה לרמטכ"ל ובשנת 2008 הוחלף על ידי האלוף עידו נחושתן. בשנת 2009 מונה לתפקיד מנכ"ל אל על במקומו של חיים רומנו.
שקדי מספר על המעבר: "זה מהלך מרתק. אני באל על כבר 4 שנים שזה כמו התפקיד הכי ארוך שעשיתי בצבא. זה מרתק, מעניין ומאתגר - אין ספק שזה אחד התפקידים הכי מאתגרים במשק הישראלי".
לגבי הביקורת שנשמעה לאחרונה מצד שר התחבורה על כך שאל על חברה מיושנת לכאורה, אמר שקדי: "אני מכבד את השר ישראל כץ, אך העובדות מדברות בעד עצמן - אני לא מכיר עוד חברות עם כמות חידושים ואירועים דרמטים בעת האחרונה".
- 7.דוד מירושלים 26/11/2013 15:13הגב לתגובה זוכשראיתם שאתם עלולים להישאר מאחור לקראת 2014 פתאום מצאתם אפשרות לטיסות זולות. לי יש אצלכם עוד למעלה מ1000 נקודות בזמן שמצצתם את כספי. עוד טיסה או שניים, אסיים לנצל את הנקודות. דרך אגב, עכשיו אני חבר במועדון של בריטיש ארוו'יז. איזה הכדל.כדאי גם שתבקרו בטרמינל 5 בלונדון של החברה. ממש עולה אחר. אני מניח שחברת אלעל לעולם לא תעלם היות והממשלה זקוקה לשליטה בחברת תעופה בייחוד בזמני חירום. אבל כדי לחזור לשוק תצטרכו לשנות את מבנה החברה, המשכורות וכמובן היחס לנוסעים. כדאי שתתחילו עכשיו
- 6.2shon 26/11/2013 13:13הגב לתגובה זושנים סיכלתם כל נסיון לטיסות זולות,עשיתם הסכמים עם כל החברות בכדי שהמחיר יהיה מה שיותר גבוהה. זהו,נשבר המונופול. נסגרה הבאסטה-לכו הביתה. אתם מייצגים רק את כל מה שרקוב מקולקל ומגעיל בבית,שום דבר מעבר
- 5.אל-על צאו לי מהכיס 26/11/2013 13:01הגב לתגובה זושנים שדדו את הנוסע הישראלי בשחקים, והחגיגה מגיעה לסיומה. ישנן כיום חברות שמשאירות עשן לאל-על והאפ יהיה דאון. כולם זוכרים שהם התנגדו לפתיחת השמים. בדומה למהפיכה של כחלון בסלולר כך גם בטיסות - לא חוזרים אחורה מחזקים את השחקנים החדשים שמצילים אותנו מהשודדים.
- 4.לגבי אל על 26/11/2013 12:46הגב לתגובה זוהבכירים שם שודדים את הקופה. סמנכ"לים לרוב. עושים רעש מזה ששינו את התפריט מסלט וחביתה לחביתה עם סלט. חארטה.
- 3.איציק 26/11/2013 12:06הגב לתגובה זועלעל.....במשכורות הבחירים.....לפי הפרסומת....אכן בבית......הרי הכל ישראבלוף....למה אין טיסה ישירה...למיאמי....שם ישראל השניה...או הראשונה.....לא צריך מחיר לחזור..כי אף אחד לא יחזור....כל דבר יקר פי 4.......
- 2.מורפי 26/11/2013 11:44הגב לתגובה זואני מציע שיגבו כסף על כניסה לשירותים ועל משך הזמן ששוהים בהם.
- 1.בדיחה עצובה 26/11/2013 11:39הגב לתגובה זוחבורת שקרנים החזור יהיה כפול מההלוך ושום דבר לא ישתנה, תעשו לנו טובה : טוסו לנו מהעיניים