מנכ"ל בלקסטון תרם 150 מיליון ליש"ט לאוניברסיטת אוקספורד
סטפן שוורצמן, ראש קרן ההשקעות הענקית בלקסטון, העניק 150 מיליון ליש"ט לאוניברסיטת אוקספורד, בצעד נוסף של תרומה ללימודים גבוהים.
על פי הדיווח, התרומה היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של האוניברסיטה בת ה-800 שנים, וצפויה לסייע לשלם עבור בניין מדעי הרוח החדש ולהקמת מכון חדש לחקר האתיקה של בינה מלאכותית.
זו התרומה האחרונה בשרשת התרומות של שוורצמן, אשר עלה לכותרות כפילנתרופ ב-2008 כאשר תרם 100 מיליון דולר לספרייה הציבורית של ניו יורק. באוקטובר האחרון, שוורצמן תרם 350 מיליון דולר כדי לסייע להקים מכללת מחשוב במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. שמו מופיע גם במרכז הקמפוס באוניברסיטת ייל והוא הקים בנוסף את תוכנית החוקרים של שוורצמן באוניברסיטת צינג-הואה בבייג'ינג כדי לחנך מנהיגים עולמיים עתידיים על סין.
התרומה הנוכחית היא יוצאת דופן עבור אוניברסיטאות בבריטניה, אשר מאמצי גיוס הכספים שלהן בדרך כלל משתרכים אחר עמיתיהן בארה"ב. כאשר מנהל קרנות הגידור דיוויד הארדינג תרם 100 מיליון ליש"ט לאוניברסיטת קיימברידג בחודש פברואר, זו הייתה התרומה הפרטית הגדולה ביותר למכללה באנגליה מפילנתרופ בריטי.
- 1.לא תורם לנו (ל"ת)יהודי 19/06/2019 20:55הגב לתגובה זו
אמזון תתריע 30 יום לפני סגירת חשבון למוכר צד שלישי
כחלק מהסדר עם רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה, אמזון אישרה שינויים בחלק גדול משיטות העבודה עסקיות שלה. המהלך צריך לשמש מודל לחברות טכנולוגיה אמריקאיות אחרות המעדיפות לשלם קנסות לאיחוד האירופי ולעמוד לדין על החלטות עסקיות ולא לשנות את התנהגותן בהתאם לכללים המקומיים. הבונדסקרטלמרט (BKA) החל את ההליכים בנובמבר, לאחר שחברות אחרות המשתמשות בפלטפורמה של אמזון כדי למכור את מרכולתן התלוננו על הקונפליקט הברור בין התפקיד של ענקית הטכנולוגיה כפלטפורמה עבורן לבין מעמדה כחנות קמעונאית גדולה. לאמזון יש גם את התמריץ וגם את האמצעים לשים את מוכרי הצד שלישי בעמדת נחיתות. בין היתר, יכולה אמזון למשל, להשעות אותם באופן בלתי צפוי או למנוע מהם תשלומים. בשנת 2018, אמזון חסמה 250,000 מוכרים לצמיתות ועוד 30,000 באופן זמני מן הפלטפורמה הגרמנית שלה, בעיקר בחשד של הונאה או פיראטיות, כשהיא לא מסבירה אפילו את הסיבה או מוכיחה את הטענות כלפי המוכרים. ה- BKA סירב להתמודד עם תלונות אחרות של המוכרים, שטענו כי אמזון עושה שימוש בנתונים שלהם כדי להגביר את המכירות של המוצרים שלה. הסוכנות הגרמנית השאירה זאת לאיחוד האירופי, אשר פתחה בחקירה שלה מול אמזון אתמול, בדיוק בזמן בו הוכרעה המחלוקת מול ה-BKA. יש לצין כי אמזון, בצורה מפתיעה להפליא, שיתפה פעולה לאורך כל הדרך. במקום לדרוש שכל תלונה נגדה תוגש בלוקסמבורג, שם מושתתת זרועה האירופית, היא הסכימה להתדיין בבתי המשפט המקומיים של המוכרים באירופה. אמזון הסכימה לקחת יותר ברצינות מקרים בהם מוכרי צד שלישי עומדים בפני החזרות או תביעות אחרות, כגון הפרות זכויות יוצרים והתחייבה לתת הודעה של 30 יום לפני סגירת חשבון של סוחר. בנוסף, אמזון הורידה את הדרישה כי המוכרים יצטרכו למסור מידע וחומר פרסומי על המוצר שלהם, שיוכיחו שהוא בדיוק כפי שמופיע באתר שלהם. המהלך האחרון הוא פיתוח חשוב עבור סוחרים שרוצים לתעדף חנויות מקוונות אחרות שלהם על פני אמזון. כל אחד מהשינויים האלה אינו מזעזע. יחד עם זאת, הם יוצרים סביבה ידידותית הרבה יותר לעסקים שמייצרים עד 60% מהיקף המכירות השנתיות של אמזון גרמניה שנאמד בכ -17 מיליארד אירו (19 מיליארד דולר), השוק השני בגודלו אחרי ארה"ב.