לראשונה מזה עשור, BMW מדווחת על הפסדים

יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה. המנכ"ל, הרלד קרוגר, מנסה להרגיע את המשקיעים
|
BMW, צילום: בלומברג
מנכ"ל ב.מ.וו הגן הבוקר (ה') על הרקורד שלו בפגישה השנתית של החברה, תוך שהוא מדגיש את שליטת החברה בשוק מכוניות היוקרה בארה"ב ואת המכירות הגוברות שלה במהלך ההאטה הסינית, וזאת כאשר יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת עם צניחת שולי הרווח.
ב.מ.וו נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה, כאשר לאחר אזהרת רווח בשנה שעברה, יצרנית הרכב היוקרתית השנייה בגודלה בעולם חוותה פתיחה חלשה במיוחד השנה, דבר שמפעיל לחץ על קרוגר להוכיח את האסטרטגיה שלו.
"אני בטוח שאנחנו יכולים להמשיך את הפיתוח המוצלח שלנו - במיוחד עכשיו כשהמודל ההגנתי שלנו נושא פרי", אמר המנכ"ל, הרלד קרוגר בהצהרה לבעלי המניות בפגישה השנתית של החברה. "החברה שלנו נשארת חזקה, גם בזמנים רגועים וגם סוערים".
החברה, המתכננת השקת 21 דגמים חדשים או מעודכנים השנה, דיווחה על ההפסדים הראשונים שלה מזה עשור בחטיבת הרכב המרכזית בשלושה חודשים הראשונים של השנה,וזאת לאחר שקיזזה 1.4 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) בגין קנסות פוטנציאליים מצד האיחוד האירופי, אך גם ללא תשלום זה, התשואה של חטיבת הרכב המרכזית של החברה ירדה לנקודה הנמוכה ביותר מזה 10 שנים.
במכתבו, קרוגר התחייב לקחת בחזרה את כתר "מכירות רכבי היוקרה" הנשלט על ידי מרצדס עד שנת 2020, וזאת לאחר שב.מ.וו איבדה את הבכורה בשוק בשנת 2016. השנה עד חודש אפריל, מרצדס הובילה על ב.מ.וו במשלוחים הגלובליים  בכ-52,340 מכוניות, וזאת כאשר המכירות של ב.מ.וו עלו בכ-0.8% והמכירות של מרצדס ירדו בכ-5.6%. יריבתה של ב.מ.וו משטוטגרט ממשיכה להוביל גם בשוק הסיני.
ב.מ. וו עשתה דריסת רגל מוקדת בשוק המכוניות החשמליות בקרב יצרניות הרכב הגדולות עם דגם ה- i3 החשמלי ב -2013, אך עצרה את הצבתן של מכוניות חשמליות נוספות על הכביש לאור נתוני המכירות איטיות, עד השנה, כשהחברה צפויה לחשוף דגם חשמלי של מכונית המיני. בינתיים, ביגואר, מרצדס ואאודי החלו המכירות של דור חדש של רכבי פנאי-שטח המופעלים באמצעות סוללות.
בעוד שפולקסוואגן, מרצדס ואאודי משקיעות במכוניות חשמליות "במלוא המהירות, ב.מ.וו נוסעת במינכן עם בלם היד מורם", אמר מנהל קרן ההשקעות יאן וובנינג.
קרוגר הגן על הגישה הזהירה שלו ואמר שאף אחד לא באמת ידע כמה מהר המכוניות החשמליות ישתלטו על השוק או איזו טכנולוגיה נחוצה כדי לנצח בתחרות. עמדתה של ב.מ.וו היא בניגוד לזו של יריבתה פולקסווגן, אשר הסתערה על שוק הרכבים החשמליים כשהיא משקיעה מעל 30 מיליארד אירו (34 מיליארד דולר), ב-70 דגמים חדשים עד 2028. ב.מ. וו מצידה מתכננת השקת 12 מכוניות חשמליות עד 2025. "אני לא מאמין שזה יהיה חכם, מנקודת מבט עסקית, לשים את כל הביצים שלנו בסל אחד", אמר המנכ"ל.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות