חודש וחצי לאחר שהושקה: תוכניתו של אברי גלעד יורדת

הכישלון ברייטינג הוביל את רשת לבטל את התוכנית שפיתח גלעד לרצועת שבע בערב, וכבר בעוד כשבועיים תוחלף זמנית ע"י "לפני החדשות" עד לגיבוש פורמט חדש. גם תוכנית הבוקר צפויה לעבור זעזוע
אלכסנדר כץ | (5)

רשת 13 החליטה להוריד את תוכניתו של אברי גלעד "מדד ישראל", לאחר כישלון קשה בטבלאות הרייטינג ועם ביקורות קשות. כבר בעוד פחות משבועיים תשודר במשבצת השעה שבע בערב התוכנית "לפני החדשות", ש"מדד ישראל" החליפה אותה, עד לגיבוש פורמט חדש לרצועה.

גלעד היה המוח מאחורי הפורמט של "מדד ישראל", עם מעורבות הצופים, אולם התוכנית הגיע לעתים לשפל של 3%, ובחלק מהמקרים קיבלה נתוני צפייה נמוכים מהתוכנית ששודרה בשעות שלפניה. במקרה אחד לפחות היא רשמה רבע מנתוני הרייטינג של תוכנית חיסכון בקשת. 

המטרה במעבר של גלעד מתוכנית הבוקר לרצועת שבע בערב, הייתה להביא צופים לרצועה החלשה של רשת, כדי שזו תהווה מקפצת רייטינג עבור מהדורת החדשות של רשת, שסובלת מנחיתות משמעותית מול חדשות 12.

ואולם, עם מקפצה של 3-4%, נתוני הרייטינג של החדשות נראו בהתאם: בשבוע שעבר נרשם שפל של 5.2%, ואתמול למשל 5.5%. ברשת לא יכלו להמשיך כך, וכעת שוברים שם את הראש איזו תוכנית לשבץ במשבצת שבע, משבצת קריטית בכל לוח שידורים. 

אבל כאן לא מסתיים כאב הראש של רשת. גלעד עזב את רצועת הבוקר לאחר כמעט 20 שנה, והסביר זאת בין היתר בשחיקה, לאחר שנאלץ במשך שנים רבות לקום מוקדם בבוקר. הפורמט החדש של תוכנית הבוקר, אליו הצטרף בין היתר צביקה הדר, סובל אף הוא מחולשה ברייטינג, ולעיתים רושם מחצית מהרייטינג של המתחרים בקשת. גם במשבצת זו ברשת שוקלים מה לעשות, ולא מן הנמנע שנראה שם שינוי מהותי במבנה התוכנית והקאסט. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מרכז 28/04/2022 12:23
    הגב לתגובה זו
    כל עוד אילה חסון נמצאת בערוץ 13 אף אחד לא ייכנס. איכסה פיכסה. אישה דוחה ששיריינה מקום אצל ביבי. כנל שרון גל. (אך הוא עדיף). שיתנו לרביב דרוקר תוכנית אקטואליה ולא "המקור".או שיתנו לאופירה אסאייג!!!!!!
  • 2.
    only 14 (ל"ת)
    rocky 28/04/2022 03:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 27/04/2022 17:09
    הגב לתגובה זו
    ורק אז תעלו ברייטינג
  • בול 28/04/2022 12:37
    הגב לתגובה זו
    אילה חסון הורידה להם רייטינג
  • fu..... u (ל"ת)
    rocky 28/04/2022 03:40
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.