קול ישראל מיקרופון מקרופון
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר 20 שנה בשפ"מ: המשנה למנכ"ל רבקה כץ פורשת מתפקידה בחברה

לפני כחצי שנה פרש מתפקידו מנכ"ל שפ"מ - שידורי פרסום מאוחדים - לאחר שנתיים בתפקידו. כץ, מהוותיקות בתחום הפרסום נמצאת בחברה מאז הקמתה
משה בנימין | (3)

לאחר יותר מ-2 עשורים בשידורי פרסום מאוחדים הידועה בשם שפ"מ, רבקה כץ, המשנה למנכ"ל הודיעה על פרישתה מהתפקיד - כך נודע לאייס.

פרישתה של כץ מתלווה לפרישתו של המנכ"ל רונן ברקה לפני כחצי שנה, לאחר שנתיים בתפקידו. ברקה מונה לתפקיד לאחר שהבעלים והמייסד של שפמ אברהם פרחי פינה את כסא המנכ"ל ועבר לשמש כיו"ר החברה.

שפ"מ הוקמה לפני יותר מ-20 שנה, ומנהלת מאז את הפעילות המסחרית של תחנות הרדיו של קול ישראל השייכות לרשות השידור. לחברה יש מספר עיסוקים משניים, כגון אולפני הקלטות אך ליבת העבודה בשנים האחרונות הייתה נתונה לרשות השידור. כץ משמשת בתפקידה מיום הקמתה ולמעשה עבדה תחת 2 מנכ"לים בלבד: פרחי המייסד וברקה שכאמור פרש לאחרונה.

בשנים האחרונות, שפ"מ שמוכרת ומנהלת את מלאי פרסומות עבור תחנות הרדיו של קול ישראל, ניהלה מאבק משפטי סוער עם רשות השידור לאחר דו"ח של מבקרת הפנים ברשות השידור בנוגע להסכם המסחרי עם שפ"מ.

במסגרת מאבק זה הגישה הרשות תביעת ענק על סך 100 מיליון שקל נגד שפ"מ ובמקביל, על רקע הרפורמות (בטרם החלו תהליכי הפירוק הנוכחייים של הרשות) הציגה הרשות מתווה חדש לפיו תחנות הרדיו יפוצלו בין 5 זכייני פרסום שונים. כוונת הרשות הייתה לפצל את המכרז לזכיינים שונים, ב-5 אשכולות שונים: זכיין לרשתות המוזיקה ( רשת ג', 88FM וקול המוסיקה) ורשת א', זכיין לרשת ב', זכיין למגזר החרדי, זכיין למגזר הערבי וזכיין למגזר הרוסי.

בזמנו טען פרחי כנגד ההצעה, כי "ברשות רוצים שזה ייראה טוב אך מדובר בסוג של שליפה מהמותן ולגופו של עניין מדובר בחסרון ענק. כיום סך הכל היקף המכירות ברדיו מתוך עוגת הפרסום עומד על כ-5% משוק המדיה ומתוך זה קצת יותר מ-3% ב'קול ישראל'". לטענתו "אם אתה מפצל כעת את הזיכיון כך שכל אחד יחזיק כ-1% אז אתה ממש יורד מתחת לרדאר של משרדי הפרסום, מתחת למינימיום הנדרש, וזה יעלה לרשות בהפסד שנתי של לא פחות מ-40 מיליון שקלים בכל שנה".

בסופו של יום, הושגה הפשרה בין הצדדים (שניזונה גם מחוסר היציבות של רשות השידור וחוסר יכולתה להוציא החלטות אסטרטגיות לפועל) ונסללה הדרך להמשך העבודה המשותפת עד לסיום שנת 2014, ולאחרונה אף דווח כי התקשרות זו תוארך בשנה נוספת עד לסוף 2015. המשך העבודה עם שפ"מ תימנע לפי הערכות בשוק פגיעה בהכנסות רשות השידור, המוערכת בכ-60-80 מיליון שקלים בשנה.

משפ"מ נמסר: "כץ ביקשה לסיים את עבודתה כמשנה למנכ"ל בתחום המכירות במהלך 2015. היא תמשיך לעבוד בחברה בתפקידים אחרים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחת הטובות! (ל"ת)
    חבר 16/12/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחד שיודע 15/12/2014 18:00
    הגב לתגובה זו
    אין עלייך! האשא הכי מדהימה בתחום. אנרגיות ויכולות שאין לאף אחד בענף... יכולה ללמד כל אחד מה זה מכירות ומהי הגינות במקצוע. כל הכבוד ושתצליחי בכל מה שתעשי והעיקר להנות להנות ולהנות!
  • שירה 15/12/2014 23:41
    הגב לתגובה זו
    עברתי מגוון רב של תפקידים וצמתים בהם פגשתי את רבקה. מעולם לא פגשתי באנרגיה כזו לאורך שנים ואהבה גדולה כל כך לרדיו ולתפקיד התובעני שהיא עושה . אשה חזקה נפלאה ואנושית. בהצלחה ... דרך צלחה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.