שנת ה'משפיענים': מה חשוב לבדוק לפני שמתחילים לפרסם
2018 כבר מאחורינו ומה שהתחיל כטרנד שנבנה אט-אט הפך כבר לעובדה מוגמרת - פרסום באמצעות משפיענים הוא תחום הפרסום הכי לוהט בשוק, וגם זה שצפוי עוד לצמוח ולהיות אפילו דומיננטי יותר ב-2019.
למרות שמדובר, לכאורה, במודל עבודה פשוט של תשלום למוביל דעה עבור פוסט של תמונה או וידאו בשילוב המותג, יש לא מעט פיצ'רים טכנולוגיים שכל מפרסם חייב לבדוק ולחפש בחברת משפיענים לפני שהוא מכניס את היד לכיס ומשלם עבור תמונה באינסטגרם.
ניתוח קהל עוקבים
"כמה חבל יהיה לפרסם את המסקרה שלך על ידי מובילות דעת קהל ש-90% אחוז מהעוקבים שלהן הם גברים" אומר ערן נזרי מנכ"ל חברת לידרס המתמחה בפרסום באמצעות משפיענים. לדבריו, "ב-2019 מותגים שלא ישכילו לעבוד כך - מול חברות מקצועיות בעלות טכנולוגיה המאפשרת ניתוח קהל העוקבים של מוביל הדעה, יזרקו את הכסף שלהם לפח".
הפרמטרים שאותם כל מפרסם חייב לבדוק כוללים את ממוצע הלייקים של מוביל הדעה, אמינות העוקבים - ניתוח שבודק את מספר העוקבים האמתיים מול המזויפים (בוטים, לא פעילים וכו'), ניתוח גיאוגרפי, מגדרי, לפי גיל, תחומי עניין, עוקבים שהם בעצמם מובילי דעה ועוד.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשימוש עצמי במערכת הדיסקברי של לידרס, שמאפשרת חיפוש וניתוח של 70 מיליון מובילי דעה בעולם בלחיצת כפתור - תוכלו לדבר ישירות עם אנשי לידרס.
אישור הפוסטים לפני עלייה לאוויר
כדי לשמור על דיוק הקמפיין ולהימנע מטעויות תוכן וטקסט על מנהל המותג לאשר כל תוכן לפני עלייה לאוויר.
בחירת מובילים שאישרו את הבריף ולא מתוך רשימה פוטנציאלית בקובץ אקסל
עדכון התוצאות בזמן אמת
ניתוח העוקבים שהגיבו לקמפיין. לא עוד קבצי אקסל אלא עבודה עם דאשבורד המספק ניתוח מעמיק על תוצאות הקמפיין בזמן אמת. ב-2019 זה בייסיק.
מדידה של הרכישות באונליין וגם באופליין
מודל עבודה חדש שלידרס מציגים, כדי לחבר בין הפעילות בסושיאל עם משפיענים לפעולות הקופה ברצפת המכירה נקרא לידרס אפיליאייט ומזכיר מאוד את הפרסום מבוסס הביצועים - פרפורמנס - בדיגיטל.
ההצעה פורצת הדרך של לידרס למפרסמים היא תשלום עבור עסקה בלבד. לדברי החברה "המשפיענים שלנו הופכים את עמודי הרשתות החברתיות שלהם לחלון הראווה המכירתי של המפרסם ומפנים טראפיק לחנות. אתה משלם רק במקרה שיש עסקה והקופות שלך לא יפסיקו לצלצל".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
איך זה עובד? בעזרת טכנולוגיה ייחודית באונליין ובאופליין לידרס מחוברת לקופות של המפרסם ובאמצעות טכנולוגיה חדשנית יכולה לדעת מי הלקוחות שהגיעו לקופות המכירה של המפרסם ודרך איזה מוביל דעה הם הגיעו. על כל מכירה של אותו משפיען הוא מקבל עמלה. לא מכר - לא שילמת.
