BMW
צילום: בלומברג

לראשונה מזה עשור, BMW מדווחת על הפסדים

יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה. המנכ"ל, הרלד קרוגר, מנסה להרגיע את המשקיעים
Bloomberg |

מנכ"ל ב.מ.וו הגן הבוקר (ה') על הרקורד שלו בפגישה השנתית של החברה, תוך שהוא מדגיש את שליטת החברה בשוק מכוניות היוקרה בארה"ב ואת המכירות הגוברות שלה במהלך ההאטה הסינית, וזאת כאשר יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת עם צניחת שולי הרווח.

ב.מ.וו נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה, כאשר לאחר אזהרת רווח בשנה שעברה, יצרנית הרכב היוקרתית השנייה בגודלה בעולם חוותה פתיחה חלשה במיוחד השנה, דבר שמפעיל לחץ על קרוגר להוכיח את האסטרטגיה שלו.

"אני בטוח שאנחנו יכולים להמשיך את הפיתוח המוצלח שלנו - במיוחד עכשיו כשהמודל ההגנתי שלנו נושא פרי", אמר המנכ"ל, הרלד קרוגר בהצהרה לבעלי המניות בפגישה השנתית של החברה. "החברה שלנו נשארת חזקה, גם בזמנים רגועים וגם סוערים".

החברה, המתכננת השקת 21 דגמים חדשים או מעודכנים השנה, דיווחה על ההפסדים הראשונים שלה מזה עשור בחטיבת הרכב המרכזית בשלושה חודשים הראשונים של השנה,וזאת לאחר שקיזזה 1.4 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) בגין קנסות פוטנציאליים מצד האיחוד האירופי, אך גם ללא תשלום זה, התשואה של חטיבת הרכב המרכזית של החברה ירדה לנקודה הנמוכה ביותר מזה 10 שנים.

במכתבו, קרוגר התחייב לקחת בחזרה את כתר "מכירות רכבי היוקרה" הנשלט על ידי מרצדס עד שנת 2020, וזאת לאחר שב.מ.וו איבדה את הבכורה בשוק בשנת 2016. השנה עד חודש אפריל, מרצדס הובילה על ב.מ.וו במשלוחים הגלובליים  בכ-52,340 מכוניות, וזאת כאשר המכירות של ב.מ.וו עלו בכ-0.8% והמכירות של מרצדס ירדו בכ-5.6%. יריבתה של ב.מ.וו משטוטגרט ממשיכה להוביל גם בשוק הסיני.

ב.מ. וו עשתה דריסת רגל מוקדת בשוק המכוניות החשמליות בקרב יצרניות הרכב הגדולות עם דגם ה- i3 החשמלי ב -2013, אך עצרה את הצבתן של מכוניות חשמליות נוספות על הכביש לאור נתוני המכירות איטיות, עד השנה, כשהחברה צפויה לחשוף דגם חשמלי של מכונית המיני. בינתיים, ביגואר, מרצדס ואאודי החלו המכירות של דור חדש של רכבי פנאי-שטח המופעלים באמצעות סוללות.

בעוד שפולקסוואגן, מרצדס ואאודי משקיעות במכוניות חשמליות "במלוא המהירות, ב.מ.וו נוסעת במינכן עם בלם היד מורם", אמר מנהל קרן ההשקעות יאן וובנינג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פגישת נציגי המסחר
צילום: בלומברג

ארה"ב וסין קרובות מאוד לסיים את מלחמת הסחר ביניהן

על פי הדיווחים, העסקה עם סין צפויה להסגר כל עוד בייג'ינג תעמוד בהתחייבויותיה להגנה טובה יותר על זכויות קניין רוחני ולרכישת כמות משמעותית של מוצרים אמריקאיים
Bloomberg |

ארה"ב וסין קרובות לעסקת סחר שיכולה לסיים את רוב או אפילו את כל המכסים אותם הטילה ארה"ב, כל עוד בייג'ינג תעמוד בהתחייבויותיה להגנה טובה יותר על זכויות קניין רוחני ולרכישת כמות משמעותית של מוצרים אמריקאיים, כך על פי דיווחים המגיעים מהדיונים המתנהלים כעת בין נציגי המדינות. בכירי הסחר הסינים הבהירו במהלך המשא ומתן עם ארה"ב בשבועות האחרונים כי הסרה מהירה  של המכסים שהוטלו על סחורה בהיקף של 200 מיליארד דולר, תביא להשלמת העסקה. נזכיר כי זהו הסכום שהוטל על ידי ממשלת טראמפ לאחר שסין הגיבה נגד סבב המכסים הראשון של ארה"ב, בהיקף של 50 מיליארד דולר, שהצית את מלחמת הסחר של שמונה החודשים. אחת מנקודות המחלוקת הבולטות שנותרו היא האם המכסים יוסרו מיידית או על פני תקופה של זמן כדי לאפשר לארה"ב לפקח על כך שסין אכן עומדת בהתחייבויותיה. ארה"ב מצידה רוצה להמשיך להחזיק באיום המכסים כקלף מיקוח וזאת כדי להבטיח שהמכסים מוסרים רק כאשר בייג'ינג מיישמת את כל חלקי ההסכם. התאריכים לפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין שי ג'ינפינג עדיין לא הוסכמו, על פי גורמים שונים, נראה כי הפסגה תתקיים ב-27 במרץ. ההצעה של סין סין מציעה להוריד מכסים על חקלאות מתוצרת אמריקנית, כימיכלים, ומוצרים מתעשיית הרכב, ומציעה באופן ספציפי, לרכוש 18 מיליארד דולר בגז טבעי מחברת צ'ניייר אנרג'י האמריקאית. בנוסף, סין מתחייבת להאיץ את לוח הזמנים להסרת מגבלת הבעלות הזרה על חברות בתעשיית הרכב ולהקטנת המכסים על כלי הרכב המיובאים מתחת לשיעור הנוכחי של 15%, הנהוג במדינה כיום. עם זאת, בקרב טראמפ וחברי הצוות הכלכלי שלו נשמעים אופטימיים לגבי הסיכויים לסגירת העסקה, דבר המורגש בשוק המניות בארה"ב שהתאושש מחודש דצמבר הגרוע ביותר מאז השפל הגדול על רקע הסימנים ששתי הכלכלות הגדולות בעולם מצליחות להגיע לעמק ללא הסלמה נוספת. טראמפ מעכב את הדד-ליין טראמפ עיכב בשבוע שעבר את הדד-ליין אותו קבע ל-1 במרץ, שבו תוכנן להעלות את המכסים על היבוא הסיני ל-25 אחוזים, מ-10 אחוזים. הסינים מצידם הציעו להגדיל את רכישת הסחורות האמריקניות ב -1.2 טריליון דולר במשך שש שנים. אחרי כמה סיבובים של פגישות פנים אל פנים בין בכירים אמריקנים וסינים מאז השנה שעברה, הצדדים נמצאים כעת בקשר שוטף במטרה לסגור את העסקה.