יגאל זמיר תאת
צילום: אתר החברה
דוחות

הביקושים בתחום התעופה דחפו את תאת לצמיחה דו ספרתית ברבעון השלישי

תאת נהנתה מרבעון חזק על רקע ביקושים גבוהים בתחום התעופה, עם עלייה של 14.3% בהכנסות וזינוק של 69% ברווח הנקי, לצד שיפור ברווחיות ובתזרים

תמיר חכמוף |

תאת תאת טכנו 3.94%  פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2025, עם המשך מגמת הצמיחה בענף תחזוקת הציוד האווירי (MRO). ההכנסות עלו בכ-14.3% ל-46.2 מיליון דולר, והחברה הציגה שיפור בולט ברווחיות בכל השורות: הרווח הגולמי טיפס ל-25.1% מההכנסות לעומת 21% אשתקד, הרווח התפעולי עלה ב-52.6% ל-5.3 מיליון דולר, והרווח הנקי זינק ב-69% ל-4.8 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם צמח ל-6.8 מיליון דולר, שהם 14.6% מההכנסות, שיפור משמעותי ביחס לרבעון המקביל.

במסגרת זו מציגה תאת גם שיפור בתזרים: 7.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת ברבעון, לעומת 2.7 מיליון דולר בלבד בשנה שעברה. בקופה של החברה נמצאים כיום מעל 47 מיליון דולר, לצד הון חוזר של כ-94 מיליון דולר, נתונים שמחזקים את היכולת להמשיך לצמוח אורגנית ולבחון הרחבת פעילות בתחומים משיקים.

הצמיחה נבעה בעיקר משיפור בפעילות הליבה, ובעיקר בתחום ה-APU לאחר האטה ברבעון השני, וכן מהתחזקות נוספת בתחום כני הנסע. לפי הנהלת החברה, הביקוש לשירותי MRO בתחומים שבהם ההיצע מוגבל ממשיך לתמוך בתמחור ובשולי רווח גבוהים יותר, כאשר יעילות תפעולית ומודל גמיש מסייעים לתרגם את העלייה בהכנסות לשיפור חד ברווחיות.

בנוסף, מדגישה תאת כי קצב הצמיחה האורגנית שלה גבוה מקצב הגידול בשוק ה-MRO הגלובלי, מה שמצביע על עלייה בנתח השוק בתחומים שבהם ההיצע מוגבל, בעיקר APU וכני נסע. בחברה מציינים כי המינוף התפעולי מתחיל לבוא לידי ביטוי באופן ברור: מתוך גידול של 20.4 מיליון דולר בהכנסות מתחילת השנה, יותר מ-14 מיליון דולר תורגמו לתזרים מפעילות שוטפת. הנהלת תאת מציינת כי עם מאזן חזק וקופת מזומנים של מעל 47 מיליון דולר, היא מתחילה לבחון באופן אקטיבי רכישות משלימות שירחיבו את היכולות והקצבים התפעוליים של החברה.

דבר החברה

יגאל זמיר, נשיא ומנכ"ל החברה: TAT Technologies ממשיכה להציג צמיחה אורגנית ורווחיות משופרת הגבוהה מביצועי סקטור ה MRO הנובעת מתמהיל שירותים ומוצרים ומודל עסקי מגוון. עיקר הצמיחה מגיעה בפעילויות הליבה של החברה עם צמיחה בפעילות ה APU ברבעון זה לאחר איטיות שנרשמה ברבעון הקודם, ועליית מדרגה בתחום כני הנסע. מיצבנו עצמנו בקרב חברות התעופה כשותף מהימן וחשוב כנותן שירותים איכותי בתחומים בעלי היצע שירותים מצומצם. יכולת התגובה המהירה ומתן מענה מהיר הנם מהפרמטרים החשובים ביותר ללקוחות התחום והם אלו התורמים לצמיחת החברה. ביצועי החברה ממחישים את יעילות החברה ואנו ממשיכים להציג עלייה ברווחיות יחד עם העליה בהכנסות תוך מיצוי המינוף התפעולי והצגת תזרים מזומנים חיובי. ברבעון השלישי ההכנסות צמחו ב-14.3% לעומת השנה הקודמת, הרווחיות הגולמית השתפרה ב 410 נ"ב, הרווח הנקי עלה ב-69%, וה- EBITDA המתואם עלה ב-34.4%, והגיע ל-14.6% מההכנסות, ואנו מצגיעים תזרים מזומנים חיובי של 7.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, כאשר עלייה של 20.4 מיליון דולר בהכנסות מתורגמת לעלייה של 14 מיליון דולר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. תאת פועלת כעת מתוך עמדת חוזק עם רווחיות ברת קיימה, יוצרת תזרים מזומנים חיובי מפיעילות שוטפת, ומאזן חזק עם מעל ל 47 מיליון דולר בקופת המזומנים והון חוזר של 94 מיליון דולר. עם בסיס איתן זה אנו מתחילים לחפש הזדמנויות להרחבת פעילותינו בתחומים משיקים. עם זאת אנו בטוחים ביכולתנו להמשיך לצמוח אורגנית ולשפר את הרווחיות גם בשנת 2026 ומעבר לה, סיכם זמיר.


