בדיקה

סופרים את היורו: 50% עלייה בהוצאה לפרסום בערוץ 9 בזמן שידור הטורניר

צ'רלטון מפיק ומרוויח מהפרסום, ערוץ 9 מושך קהלים שלא הכירו אותו, וכולם מחייכים. עפ"י יפעת, הפרסום בערוץ בזמן המשחקים הגיע ל-600 אלף דולר

השבוע הראשון של טורניר הכדורגל האירופאי הוכתר כהצלחה מסחררת ברמת הכדורגל, המתח והסיפורים הצבעוניים מסביב ועל המגרש. מעבר לחובבי הכדורגל - מי שיכולים להרשות לעצמם לחייך, הם ערוץ 9 וצ'רלטון, שלקחו הימור על הטורניר, וסופרים כעת את הכסף במדרגות.

ערוץ 9 שידר עד לרגע זה 5 משחקים כולל משחק הפתיחה. מבדיקת אייס באמצעות יפעת בקרת פרסום, עולה כי בערוץ הייעודי בשפה הרוסית, נרשמה עלייה של 50% בהפניית תקציבי הפרסום, בהשוואה לשבוע הקודם.

ההשוואה היא בין שבוע הפתיחה של משחקי היורו בין התאריכים 8 ביוני ל-13 ביוני (אתמול, יום ד') לבין השבוע שקדם לו. בבדיקה הושוו הימים מוצ"ש, שני, רביעי וחמישי בשעות 21:00-24:00, ובנוסף - יום שישי בין 18:00 ל-21:00 למול היום והשעות בשבוע שקדם לו.

מהבדיקה עולה כי בשבוע שקדם ליורו, בימים ובשעות שנבדקו עלו לאוויר בערוץ 9 פרסומות בהיקף של 401,589 דולר (במחירי מחירון). בשבוע של משחקי היורו עלה היקף הפרסום ל-605,507 דולר. עלייה של כ-50% בהיקף הפעילות.

כאמור עד לרגע זה שודרו בערוץ 5 משחקים בערוץ ועתידים להיות משודרים 7 משחקים נוספים. המשחק הבא ישודר הערב (יום ה) והמשחק האחרון, משלב חצי הגמר ישודר לקראת סוף החודש וסוף הטורניר, בתאריך 27 ליוני.

נכון לשבוע הראשון של הטורניר, המפרסם המוביל בשעות השידור של משחקי היורו בערוץ 9 הוא בנק הפועלים עם הוצאה של כ-57 אלף דולר. אחריו מותג הסלולר פרטנר עם הוצאה של כ-47 אלף דולר. המפרסמת השלישית בגודלו היא חברת צ'מפיון מוטורס שקידמה את מותגי הרכב וולקסוואגן וסקודה.

למרות הגרף הנוסק של ערוץ 9, בדיקה קצרה אצל המתחרים מגלה שלערוץ מצפה עוד עבודה רבה כדי להפוך לשחקן מרכזי יותר. בערוץ 10, לשם ההשוואה, באותם הימים (שישי, מוצ"ש, שני, שלישי ורביעי) עמד היקף הפרסום על 4.5 מיליון דולר במחירי מחירון.

יש לציין כי על פי ההסכם בין צ'רלטון לערוץ 9 ולערוץ 10, הערוצים הפתוחים משדרים את המשחקים שצ'רלטון רכשה את זכויות השידור שלהם, ואילו היא מפיקה את המשדרים עצמם וגורפת את ההכנסות מהפרסום. מבחינתו של ערוץ 9, מדובר בעסקה משתלמת: הוא לא מפסיד שקל על שעות השידור האלה, מושך קהלים שלא הכירו את הערוץ, ומרוויח מהעלייה בפרסום גם ברצועות השידור האחרות, שזוכות מהפלטפורמה של משחקי היורו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איוון האיום 17/06/2012 10:10
    הגב לתגובה זו
    ערוץ 9 שבמקורו היה אמור להוות אלטרניבה רוסית לערוץ 2 מנסה לקושש אחוזי רייטינג בכל דרך אפשרית. אלא מה, אותם ה"קהלים החדשים" ינטשו את הערוץ בתום שידורי המשחקים, אך זה לא ימנע מאנשי מחלקת הפרסום לנופף בנתוני הצפייה המרשימים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.