תחרות האפי
צילום: יח"צ

מי נגד מי בתחרות האפי: 92 עבודות הוגשו - מקאן תל אביב וקבוצת אסם מובילים בהגשות

למרות החששות המוקדמים מ"אפקט צוק איתן" שאליו נערכו המארגנים וצפי לירידה של 20% בהגשות, היקף העבודות היה כמעט זהה לשנה שעברה
משה בנימין | (1)

תחרות האפי למצוינות בשיווק ופרסום נכנסת לשלב הבא עם סיומו של הליך הגשת העבודות. מארגני האירוע מציינים כי למרות החששות המוקדמים מ"אפקט צוק איתן" שאליו נערכו המארגנים וצפי לירידה של 20% בהגשות, היקף העבודות היה כמעט זהה לשנה שעברה. ב-2014 הוגשות לתחרות 93 עבודות ואילו השנה, המספק קטן בעבודה אחת בלבד ועמד על נתון מרשים (יחסית לאירועי השנה החולפת) של 92 הגשות. 

שופטי התחרות, 70 במספר, יחלו בהליך השיפוט של העבודות בתחרות שנערכת במסגרת בינלאומית בעשרות מדינות ומנוהלת בישראל על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום והמי"ל. התחרות בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקיים והפרסומיים האפקטיביים ביותר בשנה החולפת.  "לשמחתנו - חששותינו התבדו, ומספר העבודות הרב שהוגש השנה הוא תעודת כבוד לעשייה השוקקת והבלתי נלאית של תעשיית השיווק והפרסום בישראל" - נמסר ע"י הועדה המארגנת.

בקרב משרדי הפרסום, המוביל בהיקף ההגשות הוא מקאן תל אביב בפער ניכר על השאר. ממקאן ישראל ולקוחותיו הוגשו לתחרות 23 עבודות. אחריו במספר ההגשות הוא אדלר חומסקי עם 13 הגשות, יהושע TBWA עם 10 הגשות, באומן בר ריבנאי עם 9 הגשות גיתם BBDO עם 5 עבודות, ראובני פרידן ולאו ברנט עם 4 עבודות ועוד. בקרב המפרסמים בלטה קבוצת אסם עם 5 הגשות, אחריה קבוצת שטראוס (מים ועלית) עם 4 הגשות, בזק, דומינו'ס, חוגלה קימברלי והחברה המרכזית עם 3 הגשות כל אחד ועוד.   

לקטגוריית יופי אופנה טואלטיקה ופארם הוגשו 7 עבודות; לקטגוריית תקשורת ומדיה הוגשו 4 עבודות; לקטגוריית קמעונאות הוגשו 7 עבודות; לקטגוריית מוצרי מזון הוגשו 6 עבודות; לקטגוריית משקאות הוגשו 4 עבודות; לקטגוריית נדל"ן ותשתיות הוגשו 6 עבודות; לקטגוריית פיננסים הוגשו 4 עבודות; לקטגוריית רכב ותחבורה הוגשו 5 עבודות; לקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית הוגשו 4 עבודות; לקטגוריית שירותים נופש ופנאי הוגשו 7 עבודות; לקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות  הוגשו 10 עבודות, לקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - מגזר עסקי  הוגשו 6 עבודות, לקטגוריית מגזרים הוגשו 3 עבודות, לקטגוריית MEDIA INNOVATION הוגשו 6 עבודות  ולקטגוריה מוצרים  דיגיטליים הוגשו 5 עבודות.

לקטגוריית Effie Platinum הבוחנת מהלכים ארוכי טווח הוגשו 8 עבודות, עבור קרולינה למקה (ראובני פרידן), אבן קיסר (מקאן) , חבר (שטרית מדיה גרופ), מושב לכיש (לאו ברנט), מפעל הפיס (2 עבודות מאת אדלר חומסקי וגיתם BBDO), צ'מפיון מוטורס (אדלר חומסקי) ושטראוס מים (אדלר חומסקי).  

כאמור, את הליך השיפוט יוביל סגל רחב המונה כ-70 שופטים, בתוכם אנשי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ, יעוץ ומחקר, ואנשי אקדמיה.  ההליך יכלול 2 שלבים בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, וצפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלך.

בסוף הסבב הראשון יוחלט על העולים לגמר ובקרב העולים לגמר ייקבעו הזוכים בכל קטגוריה כמו גם  הזוכה בפרס ה- Grand Effie - מהלך השיווק והפרסום של השנה.

 

כבכל שנה, ידרג צוות שיפוט מיוחד המונה מנכ"לים בכירים במשק בלבד, בראשותו של יונה פוגל, מנכ"ל פז ויו"ר התחרות, את המהלכים שעלו לגמר בקטגורית ה- Effie Platinum.  ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. הזוכים בתחרות יוכרזו בטקס  חגיגי אשר יערך ב 7 ביולי בתל אביב. במעמד זה אף יוענק פרס על מפעל חיים בפרסום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בשנה שעברה היו אלה אדלר חומסקי ומקאן תל אביב שכבשו את תחרות האפי. מהלך השמות של קוקה קולה היה המעוטר ביותר ואת פרס הפלטינום גרפה חברת yes. מקאן תל אביב סיים את הערב עם עם 4 זכיות בזהב ואדלר חומסקי עם 3 זכיות בזהב (ללא הזכיות של חברות הבת שסידרו לקבוצה ערב מוצלח במיוחד). 

לא כולם היו שקטים עם תוצאות תחרות האפי ב-2014. עם פרסום התוצאות של השנה שעברה וזכייתה של קוקה קולה, אחד משופטי התחרות יונתן קגנסקי כתב לאייס טור תחת השם האמת על השקר שבו התייחס ל"כיפוף האמת" לטובת המהלך המיובא של קוקה קולה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ערן 11/05/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    תחרות האפ"י היא הרמאות הגדולה ביותר בעולם הפרסום. תחרות הקקטוס מחווירה לעומתה. לוקחים מספרים ומכופפים אותם, ממציאים מטרות שלא היו ולא נבראו, עורכים סקרים במיוחד לאפי ושואלים שאלות מונחות שהיו הופכות גם את ההשקה של סטארבקס בישראל להצלחה היסטרית. מאיפה יש למקאן 23 הצלחות שיווקיות בשנה האחרונה? ו-13 לאדלר?? 10 ליהושע??? אני מוכן לאכול את הכובע אם למקאן יש 8 מהלכים מוצלחים באמת, לאדלר 4 וליהושע 2. התחרות "למי יש יותר גדול" שוברת שיאים חדשים.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״