בגלל בלאט: כמעט 90 אלף ישראלים התיישבו אתמול לפנות בוקר מול הטלוויזיה
המשחק ה-6 בגמר ה-NBA הניב כ-3% למרות ששודר בישראל לפנות בוקר, פחות מהמשחק החמישי בסדרה. וכמה צפו במשחק בארה"ב?
חצי יממה לפני הדרמה ביד אליהו והדחתה של מכבי תל אביב בחצי גמר הפלייאוף על ידי הסינדרלה הפועל אילת, התרחשה דרמה בצידו השני של העולם – קליבלנד, שם הפסידה קבוצתו של המאמן הישראלי דיוויד בלאט את המשחק השישי ואת אליפות ה-NBA לגולדן סטייט.
מנתונים שהגיעו לידי אייס, עולה כי במשחק ששודר בערוץ ספורט 5 ובערוץ ה-HD שלו, צפו בממוצע 56 אלף ישראלים, שהם 2.9% רייטינג בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית. באופן רשמי ערוצים אלו לא נמדדים ונתוניהם לא מפורסמים משום שערוץ הספורט אינו משלם לוועדה למדרוג בטלוויזיה, אולם ועדה זו מודדת גם ערוצים שאינם חברים בה, מעבר לאותם גופים משלמים כגון קשת, רשת, ערוץ 1, ערוץ 10, ערוץ 9, חינוכית ועוד.
המשחק השישי שודר בין השעה 4:00 לפנות בוקר ועד סביב 6:45 בבוקר. בחלקו האחרון של המשחק, כשקבוצתו של בלאט ניסתה לצמצם את ההפרש ולכפות משחק שביעי, הרייטינג עלה ל-4.5% עם 87 אלף צופים. יש לזכור כי מדובר כבר הייתה בשעה טיפה יותר הגיונית עבור הצופה הישראלי - קצת אחרי 6:00 בבוקר, כאשר חלק מהצופים התעוררו, והדליקו את הטלוויזיה על המשחק תוך כדי תחילת עיסוקי הבוקר.
למרות שהמשחק השישי היה המכריע, המשחק החמישי בסדרה אותו ניצחה גם כן גולדן סטייט, רשם נתוני צפייה גבוהים יותר בישראל. בממוצע מספר הצופים עמד עד 78 אלף איש, ובשיא - 113 אלף איש. כל הנתונים אינם כוללים את אפשרויות הצפייה שאינם באמצעות הטלוויזיה, כגון אתר ערוץ הספורט, אתרים פיראטיים ברשת ועוד.
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- הונאת ההימורים שמטלטלת את עולם הספורט ומאיימת על ה-NBA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואילו בארה"ב במשחק ששודר ברשת ABC, צפו 23.3 מיליון איש, נמוך ב-8% מהמשחק השישי בין דאלאס למיאמי ב-2011, ועדיין - נתוני הצפייה בסדרת הגמר השנה היו גבוהים במיוחד, ועדיין - כמובן שהנתונים אינם מתקרבים לאלו שנרשמים במשדרי הסופרבול. האחרון, בו ניצחה ניו אינגלנד פטריוטס את סיאטל סיהוקס, זכה ל-114.4 מיליון צופים ב-NBC.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
