TV

עמד באתגר: אחרי 11 שנים אדלר מציג שפה חדשה לחיש-גד

מ"בואנה זה אחלה כסף" ל"זה אתה עם עוד קצת כסף". אדלר חומסקי עומד בגבורה באתגר הלא פשוט, לרענן את הקונספט של אחד מהקמפיינים הטובים בפרסום הישראלי
משה בנימין | (11)

אתגר לא פשוט הונח בפתחו של משרד הפרסום אדלר חומסקי - לרענן את הקונספט הפרסומי של חיש-גד שרץ כבר 11 שנים עם אחת התובנות המצליחות בפרסום הישראלי: "בואנה, זה אחלה כסף". השאלה היא איך מתעלים או לפחות לא הורסים את אחד הקמפיינים הוותיקים שבבסיסם פיצוח חכם מאוד שאומר "אתם לא תתעשרו מזה, אבל זה יכול להגשים לכם איזה חלום קטן".

ובכן, נראה שאדלר חומסקי הצליחו לעמוד באתגר בגבורה, תודות לבחירה חכמה שלא להתרחק יותר מדי מהבריף המקורי או יותר נכון מהפיצוח שלו. הסאבטקטס הרעיוני נשאר אותו דבר, עם ההבטחה הריאלית שלא מוכרת לקהל הרים וגבעות מופרכים, אלא את אותו החלום הקטן, ומנגד הסלוגן הנבחר שמלווה את השפה החדשה: "זה אתה עם עוד קצת כסף", הוא לא פחות טוב מזה (המיתולוגי) שאותו הוא מחליף. 

לאחר שנים שבהן גיתם BBDO טיפל בתקציב הפרסום של חיש-גד, אדלר חומסקי (שיחד עם גיתם, זכו שניהם שוב במכרז האחרון) נכנס לתמונה במקומו. שני הסרטים החדשים שצולמו בקמפיין, יעלו הערב לאוויר במסגרת גל פרסום בהשקעה של כ-4 מיליון שקלים במדיה. במרכזם גבר שמתרץ תירוצים על חופשה בארץ - בעוד החלום שלו הוא חופשת סקי באירופה וגבר אחר שמתרץ את ההעדפה שלו לטלוויזיה עם מסך קטן של 30 אינץ', עד שהוא זוכה בפיס. 

 

 

 

 

דפנה נעים-שאול, סמנכ"לית השיווק המכירות הפרסום של מפעל הפיס: "הרעיון בקמפיין הנוכחי מחזק את הקונספט, שזכייה בחישגד מגשימה חלומות קטנים שלא תמיד מתאפשר להשיגם. התובנה עליה יושב הקמפיין הוא שלפעמים אנחנו מתרצים לעצמנו תירוצים ובעצם אם היינו זוכים בעוד קצת כסף, היינו הולכים על החלום האמתי". 

 

קרדיטים: אדלר חומסקי

מנכ"ל: אורי עיני

סמנכ"ל קריאייטיב - טל ריבן

מנהלת לקוחות - חני קדוש

מנהל קריאייטיב – אבירם לוי

קופירייטר – מיכאל קוטקס

סופרווייזרית  - אדוה אייזינגר

תקציבאית – נטע בקר

מפיקה – נעמה הדומי

פלנינג- עמרי פלד

סטודיו ביצוע - ליאור הירש והצוות

סטודיו דיגיטל - גלית סימן טוב, מיכל קרן והצוות

מנהלת טראפיק - נעמה בלז

טראפיק - תאיר גיל אור

מדיה – טל קדמי, דניאל שלו

אינטרקשן – מורן באליק, רותם פלה

במאי – רני כרמלי

חברת הפקה - פראדיסו

בית פוסט – פוסט אופיס

מוזיקה: תומר בירן

פיס

סמנכ"לית חטיבת שיווק, מכירות ופרסום: דפנה נעים שאול

מנהלת פרסום מפעל הפיס: חמי פדן

מנהל שיווק  חישגד: אבי לוי

תקציבאית פרסום: קרן אלפנדרי

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    גד 24/05/2018 08:59
    הגב לתגובה זו
    פטפטני ומתאמץ לעומת הרעיונות המצויינים של הקו הקודם בעצם כמעט כל הפרסום היום פטפטני ומתאמץ
  • 8.
    רדיו רוקוסו 23/05/2018 12:27
    הגב לתגובה זו
    את המכנה המשותף הנמוך ביותר. תרגיל מעניין: שימו פלייליסט של הפרסומות של אדלר בשנה האחרונה בלי דבר המפרסם.
  • 7.
    שי 23/05/2018 11:46
    הגב לתגובה זו
    מותר לפרגן. נכנסו לנעליים גדולות והביאו תובנה יפה ופיצוח נחמד מאוד. השאלה היחידה היא איך זה מתפתח מכאן. מה יקרה אחרי 10 סרטונים. כי בשפה הקודמת הם השכילו לשמור על עניין גם אחרי 30 סרטים
  • 6.
    סורי 23/05/2018 11:23
    הגב לתגובה זו
    עוד סדרת דחקות ... חבל
  • 5.
    מזכיר קצת את אודי כגן לסלקום (ל"ת)
    אני 23/05/2018 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גילי 22/05/2018 22:31
    הגב לתגובה זו
    פחות אהבתי
  • 3.
    מדוע קמפיין? 22/05/2018 17:00
    הגב לתגובה זו
    האם החישגד במפעל הפיס אינו מוכר מספיק? מדוע לבזבז כספי ציבור למהלך מבריק קריאטיבית אך מיותר מקצועית. בזבוז כסף להאדרה עצמית של העוסקים במלאכה!
  • סתם אחד 24/05/2018 07:33
    הגב לתגובה זו
    הם סתם הורסים את הבריאות של הילדים שלנו עם מוצרים עתירי סוכר ושומן רווי? אולי נאסור פרסום בכלל? אולי נפסיק לחיות?
  • 2.
    אני 22/05/2018 16:53
    הגב לתגובה זו
    גם פלנינג גם קריאטיב אחלה עבודה
  • 1.
    גאוני (ל"ת)
    קריאייטיב 22/05/2018 15:46
    הגב לתגובה זו
  • של מי השיר ברקע? (ל"ת)
    שי 01/06/2018 16:25
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.