פייסבוק
צילום: iStock

עוד צעד מסחרי: אינסטגרם תאפשר קנייה בתוך האפליקציה

אינסטגרם מציגה כלי שיחסוך את השארת הפרטים בכל פעם מחדש באתרי סחר. בשלב הראשוני הפיילוט יתחיל בשת"פ עם 20 מותגים וללקוחות אמריקאיים בלבד
משה בנימין |

בעוד שעל פייסבוק עוברת שנה קשה רצופת משברים, אפליקציית אינסטגרם בבעלותה ממשיכה, בדרכה השקטה יחסית, לשמש כאבן שואבת למפרסמים ומחזקת את יכולות האי-קומרס שלה עם פיילוט חדש שיאפשר לגולשים לרכוש מוצרים מבלי לעזוב את האפליקציה. בשלב הראשוני הפיילוט ייצא לדרכו עם 20 מותגים שעמם פייסבוק-אינסטגרם תשתף פעולה.

המערכת שתקרא Checkout on Instagram תציג לגולשים שאהבו מוצר כלשהו והקליקו עליו את כפתור ה-Checkout on Instagram  בעמוד המוצר. לחיצה נוספת תציג פרטים נוספים כגון גודל, צבע וכו' ומשם יועבר הגולש למסך התשלום, עדיין בתוך האפליקציה. במסך זה הגולש יזין את פרטיו: שם, אימייל, פרטי החשבון שממנו הוא משלם וכתובת למשלוח, בפעם הראשונה שבה ירכוש ופרטים אלו יישמרו לרכישות עתידיות.

באינסטגרם גם מבטיחים לעדכן את הגולשים בסטטוס ההזמנה על גבי האפליקציה באמצעות התראות על השילוח והגעת המוצר. נכון לעכשיו מדובר במערכת ניסיונית בגרסת בטא שתהיה נגישה רק לרוכשים בארה"ב, עם מותגים נבחרים בלבד כגון אדידס, בורברי, דיור, H&M, מייקל קורס, פראדה, נייקי, יוניקלו, זארה ועוד.

הכלי החדש של אינסטגרם אמור לתת מענה לאחת הסיבות הבולטות שגורמות לצרכנים לא להשלים רכישה ולפרוש באמצע התהליך - בקשה למילוי פרטים, השארת פרטי תשלום ופתיחת חשבון/מנוי מבוסס סיסמא. הכלי גם מייתר את הצורך באתר אינטרנט ויוכל לאפשר למותגים לשווק מסחורה באינסטגרם ולבצע דרכה את כל האינטראקציה עם הלקוח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.