היקף החשיפה לשבתרבות באר שבע - כמעט 17 מיליון שקלים
תכנית הראיונות שבתרבות באר שבע הוכתרה למובילה בישראל בכל הנוגע לשווי היקף החשיפה שלה בתקשורת – כך עולה מנתונים של חטיבת המחקר בחברת יפעת מחקרי מדיה, כפי שהגיעו לידי אייס. על פי הנתונים, שווי ערך החשיפה של תכנית הראיונות והאירוח הבאר שבעית הוותיקה, אותה מנחה איש התקשורת רועי כ"ץ, עמד בשנה העברית שעומדת להסתיים בקרוב, על 16.9 מיליון שקלים, בעונה שכללה 13 תכניות בלבד.
עיריות רבות מקיימות אירועי שבתרבות, שמייצרים כותרות רבות. אחת הסיבות קשורה ליום שבת – הנחשב לחלש יותר מבחינת חדשות. כך נוצר מצב בו המרואיינים בשבתרבות, זוכים לפולו-אפים באתרי האינטרנט, במבזקי החדשות ובסיומו של יום – גם במהדורות סיכום השבת. סיבה שנייה היא היעדר תכניות אירוח בטלוויזיה, בהם המרואיינים יכולים לשבת בנחותה במשך דקות ארוכות, ולשפוך את משנתם.
הכניסה לאירועים אלה היא חינמית, וכל שנותר לעירייה להשקיע הוא בתשלום למנחה, שעומד על כמה אלפי שקלים לאירוע, כך על פי פרסום בנושא בגלובס. אולם מאידך, העירייה זוכה לאזכורים בתקשורת, אותם אפשר לתרגם למעשה ל"שווי חשיפה", כלומר כמה העירייה הייתה צריכה להשקיע כדי להגיע לחשיפה דומה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רועי כ"ץ מראיין את יעקב פרי (צילום: דיאגו מיטלברג)
גם השנה הנתון של שבתרבות באר שבע מהווה היקף חשיפה משמעותי בסדר היום בישראל בשל הופעה בבמות החשיפה המרכזיות עם קישור לנושאים אקטואליים בוערים. על פי יפעת מחקרי מדיה, שווי החשיפה בטלוויזיה מהווה 70% מסך השווי בכלל כלי התקשורת. האייטמים ששודרו חצו את גזרת החדשות וכיכבו גם בבמות אחרות, כגון תכניות סאטירה ותכניות תרבות.
מהדוח עולה עוד כי שבתרבות באר שבע מובילה באופן ניכר בהיקף האזכורים שלה בתקשורת על פני אירועי שבתרבות בולטים אחרים שהתקיימו ברחבי הארץ בשנת 2018. שבתרבות בבאר שבע זכתה ב-531 אזכורים בשנה החולפת, מול זו בתל אביב עם 336, והשלישית ברשימה – שבתרבות בנתניה עם 124. 209 אזכורים של שבתרבות באר שבע היו באינטרנט, 152 ברדיו, 112 בעיתונות ו-58 בטלוויזיה.
שיא החשיפה בעונה החולפת היה בחודש אוקטובר סביב התבטאות יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כי לא יישב עם הרשימה המשותפת באותה קואליציה. עוד בלטו: דבריו של עדו נתניהו שציין כי שיטות החקירה של המשטרה הן סכנה לדמוקרטיה, וכן ההצהרה של ראש הרשות לשיקום האסיר אריה ביבי כי אריה דרעי הוא דוגמה לשיקום לא מוצלח.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
אגב, בשנת תשע"ו (בין ספטמבר 2015 ליוני 2016) שווי החשיפה של המותג הבאר שבעי עמדה על 21.8 מיליון שקלים, עם 647 אזכורים ופולו-אפים בתקשורת. במהלך 10 חודשי התכנית, נרשמו 2 שיאים. בפברואר – אז חשף השר יובל שטייניץ כי "מצרים מציפה את מנהרות החמאס לבקשתה של ישראל". דבר זה הביא לחשיפה הגדולה ביותר של שבתרבות השנה. בחודש יוני אמר ח"כ דוד ביטן כי "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים". הדבר הוביל גם לשיח ער ברשתות החברתיות, וביטן התנצל בהמשך על כך. בשנה שלאחר מכן, בין ספטמבר 2016 ליולי 2017, מספר האייטמים בכלי התקשורת ירד במקצת ל-630, אבל שווי החשיפה העמיר ל-22.5 מיליון שקלים.
"שבתרבות באר שבע ממוצבת כבר זמן רב כאירוע המשפיע על סדר היום התקשורתי בישראל, ומהווה מודל חיקוי לרשויות רבות בארץ", אומר אמנון יוסף, דובר עיריית באר שבע ועורך התכנית מזה 20 שנים. "עיריית באר שבע ייסדה את המסורת לתכנית בפורמט זה ועל כך אני גאה".
- 3.רותי 22/08/2018 13:52הגב לתגובה זוכל כך הרבה כסף כמה היה אפשר לעשות איתו
- 2.דנה 22/08/2018 08:43הגב לתגובה זואת השבת תרבות. יש הרבה יותר תוכן בתל אביב , חולון ונתניה. פשוט בבאר שבע משלמים כסף לפרסומים. יעידו על כך הכתבים המפרסמים. מעבר לכך, בחולון ובנתניה מביאים עוד תוכן מעבר לפוליטיקאים. יחי ההבדל... בשורה התחתונה- תשלם כסף- תקבל אייטם
- 1.אלי 21/08/2018 14:39הגב לתגובה זושווי חשיפה זה מונח ששייך לעבר ולא רלוונטי כיום לארגונים. מה שווה שווי חשיפה אם הוא לא מתורגם באופן ישיר למיתוג של הגוף ולא מתיישר עם האסטרטגיה והטקטיקה שנקבעה? האם לעיריית באר שבע זה משנה שהזכירו את השם שלה לצד פוליטיקאי כזה או אחר? ממש ממש לא. האם יותר אנשים יבואו לגור או לבלות בבאר שבע בגלל שהזכירו את שמה בשבת תרבות? כנראה שלא. בקיצור שווי חשיפה זה מונח ריק שאין לו הרבה משמעות עבור הגופים המסוקרים אבל מאחר ואין שום מדד אחר אז ממשיכים איתו.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