מניית תאת נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.68 מיליארד שקל לאחר שעלתה בכ-37% מתחילת השנה. מכפיל הרווח המייצג לרבעון עומד על כ-27.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר -4.77%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאיאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאי

נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?

רשות המסים קיבלה את עמדת פרטנר בנוגע לדמי המנוי לנטפליקס, והחברה צפויה לרשום רווח חד-פעמי של כ־38 מיליון שקל ברבעון השלישי; בצורה חריגה, מועד פרסום הדוחות יידחה כדי לשקף את התיקון

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרטנר

פרטנר פרטנר 0.21%   מודיעה כי העמדה שלה בנושא חיוב המע"מ על דמי המנוי לנטפליקס התקבלה ברשויות המס. אחרי תקופה ארוכה שבה החברה סחבה על הספרים הפרשה לחבות מע"מ פוטנציאלית, ההבהרה של רשות המיסים היום מאפשרת לה למחוק את ההפרשה ולרשום רווח מהותי אם כי חד-פעמי. חברת התקשורת עדכנה כי מע"מ קיבל את הטענה שלה שלפיה גביית דמי המנוי עבור נטפליקס אינה חלק ממחיר העסקאות שלה. החברה משמשת, לדבריה, רק כ"צינור" בין הלקוח לנטפליקס, ולכן אין לראות בתשלום הזה עסקה החייבת במע"מ. למרות זאת, בשנים האחרונות היא בחרה להכיר בהפרשה ליתר ביטחון, על רקע אי-הוודאות הרגולטורית.

ההבהרה של רשות המסים מסירה את אי-הוודאות וקובעת שעד להנחיה אחרת לא תחול חבות מע"מ על רכיב ההכנסה הזה. בעקבות כך פרטנר תבטל את ההפרשה שנצברה בין 2020 ל-2025, מה שיוביל לרישום רווח לפני מס של כ-38 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי.

בנוסף, החברה מציינת כי לא תיצור הפרשה חדשה עבור השנים הבאות כל עוד עמדת מע"מ תישאר כפי שנמסרה בהבהרה. עם זאת, היא מדגישה שהמידע מבוסס על המצב הנוכחי, וכי אין ביכולתה להעריך האם העמדה הזו תישאר תקפה גם בעתיד. מעבר לכך, פרטנר דוחה את מועד אישור הדוחות הכספיים לרבעון השלישי כדי לשקף את העדכון החשבונאי ברווח שזה צעד די חריג.

התוצאות של פרטנר ועד כמה הרווח ישפיע

כדי להבין את המשקל של מחיקת ההפרשה, צריך להסתכל קודם על המספרים שפרטנר הציגה ברבעון השני של השנה. החברה סגרה את הרבעון השני עם רווח נקי של 72 מיליון שקל. מול המספר הזה, הרווח החד-פעמי של כ-38-39 מיליון שקל שנובע מהבהרת מע"מ זה תוספת גדולה משמעותית, כמעט 54% מהרווח הנקי שסגרה בו שלושה חודשים קודם. מבחינת השפעה חשבונאית נטו, זה שינוי שיכול להזיז משמעותית את השורה התחתונה ברבעון השלישי - גם אם מדובר ברווח שאינו חוזר ואינו משקף פעילות שוטפת.

ברקע, פרטנר נכנסת לרבעון השלישי אחרי תקופה שבה המדדים המרכזיים השתפרו: ההכנסות משירותים עלו לרמה של 643 מיליון שקל, עלייה של 5% מול השנה שעברה; הרווח התפעולי הגיע ל-103 מיליון שקל; ה-EBITDA המתואם עלה ל-303 מיליון שקל; ותזרים המזומנים החופשי קפץ ל-134 מיליון שקל. הרווח הנקי, כאמור, עמד על 72 מיליון שקל אחרי צמיחה של 26%.