נקודת אל חזור: רק שליש מהפרסום בארה"ב יופנה השנה ל-TV
דו"ח חדש של eMarketer צופה כי ב-2018 תמשך הירידה בהוצאה לפרסום בטלוויזיה בארה"ב בכ-0.5%. נתח השוק (כספי) של הטלוויזיה בעוגת הפרסום האמריקאית יעמוד על 69.87 מיליארד דולר ב-2018. המשמעות היא שב-2018, לראשונה יירד חלקה של הטלוויזיה בארה"ב מתחת לשליש מהתמהיל, מ-33.9% ב-2017 ל-31.6% ב-2018.
על פי המחקר, ב-2020 צפויה הטלוויזיה להתאושש בזכות הבחירות לנשיאות ארה"ב - אירוע שצפוי להזרים כספי פרסום רבים לטלוויזיה באופן טבעי. אירוע נוסף שיתלווה ויעודד את ההתאוששות הזמנית, היא אולימפיאדת הקיץ בטוקיו שמשמשת גם כן כהזדמנות למפרסמים רבים.
"המעבר של הצופים לצפיית OTT (Over The Top) משנה את האקלים של שוק הפרסום בטלוויזיה", מסבירה מוניקה פירט מ-eMarketer שאחראית למחקר. "בעוד שהרייטינג של ערוצי הטלוויזיה ממשיך לרדת, כך גם ההוצאה לפרסום של המפרסמים צונחת, בייחוד בשנים ללא אירועים משמעותיים כגון בחירות לנשיאות או אולימפיאדה", היא מוסיפה.
OTT הם למעשה שידורי תוכן המועברים לצופים באמצעות חיבור לאינטרנט. דהיינו, בשונה מערוצי השידור החינמיים הפתוחים לכל דורש בטלוויזיה ובדרך כלל במתכונת של תשלום במנוי חודשי כדוגמת נטפליקס, הולו ועוד. השוק הישראלי נמצא כיום בשיאו של התהליך עם צמיחת סלקום TV ופרטנר TV שמגדילים מדי רבעון את מכסת הלקוחות על חשבון HOT ו-yes ובאופן עקיף גם מחלישות את הערוצים המסחריים דוגמת קשת, רשת וערוץ עשר.
- היום שבו פרצה אחת המלחמות הקשות שידע העולם ומה קרה היום לפני 41 שנה
- קטאר 2036: אחרי המונדיאל קטאר מסמנת את האולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזמן שהטלוויזיה מלקקת את הפצעים, על פי eMarketer סקטור הדיגיטל צפוי לצמוח ב-18.7% מה שמהווה במונחים כספיים הוצאה של 107.3 מיליארד דולר. לדברי אנליסט eMarketer פול ורנה, "לא בטוח באיזו מידה הוידאו בפלאפורמות דיגיטליות יכסה על הצניחה בפרסום בטלוויזיה, אך הצמיחה של סקטור הוידאו בדיגיטל גבוהה יותר מהירידה בטלוויזיה".

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.65% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
