מכרז הפרסום של מאוחדת: מקאן, אדלר, באומן, גיתם והרבה אחרים עומדים בתור
מבחינת קברניטי קופת חולים מאוחדת, המכרז על תקציב הפרסום של הקופה, עליו פורסם לראשונה באייס, יצא בעיתוי מצוין עבורם. משרדי הפרסום מחפשים במה לנעוץ שיניים, ובשוק לא מסתובבים יותר מדי תקציבי פרסום מתנדנדים או כאלו שיוצאים למכרז ומחייבים ברירה בין אלטרנטיבות. ולכן, התוצאה המתקבלת היא תחרות ערה על התקציב שמטופל כיום בענבר מרחב G ויצטרך להזיע כדי להשאיר אותו אצלו. לאייס נודע כי התקציב של מאוחדת מרכז סביבו את כל השחקנים הגדולים של הענף שינסו להעביר אותו לידיהם, חלקם עושים זאת לאחר שכשלו לעשות זאת לפני שנה במכרזים על תקציבי הפרסום של כללית ולאומית. המשרדים שצפוים להשתתף במכרז הם: מקאן אריקסון, אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, לאו ברנט, JWT ישראל, y&r ישראל, LEAD וענבר מרחב G שכאמור יתמודד במכרז כדי להשאיר את התקציב אצלו. בין המתנדנדים שעוד שוקלים התמודדות נמנים דרורי ארועטי ברמן ושטרית מדיה גרופ. משרדי הפרסום שוויתרו מראש על ההתמודדות הם גליקמן נטלר סמסונוב ששנים רבות החזיק בתקציב הפרסום של לאומית, אברהם וברוקנר יער לוי. הפעם האחרונה שמשרדי הפרסום הגדולים מצאו עצמם בהתמודדות ישירה על תקציב קופת חולים לא הייתה לפני הרבה זמן. קופת חולים כללית היתה זו שהעמידה את כולם בשורה, לפני פחות משנה, וכולם היו שם. אל הגמר העפילו 3 משרדים: גליקמן נטלר סמסונוב שסיכן (ולבסוף גם הפסיד) את תקציב לאומית שבו טיפל בזמנו, ראובני פרידן ופובליסיס. בהחלטה מפתיעה היה זה פובליסיס שגרף את כל הקופה וזכה בתקציב השמן של כללית. מאוחר יותר זכה ראובני פרידן (שכמו גליקמן התמודד במקביל על לאומית) בתקציב הפרסום של קופ"ח לאומית. על פי יפעת בקרת פרסום, התקציב של קופת חולים מאוחדת ב-3 השנים האחרונות נע בין 7 ל-12 מיליון שקל בפועל, בממוצע. ב-2012 עמד התקציב על 23.8 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-10 מיליון שקלים, ב-2013 עמד התקציב על כ-18 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים וב-2014 עמד התקציב על כ-28.8 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. ב-2014 הקופה הגדילה את נתח הטלוויזיה בתמהיל המדיה שהגיע כמעט למחצית מתקציב הפרסום. בין תנאי הסף שהציבה מאוחדת להתמודדות על המכרז היו: ניסיון מוכח של 5 שנים לפחות בניהול משרד בתחום הפרסום, או בעלי מניות עיקריים המשמשים כמנהלים ומחזיקים בניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בתחום הפרסום. בנוסף, ניסיון מוכח בשנתיים האחרונות במתן שירותי פרסום לגוף בעל פריסה ארצית בכל התחומים הנדרשים במכרז זה. עם זאת, הסעיף החשוב ביותר וזה שיהוה מכשול עבור כל המשרדים שאינם נמנים על 20 הגדולים בישראל (לפי יפעת) הוא טיפול בתקציבי פרסום בסך כולל של 50 מיליון שקל בשנה, בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 , על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון.
עוד דורשת הקופה מהמתמודדים רקורד של טיפול בשני גופים עם תקציב פרסום שנתי בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 של 25 מיליון שקל לפחות כל אחד, לפי מחירי יפעת. במאוחדת הציבו דרישה של ערבות בנקאית אוטונומית ובלתי מותנית של בנק ישראלי בסך 100 אלף שקלים.
בתקופה שבה טופל התקציב בענבר מרחב G גייס המשרד את צביקה הדר כפרזנטור לאחר שאיש התקשורת המפורסם בחיבתו לסיגרים, אוכל ואלכוהול עבר אירוע לב. הקופה שבה מטופל הדר הכריזה על מהפכת הבריאות תחת הכותרת של ניהול אורח חיים בריא, באמצעות מינוף המקרה של הדר שסוקר רבות בכלי התקשורת.
- 4.הבריף: בואו תראו לנו איך מפסידים הכי הרבה כסף (ל"ת)ותחייכו יפה. 18/05/2015 19:39הגב לתגובה זו
- 3.בהצלחה לכולם (ל"ת)טל 18/05/2015 18:12הגב לתגובה זו
- 2.זיכרונות מתוקים... 18/05/2015 15:32הגב לתגובה זוהצרבת של המנה המלזית... יופיו הגנוז של רחוב הברזל בשעות הזריחה... דמעות מלוחות של תקציבאית, נהי של פלנר... למזלי, הצלחתי לצאת ממעגל הפגיעה העצמית, העבדות והעוני של הפרסום והיום אני סתם זונת רחוב. אם קשה ובודד לכם שם, בין פנימית לגנרלית, וחשקה נפשכם בהרפייה - חפשו אותי: #אריותבתחתשלכםשלמוכמובניאדם
- wini 20/05/2015 17:36הגב לתגובה זוi think so
- 1.מכרז 18/05/2015 15:15הגב לתגובה זו2 לקוחות עם 25 מיליון לשנה לפחות? Lead, jwt, y&r ??? לא נראה לי...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
