אלימות במשפחה. איטליה
צילום: יח"צ
TV

הילדים יודעים הכי טוב: צפו בקמפיין נגד אלימות כלפי נשים - שמרגש את העולם

אתר אינטרנט באיטליה, שבה אלימות כנגד נשים היא מכת מדינה, יצא לאחרונה בקמפיין שבו נתבקשו ילדים להכות ילדה. התגובות שלהם הן כל הסיפור
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה Fanpage.it איטליה

אלימות במשפחה, בעיקר של גברים כנגד נשים היא מכת מדינה באיטליה. קמפיין חדש של אתר האינטרנט האיטלקי Fanpage.it ביקש להעלות את הסוגיה לדיון דרך עיניו התמימות של הדור הבא של אזרחי איטליה.

אתר האינטרנט יצא לרחוב באיטליה שם צילם 6 בנים בין הגילאים 7-11. הילדים ניצבים מול המצלמה, נבוכים ומשתפים פעולה עם הוראות המראיין מאחורי המצלמה, ששואל אותם לשמם, גילם, ומה הם היו רוצים להיות כשיגדלו: "כבאים, שוטרים, בעלי פיצריה" וכו'. הטוויסט בעלילה מגיע כאשר המראיין מכיר להם את מרטינה.

הילדים מביטים בנערה הנאה ונשאלים על ידי המראיין מה הם הכי אוהבים אצלה: "ידיה, נעליה, שיערה, עיניה" ועוד. בהוראת המראיין הם נדרשים ללטף את הנערה והם נענים להצעה. הילדים, שכולם נמוכים ממרטינה הנאה, מלטפים את כתפיה ולחיה ואז מתבקשים לעשות לה גם פרצוף מצחיק, הוראה שהם מבצעים בחינניות רבה.

עכשיו כשהקרח נשבר ובין הנערה והילדים (כל אחד מצולם איתה בנפרד) נוצר סוג של קשר ראשוני אך חמים, המראיין מפתיע את הילדים הרכים עם בקשה לא שגרתית: "הכו אותה, הכו אותה חזק". הילדים שעד לנקודה זו ביצעו כל הוראה ללא היסוס, מביטים למצלמה במבוכה, נעים באי נוחות גלויה ובעיקר מפגינים במבטם את חוסר הרצון שלהם למלא אחר ההוראה החריגה.

באופן לא ממש מפתיע, אף אחד מהילדים לא מסכים להכות את מרטינה, שאותה ליטפו רק רגע לפני. כשהם מתבקשים על ידי המראיין להסביר להם מדוע עונים הילדים: "למה? כי היא ילדה, אני לא יכול לעשות את זה"; "כי אתה לא אמור להכות בנות"; וגם "ישו לא מסכים שנכה אחרים". ילד נוסף ענה: קודם כל, אני לא יכול להכות אותה כי היא יפה ומצד שני כי היא ילדה" והוא הוסיף: "כמו שאומרת האימרה - אסור להכות בחורות, גם לא עם פרחים". ילד נוסף סיפק תשובה שמעבירה את הדיון מעולמות הגברים מול נשים למשהו עקרוני ומהותי יותר ואמר: "כי אני נגד אלימות".

הסרטון מסתיים בציטוט של אלסנדרו, בן 6: "בעולם של הילדים, בנות לא מקבלות מכות". נכון לעכשיו, הסרטון שעלה לראשונה ליוטיוב לפני 4 ימים בלבד כבר צבר 11 מיליון צפיות. בפייסבוק הוא נצפה מעל ל-30 מיליון פעם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה תחת (ל"ת)
    08/01/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.