שגרירי שיחה בקבוצות פייסבוק סגורות - הדרך הכי מתוחכמת לשווק בסושיאל
פייסבוק היא פלטפורמה גוססת, הצעירים עוברים לפלטפורמות "מגניבות" יותר ומשאירות למבוגרים ליהנות מההפקר. אחת הסיבות העיקריות להיכנס בכל זאת לפייסבוק היא כדי להתעדכן בחדשות הקהילות שאליהן הגולש מחובר. קבוצות פייסבוק סגורות הן מאוד נישתיות ומחוברות לסגמנטים מאופיינים של קהילה מאוד מצומצמת שמאחדת את כולם.
"מאמזון", "אמהות מבשלות ביחד", "אמהות מאושרות מרזות ביחד" הן רק דוגמה קטנה לקבוצות המאגדות אמהות, נשים המקבלות המלצות באופן שוטף אחת מן השנייה, מעדכנות בדברים הכי חמים וצוחקות על הגברים.
אז מה לכל זה ולמותג שלך?
"אחד הכלים הממזריים והנכונים ביותר ב-2019 הוא ניטור ויצירת שגרירי שיחה בקבוצות פייסבוק סגורות" מסביר נזרי. "לידרס המובילה את התחום בישראל מאפשרת ללקוחותיה להתחבר לאנשים הנמצאים בקבוצות הסגורות הללו. אנחנו מחפשים אנשים שאכן אוהבים את המותג ומסוגלים לשגרר אותו בקרב חברי הקבוצה. שגרירי השיחה מחזקים את המותג בשיחות על הסגמנט של המוצר, אך גם יוצרים שיחות יזומות המקדמות את המותג והתוצאה היא אמון ורכישות בקופות מכירה".
נותנים לתקציבאי שסיים רק לפני שנתיים תואר בתקשורת לנהל לכם את הסושיאל?
כולם כבר יודעים, משרדי פרסום וסושיאל, נותנים לתקצביאי שרק לפני שנתיים סיים תואר לנהל מותג, יחד עם 3-6 מותגים נוספים שברוב המקרים כולם שונים אחד מהשני בסגמנטים, כך שלתקציבאי אין שום התמחות ובהתאם כך גם נראית פעילות הסושיאל של הלקוח.
"אנחנו בלידרס פיצחנו את השיטה" אומר נזרי. "אנו סורקים מדי יום את הרשתות החברתיות ומזהים מאות יוצרי תוכן שהצליחו להשיג את העוקבים שלהם בזכות הכישרון המדהים שלהם. לכל אחד מיוצרי התוכן הללו יש את הטון והסטייל המיוחד והממוקד לסיגמנט שהרים אותו לעמדת השפעה, כמו גם את הקהילה הייחודית שנמצאת באינטראקציה יומיומית עמו".
לידרס מעסיקה יוצרי תוכן ש"פיצחו את הרשת" ואלו מצלמים ויוצרים תכנים מקוריים. בדרך זו המותג נהנה מניהול הסושיאל הכי מדויק וחדשני שקיים בשוק. משמאל ניתן לראות איך עמוד הגיע אלינו ומצד ימין איך העמוד נראה לאחר חודש פעילות.
מימין ניתן לראות את יוצר התוכן, גל זהבי, יוצר תוכן מהסגמנט פודיז עם 13.6 אלף עוקבים ומשמאל איך המותג נהנה מהכשרון והסטייל שלו.
מסוכנות משפיענים למשרד פרסום של הדור החדש
לידרס חוגגת 10 שנות פעילות ומציגה יכולות מרשימות הן בישראל והן בחו״ל. "אנחנו רוצים לשנות את פני תעשיית הפרסום", אומרים במשרד. "הלקוחות הם פרטנרים שלנו, והם מאפשרים לנו ליצור קריאטיב פורץ דרך שמתבצע על ידי מוצרים מבוססי מובילי דעה וטכנולוגיה הכי חדשנית ומהפכנית בתחום, תוכלו למצוא אצלנו מחלקת קריאטיב, מחלקת רכש מדיה ובקיצור מענה 360 מדויק ובוטיקי".
- 3."פייסבוק היא פלטפורמה גוססת". האתר שלכם גוסס. בדיחה (ל"ת)ח ח ח חח 25/01/2019 18:18הגב לתגובה זו
- 2.אופיר אקוניס 24/01/2019 22:18הגב לתגובה זוריספקט
- 1.יפית וייס 24/01/2019 19:55הגב לתגובה זוריספקט!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
