היקף החשיפה לשבתרבות באר שבע - כמעט 17 מיליון שקלים
תכנית הראיונות שבתרבות באר שבע הוכתרה למובילה בישראל בכל הנוגע לשווי היקף החשיפה שלה בתקשורת – כך עולה מנתונים של חטיבת המחקר בחברת יפעת מחקרי מדיה, כפי שהגיעו לידי אייס. על פי הנתונים, שווי ערך החשיפה של תכנית הראיונות והאירוח הבאר שבעית הוותיקה, אותה מנחה איש התקשורת רועי כ"ץ, עמד בשנה העברית שעומדת להסתיים בקרוב, על 16.9 מיליון שקלים, בעונה שכללה 13 תכניות בלבד.
עיריות רבות מקיימות אירועי שבתרבות, שמייצרים כותרות רבות. אחת הסיבות קשורה ליום שבת – הנחשב לחלש יותר מבחינת חדשות. כך נוצר מצב בו המרואיינים בשבתרבות, זוכים לפולו-אפים באתרי האינטרנט, במבזקי החדשות ובסיומו של יום – גם במהדורות סיכום השבת. סיבה שנייה היא היעדר תכניות אירוח בטלוויזיה, בהם המרואיינים יכולים לשבת בנחותה במשך דקות ארוכות, ולשפוך את משנתם.
הכניסה לאירועים אלה היא חינמית, וכל שנותר לעירייה להשקיע הוא בתשלום למנחה, שעומד על כמה אלפי שקלים לאירוע, כך על פי פרסום בנושא בגלובס. אולם מאידך, העירייה זוכה לאזכורים בתקשורת, אותם אפשר לתרגם למעשה ל"שווי חשיפה", כלומר כמה העירייה הייתה צריכה להשקיע כדי להגיע לחשיפה דומה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רועי כ"ץ מראיין את יעקב פרי (צילום: דיאגו מיטלברג)
גם השנה הנתון של שבתרבות באר שבע מהווה היקף חשיפה משמעותי בסדר היום בישראל בשל הופעה בבמות החשיפה המרכזיות עם קישור לנושאים אקטואליים בוערים. על פי יפעת מחקרי מדיה, שווי החשיפה בטלוויזיה מהווה 70% מסך השווי בכלל כלי התקשורת. האייטמים ששודרו חצו את גזרת החדשות וכיכבו גם בבמות אחרות, כגון תכניות סאטירה ותכניות תרבות.
מהדוח עולה עוד כי שבתרבות באר שבע מובילה באופן ניכר בהיקף האזכורים שלה בתקשורת על פני אירועי שבתרבות בולטים אחרים שהתקיימו ברחבי הארץ בשנת 2018. שבתרבות בבאר שבע זכתה ב-531 אזכורים בשנה החולפת, מול זו בתל אביב עם 336, והשלישית ברשימה – שבתרבות בנתניה עם 124. 209 אזכורים של שבתרבות באר שבע היו באינטרנט, 152 ברדיו, 112 בעיתונות ו-58 בטלוויזיה.
שיא החשיפה בעונה החולפת היה בחודש אוקטובר סביב התבטאות יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כי לא יישב עם הרשימה המשותפת באותה קואליציה. עוד בלטו: דבריו של עדו נתניהו שציין כי שיטות החקירה של המשטרה הן סכנה לדמוקרטיה, וכן ההצהרה של ראש הרשות לשיקום האסיר אריה ביבי כי אריה דרעי הוא דוגמה לשיקום לא מוצלח.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אגב, בשנת תשע"ו (בין ספטמבר 2015 ליוני 2016) שווי החשיפה של המותג הבאר שבעי עמדה על 21.8 מיליון שקלים, עם 647 אזכורים ופולו-אפים בתקשורת. במהלך 10 חודשי התכנית, נרשמו 2 שיאים. בפברואר – אז חשף השר יובל שטייניץ כי "מצרים מציפה את מנהרות החמאס לבקשתה של ישראל". דבר זה הביא לחשיפה הגדולה ביותר של שבתרבות השנה. בחודש יוני אמר ח"כ דוד ביטן כי "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים". הדבר הוביל גם לשיח ער ברשתות החברתיות, וביטן התנצל בהמשך על כך. בשנה שלאחר מכן, בין ספטמבר 2016 ליולי 2017, מספר האייטמים בכלי התקשורת ירד במקצת ל-630, אבל שווי החשיפה העמיר ל-22.5 מיליון שקלים.
"שבתרבות באר שבע ממוצבת כבר זמן רב כאירוע המשפיע על סדר היום התקשורתי בישראל, ומהווה מודל חיקוי לרשויות רבות בארץ", אומר אמנון יוסף, דובר עיריית באר שבע ועורך התכנית מזה 20 שנים. "עיריית באר שבע ייסדה את המסורת לתכנית בפורמט זה ועל כך אני גאה".
- 3.רותי 22/08/2018 13:52הגב לתגובה זוכל כך הרבה כסף כמה היה אפשר לעשות איתו
- 2.דנה 22/08/2018 08:43הגב לתגובה זואת השבת תרבות. יש הרבה יותר תוכן בתל אביב , חולון ונתניה. פשוט בבאר שבע משלמים כסף לפרסומים. יעידו על כך הכתבים המפרסמים. מעבר לכך, בחולון ובנתניה מביאים עוד תוכן מעבר לפוליטיקאים. יחי ההבדל... בשורה התחתונה- תשלם כסף- תקבל אייטם
- 1.אלי 21/08/2018 14:39הגב לתגובה זושווי חשיפה זה מונח ששייך לעבר ולא רלוונטי כיום לארגונים. מה שווה שווי חשיפה אם הוא לא מתורגם באופן ישיר למיתוג של הגוף ולא מתיישר עם האסטרטגיה והטקטיקה שנקבעה? האם לעיריית באר שבע זה משנה שהזכירו את השם שלה לצד פוליטיקאי כזה או אחר? ממש ממש לא. האם יותר אנשים יבואו לגור או לבלות בבאר שבע בגלל שהזכירו את שמה בשבת תרבות? כנראה שלא. בקיצור שווי חשיפה זה מונח ריק שאין לו הרבה משמעות עבור הגופים המסוקרים אבל מאחר ואין שום מדד אחר אז ממשיכים איתו.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
