מכרז לפמ: Maple ופודיום זכו ויטפלו בתקציב ה-70 מיליון ש'
5 חודשים לאחר שהוציאה את תקציב הדיגיטל בפרסום בחו"ל למכרז, לשכת הפרסום הממשלתית בחרה ב-2 חברות זוכות שינהלו את התקציב: Maple ופודיום.
כאמור, התקציב שהועמד למכרז הוא ניהול ורכש המדיה לפרסום של משרדי הממשלה בחו"ל, עבור קהלים שאינם בגבולות מדינת ישראל. עיקר התקציב מיועד לפרסומי משרד התיירות בחו"ל עבור תיירות נכנסת לישראל - דהיינו הוצאה לפרסום שמטרתה להזרים בחזרה כסף לישראל. מבחינת הרכש, בהתאם לתמונת המצב בעולם, גם תקציב הפרסום של לפמ מופנה לדואופול ששולט בתחום הדיגיטל העולמי - גוגל ופייסבוק שצפויות לשלשל לכיסם את רוב התקציב.
בהתאם לכך תנאי הסף של לפמ להתמודדות במכרז דרשו ניסיון עבר בקמפיינים בחו"ל, בשפה זרה, בפייסבוק ובגוגל. תנאי נוסף אותו הבהירו בלפ"מ מראש נוגע לגובה עמלת המדיה המקסימלית אותה יוכלו המתמודדים לדרוש בהצעת המחיר - 6.5%. בשוק העריכו כי ההתמחרות התחרותית בין המתמודדים צפויה להוריד את עמלת המדיה עד לאזור ה-5%. בלפ"מ ציינו עוד מראש כי מתוך המתמודדים במכרז ייבחרו 2 ספקים כך שהפעילות כולה לא תנוהל באופן בלעדי על ידי ספק יחיד. מנגד, אין המכרז התייחסות לאופן חלוקת נתח העבודה בין הזוכים.
בעוד שפודיום היא ספק חדש שיחל לעבוד עם לשכת הפרסום הממשלתית, מייפל (Maple) ממשיכה את ההתקשרות עם לפמ לאחר שנמנתה על ספקיה קודם למכרז. מייפל חברת השיווק הדיגיטלי מייפל המוחזקת בבעלות ישראלית. החברה המתמחה במתן פתרונות רכש מדיה, כולל בזירה הדיגיטלית, פעילה כבר ב-13 שווקים שונים בעולם - יתרון משמעותי עבורם בהקשר לצרכים העסקיים של לפמ. החברה מתמחה ב"שיווק כמותי" באמצעות שימוש בטכנולוגיות ייחודיות מפיתוח עצמי.
הבחירה ב-Maple ופודיום היא ההחלטה המשמעותית הראשונה בקדנציה של מנכ"ל לפמ החדש בועז סטמבלר. גם אם מעורבותו במכרז שיצא לדרכו עוד לפני שנכנס לתפקיד הייתה נמוכה, סטמבלר הוא זה שתחת ידיו תנוהל הפעילות.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.