TV

הפרסום בביטוח לוהט: AIG נכנסת ישירות ב'הראל' בקמפיין חדש

AIG לוקחת את המשפט הידוע של הראל "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל" ומשנה את חלקו השני ל"למה לשלם עליו כל כך הרבה"? הבחירה בענת הראל לפרזנטורית אינה מקרית 
משה בנימין | (3)

בשנה האחרונה, הפרסום בקטגוריית הביטוח הפך לאחד הבולטים מבחינת היקפי ההוצאה הכספית עם נוכחות ערה של כל מותגי הביטוח המובילים בטלוויזיה, וכעת, בפרסומת החדשה של AIG שתעלה הערב לאוויר, חברת הביטוח כבר מסמנת מטרות ונכנסת ישירות בחברת הביטוח הראל.

את הקמפיין של AIG מובילה מגישת הטלוויזיה ואשת הכושר ענת הראל, וכן, הבחירה בה אינה מקרית, וכוללת רמז נוסף שמוסיף על העקיצה במשפט הסוגר של הפרסומת. הראל שהיסטוריית הפרסום שלה כוללת קמפיין למותג הדגנים פיטנס שבו היא מוצגת כאוטוריטה של בריאות וכושר מופיעה גם בקמפיין AIG כשהיא מוציאה את זעמה על שק איגרוף.

התסריט מדבר על הצעה שקיבלה הראל מ"חבר" שהמליץ לה על "ביטוח בריאות, מה זה יקר". הראל מציינת שהא אינה כועסת על החברה, ומוסיפה "פשוט לט ידעתי שב-AIG יש בדיוק אותו הביטוח רק בהרבה פחות כסף". הפאנץ' והעקיצה מגיעים בסוף כשהראל מישירה מבט למצלמה ואומרת "אולי יש לכם ביטוח בריאות" - המשפט שאיתו הראל רצה כבר שנים - רק שהפעם חלקו השני הוא: "אבל למה לשלם עליו כל כך הרבה". 

 

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת שנת 2019 פרסום חברות הביטוח (בריאות וכלי תחבורה) בטלוויזיה עומד על כ-274 מיליון שקלים במחירי מחירון. בתקופה המקבילה אשתקד, מינואר 2018 עד אמצע יולי 2018, בבדיקה דומה, עמד היקף הפרסום על 147 מיליון שקלים (מחירון) בטלוויזיה, כך שמדובר בעלייה דרמטית של 87%. 

בין החברות הבולטות, בטלוויזיה בלבד, נמנות AIG (ראובני פרידן) עם הוצאה של כ-38 מיליון שקלים, ביטוח ישיר (באומן בר ריבנאי) עם 36 מיליון שקלים, הפניקס (No,No,No,No,No,Yes) עם 35.5 מיליון שקל והראל (לאו ברנט) שמובילה את הקטגוריה עם 70 מיליון שקל (מחירון). נתון נוסף שמעיד על פתיחת הכיס של חברות הביטוח הוא בהוצאה הכוללת (כל אמצעי המדיה) של חברות הביטוח בתקופה המקבילה ב-2018, שעמד על 210 מיליון שקלים, פחות מהפרסום בטלוויזיה בלבד ב-2019. 

הפרסומת של AIG צפויה לעלות הערב לאוויר ומעניין לראות האם הראל תשיב מלחמה ותצא מ"אזור הנוחות" שלה שכולל בעיקר חסויות (והרבה מהן) בפריים טיים. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מני 15/07/2019 20:34
    הגב לתגובה זו
    שומר נפשו ירחק מהחברה הזאת.
  • 2.
    אילן 15/07/2019 14:07
    הגב לתגובה זו
    זה לא אותו ביטוח , אין קסמים , אנשים לא יודעים לקרוא ולבדוק . ביטוח בריאות זה לא ביטוח רכב
  • 1.
    חזק ! (ל"ת)
    דור 14/07/2019 15:54
    הגב לתגובה זו
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.