מיתוג מחדש בנק הפועלים
צילום: יח"צ

בנק הפועלים במהלך מיתוג מחדש: אדלר יוביל את הקמפיין

מאז "להיות ראשון זה מחייב" שהושק ב-2004, לא נערך שינוי בשפה התקשורתית. את המיתוג הוביל מנהל מטה השיווק אסף אזולאי באמצעות OPEN וחברת הייעוץ TACK 
משה בנימין | (2)

14 שנים לאחר שינוי הסלוגן האחרון, כמעט נצח במונחי הפרסום הישראלי, בנק הפועלים יוצא במהלך מיתוג מחדש המהווה מתיחת פנים אסטרטגית עבורו. הסלוגן החדש שילווה את פרסומי החברה יהיה "פועלים אתכם בכל החלטה" שיחליף את "להיות ראשון זה מחייב" שמלווה את הבנק מאז 2004.

השפה החדשה של הבנק שתגובה בקמפיין שיעלה לאוויר בימים הקרובים תתמקד "בהתלבטויות הפיננסיות של כולנו, תוך מתן מענה ללבטים אלו באמצעות יועצי הבנק המומחים ובאמצעים דיגיטליים מתקדמים, עם דגש על הכרת הצרכים האישיים של כל לקוח ולקוח" כך על פי הבנק. לדברי אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים: "אנו רוצים לראות את לקוחותינו מעורבים יותר בגורלם הפיננסי ונהנים מרווחה כלכלית, ולהיות עבורם הכתובת המשמעותית ביותר לכל החלטה פיננסית". 

אסף אזולאי, מנהל מטה השיווק בבנק הפועלים, שזו עבורו ההחלטה האסטרטגית המשמעותית מאז נכנס לתפקידו בפברואר 2017 אומר: "נהיה הבנק הראשון בישראל שמפסיק לדבר על עצמו, ונעבור לדבר על הערך ללקוח". אזולאי שמלווה את הבנק מזה שנים רבות, עוד מימיו כמנכ"ל BBDO IM, היה זה שהניע את תהליך המיתוג במה שמעיד על הבעת האמון לה הוא זוכה מקברניטי הבנק בזמן הקצר שבו הוא נמצא בתפקיד.

אסף אזולאי. "נפסיק לדבר על עצמנו"

חברת המיתוג שקיבלה לידיה את המשימה היא OPEN לצד חברת הייעוץ האסטרטגי TACK. את קמפיין ההשקה מוביל משרד הפרסום אדלר חומסקי, אחד משני המשרדים המלווים את הבנק לצד גיתם BBDO. מזה שנים רבות, הבנק מחלק את פעילות הפרסום באופן שווה בין המשרדים - חלוקה שצפויה להמשיך גם ב-2018 למרות הבחירה באדלר להשקת המיתוג מחדש. 

 

פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, הוסיף עוד: "הבנק כבר הוכיח בשנים האחרונות שלהיות ראשון זה מחייב ואנו נמשיך להיות הבנק המוביל בישראל בכל חזית. יחד עם זאת, אנו רוצים שהחזון שחרטנו על דגלנו בשנים האחרונות גם יבוא לידי ביטוי בשיח התקשורתי שלנו עם הלקוחות ועל כן ראינו לנכון לשנות את המיתוג להרבה יותר אנושי, בגובה העיניים ורלוונטי לחיי הלקוחות שלנו והצמתים שלהם בחיים".

 

אחד המהלכים הקרובים של הבנק כחלק מהאסטרטגיה החדשה הוא השקת "מרכז לצמיחה פיננסית" שמובילה חטיבת מחזיקי עניין בראשות יעל אלמוג. המרכז, שהוקם בשיתוף עם שורה של גופים המתמחים בהדרכה, יציע ללקוחות כל הבנקים - פרטיים ובעלי עסקים - הדרכות במגוון נושאים פיננסיים. ההדרכות יהיו הן פרונטליות במרכזים קהילתיים ובמרכזי הדרכה ברחבי הארץ והן במרחב האונליין.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גילה 15/01/2018 07:49
    הגב לתגובה זו
    גם במיתוג הקודם המציאו את הצורה המטופשת המלבנית ולא שינו דבר בגישה. אותה אטימות, אותו זלזול ובעיקר, אז המשיכה הבעלים וההנהלה לרפד את המקורבים שלהם במחיקת חובות בהלוואות מטורפות ולהאכיל את הלקוחות הקטנים באותו חצץ ויחס שגבל לעיתים בהתעללות. אז ימתגו מחדש, ישפכו המון כסף על החברות הממתגות, יעשו השקה מפוארת ונוצצת והכל ישאר כמו שישאר. הגיע הזמן לבטל את השטות הזו: מיתוג, מיוג מחדש ולעבוד עם בני אדם של יומיום, כמו שצריך לעבוד עם בני אדם.
  • 1.
    צמח 09/01/2018 21:52
    הגב לתגובה זו
    אסף אזולאי- חחחחחחחחחחח
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.