וורנר מיוזיק גרופ מגיעה לישראל - ותנסה לאתר את הכוכבים הבאים
נועה קירל כבר כובשת את העולם (צילום מסך: מתוך קליפ ביוטיוב)
.
ענקית המוזיקה העולמית וורנר מיוזיק גרופ (WMG) נכנסת לפעילות ישירה בישראל ותקים נציגות מקומית - וורנר מיוזיק ישראל. בראש הנציגות תעמוד מריה מוכיח שמונתה למנכ"לית וורנר מיוזיק ישראל.
הסניף הישראלי נפתח במטרה להעמיק את הקשרים עם טאלנטים מקומיים, לאתר ולזהות אמנים ישראליים בעלי פוטנציאל הצלחה גלובלי. בתאגיד כבר חתומים כמה טאלנטים מקומיים, נועה קירל, נגה ארז וסטפן לגר, שרושמים הצלחה גם מעבר לים.
וורנר מיוזיק גרופ היא אחת מארבע חברות התקליטים המובילות בשוק המוזיקה העולמי. בעבר הייתה חלק מחברת אולפני האחים וורנר, אולם כבר כמעט 20 שנה שהיא חברה עצמאית, תחת שליטתו של המיליארדר היהודי-אמריקאי-רוסי לן בלווטניק, שבבעלותו בישראל מונופול הלט נשר, כלל תעשיות, והוא בעל השליטה ברשת 13. בסך הכל תחת החברה פועלים עשרות חברות תקליטים ולייבלים.
תעשיית המוזיקה המקומית נחשבת לקטנה בשם גודלה של ישראל, אבל גם בשל השפה העברית, שברוב המקרים היא מגבלה על הזמרים שרוצים לפרוץ החוצה. ואולם העולם הגלובלי דווקא מקל במקצת את הזמרים הישראלים את האפשרויות מחוץ לים. וורנר מיוזיק גרופ גם ראתה את הנתון המרשים הבא - גידול של 10% בהכנסות של תעשיית המוזיקה הישראלית בשנת 2021, על פי דוח של IFPI העולמית.
לאור נתון זה ולאור הצלחתם הבינלאומית של קירל, ארז ולגר, כמו גם הצלחה של אמנים נוספים בעשור האחרון, בהם הבלקן ביט בוקס, קרן אן, אסף אבידן, ולאחרונה גם סטטיק ובן אל, החליטה הקבוצה לפתוח נציגות מקומית שתהווה פלטפורמה לשיווק מקצועי של אמנים ישראלים בחו"ל. בשלב הראשון תגייס הנציגות בישראל עובדים בכירים ומנוסים בתחום המוזיקה וניהול אמנים, ולקראת סוף השנה יוקמו משרדי החברה בתל אביב.
ואם כבר נציגות בישראל, אז וורנר מיוזיק ישראל תשווק ותקדם באופן מקומי את אמני העל הבינלאומיים של תאגיד האם, כולל קולדפליי, אד שירן, ברונו מארס, רד הוט צ'ילי פפר, אניטה, קארדי בי, דיוויד גואטה, דואה ליפה וליזו.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
למנכ"לית של הנציגות המקומית, מריה מוכיח, ניסיון עשיר בתעשיית המוזיקה המקומית. היא שימשה כמנהלת המוזיקה והרפרטואר של WMG ושל BMG בהד ארצי. לאחר מכן הצטרפה ל-Lev Group Media שם עבדה יותר מעשור כמנהלת כללית וכיועצת קריאטיבית של R&A. בזמן עבודתה ב-Lev Group Media, טיפלה בחברות כמוWarner Music : , Warner Chappell, Beggars Group ,Domino Recordings ו-Kobalt Music Group. כמו גם בחברת התקליטים של לב, LGM Music. לאחרונה, עבדה מוכיח בצוות העסקי וב-Sync של המותג הישראלי העצמאי אנובה מיוזיק. כמו כן, עבדה כמנהלת אמנים וכיועצת לאמנים וללייבלים רבים.
.
מריה מוכיח (צילום: ענבל אייל)
.
בתפקידה החדש תדווח מוכיח לנשיא השווקים הצומחים של וורנר מיוזיק גרופ, אלפונסו פרז-סוטו ותעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המנהלת הכללית של וורנר מיוזיק טורקיה, המשמשת גם כסמנכ"לית שיווק מזרח התיכון. פרז-סוטו אומר כי "לישראל יש תרבות עשירה והיא ביתם של יוצרים ואמנים מדהימים. מריה מביאה איתה ניסיון עצום בתעשיית המוזיקה ולכן היא האדם המתאים להוביל את הפעילות שלנו כאן. אנו מקווים להפוך את וורנר מיוזיק ישראל למעצמה מלאה בכוכבים מקומיים, ושואפים למשוך אלינו את הכישרונות המרגשים ביותר במדינה, תוך פתיחת הדלתות עבורם ברשת העולמית הנודעת של וורנר מיוזיק".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
