היקף החשיפה לשבתרבות באר שבע - כמעט 17 מיליון שקלים
תכנית הראיונות שבתרבות באר שבע הוכתרה למובילה בישראל בכל הנוגע לשווי היקף החשיפה שלה בתקשורת – כך עולה מנתונים של חטיבת המחקר בחברת יפעת מחקרי מדיה, כפי שהגיעו לידי אייס. על פי הנתונים, שווי ערך החשיפה של תכנית הראיונות והאירוח הבאר שבעית הוותיקה, אותה מנחה איש התקשורת רועי כ"ץ, עמד בשנה העברית שעומדת להסתיים בקרוב, על 16.9 מיליון שקלים, בעונה שכללה 13 תכניות בלבד.
עיריות רבות מקיימות אירועי שבתרבות, שמייצרים כותרות רבות. אחת הסיבות קשורה ליום שבת – הנחשב לחלש יותר מבחינת חדשות. כך נוצר מצב בו המרואיינים בשבתרבות, זוכים לפולו-אפים באתרי האינטרנט, במבזקי החדשות ובסיומו של יום – גם במהדורות סיכום השבת. סיבה שנייה היא היעדר תכניות אירוח בטלוויזיה, בהם המרואיינים יכולים לשבת בנחותה במשך דקות ארוכות, ולשפוך את משנתם.
הכניסה לאירועים אלה היא חינמית, וכל שנותר לעירייה להשקיע הוא בתשלום למנחה, שעומד על כמה אלפי שקלים לאירוע, כך על פי פרסום בנושא בגלובס. אולם מאידך, העירייה זוכה לאזכורים בתקשורת, אותם אפשר לתרגם למעשה ל"שווי חשיפה", כלומר כמה העירייה הייתה צריכה להשקיע כדי להגיע לחשיפה דומה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רועי כ"ץ מראיין את יעקב פרי (צילום: דיאגו מיטלברג)
גם השנה הנתון של שבתרבות באר שבע מהווה היקף חשיפה משמעותי בסדר היום בישראל בשל הופעה בבמות החשיפה המרכזיות עם קישור לנושאים אקטואליים בוערים. על פי יפעת מחקרי מדיה, שווי החשיפה בטלוויזיה מהווה 70% מסך השווי בכלל כלי התקשורת. האייטמים ששודרו חצו את גזרת החדשות וכיכבו גם בבמות אחרות, כגון תכניות סאטירה ותכניות תרבות.
מהדוח עולה עוד כי שבתרבות באר שבע מובילה באופן ניכר בהיקף האזכורים שלה בתקשורת על פני אירועי שבתרבות בולטים אחרים שהתקיימו ברחבי הארץ בשנת 2018. שבתרבות בבאר שבע זכתה ב-531 אזכורים בשנה החולפת, מול זו בתל אביב עם 336, והשלישית ברשימה – שבתרבות בנתניה עם 124. 209 אזכורים של שבתרבות באר שבע היו באינטרנט, 152 ברדיו, 112 בעיתונות ו-58 בטלוויזיה.
שיא החשיפה בעונה החולפת היה בחודש אוקטובר סביב התבטאות יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כי לא יישב עם הרשימה המשותפת באותה קואליציה. עוד בלטו: דבריו של עדו נתניהו שציין כי שיטות החקירה של המשטרה הן סכנה לדמוקרטיה, וכן ההצהרה של ראש הרשות לשיקום האסיר אריה ביבי כי אריה דרעי הוא דוגמה לשיקום לא מוצלח.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
אגב, בשנת תשע"ו (בין ספטמבר 2015 ליוני 2016) שווי החשיפה של המותג הבאר שבעי עמדה על 21.8 מיליון שקלים, עם 647 אזכורים ופולו-אפים בתקשורת. במהלך 10 חודשי התכנית, נרשמו 2 שיאים. בפברואר – אז חשף השר יובל שטייניץ כי "מצרים מציפה את מנהרות החמאס לבקשתה של ישראל". דבר זה הביא לחשיפה הגדולה ביותר של שבתרבות השנה. בחודש יוני אמר ח"כ דוד ביטן כי "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים". הדבר הוביל גם לשיח ער ברשתות החברתיות, וביטן התנצל בהמשך על כך. בשנה שלאחר מכן, בין ספטמבר 2016 ליולי 2017, מספר האייטמים בכלי התקשורת ירד במקצת ל-630, אבל שווי החשיפה העמיר ל-22.5 מיליון שקלים.
"שבתרבות באר שבע ממוצבת כבר זמן רב כאירוע המשפיע על סדר היום התקשורתי בישראל, ומהווה מודל חיקוי לרשויות רבות בארץ", אומר אמנון יוסף, דובר עיריית באר שבע ועורך התכנית מזה 20 שנים. "עיריית באר שבע ייסדה את המסורת לתכנית בפורמט זה ועל כך אני גאה".
- 3.רותי 22/08/2018 13:52הגב לתגובה זוכל כך הרבה כסף כמה היה אפשר לעשות איתו
- 2.דנה 22/08/2018 08:43הגב לתגובה זואת השבת תרבות. יש הרבה יותר תוכן בתל אביב , חולון ונתניה. פשוט בבאר שבע משלמים כסף לפרסומים. יעידו על כך הכתבים המפרסמים. מעבר לכך, בחולון ובנתניה מביאים עוד תוכן מעבר לפוליטיקאים. יחי ההבדל... בשורה התחתונה- תשלם כסף- תקבל אייטם
- 1.אלי 21/08/2018 14:39הגב לתגובה זושווי חשיפה זה מונח ששייך לעבר ולא רלוונטי כיום לארגונים. מה שווה שווי חשיפה אם הוא לא מתורגם באופן ישיר למיתוג של הגוף ולא מתיישר עם האסטרטגיה והטקטיקה שנקבעה? האם לעיריית באר שבע זה משנה שהזכירו את השם שלה לצד פוליטיקאי כזה או אחר? ממש ממש לא. האם יותר אנשים יבואו לגור או לבלות בבאר שבע בגלל שהזכירו את שמה בשבת תרבות? כנראה שלא. בקיצור שווי חשיפה זה מונח ריק שאין לו הרבה משמעות עבור הגופים המסוקרים אבל מאחר ואין שום מדד אחר אז ממשיכים איתו.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.