בדיקה

סופרים את היורו: 50% עלייה בהוצאה לפרסום בערוץ 9 בזמן שידור הטורניר

צ'רלטון מפיק ומרוויח מהפרסום, ערוץ 9 מושך קהלים שלא הכירו אותו, וכולם מחייכים. עפ"י יפעת, הפרסום בערוץ בזמן המשחקים הגיע ל-600 אלף דולר

השבוע הראשון של טורניר הכדורגל האירופאי הוכתר כהצלחה מסחררת ברמת הכדורגל, המתח והסיפורים הצבעוניים מסביב ועל המגרש. מעבר לחובבי הכדורגל - מי שיכולים להרשות לעצמם לחייך, הם ערוץ 9 וצ'רלטון, שלקחו הימור על הטורניר, וסופרים כעת את הכסף במדרגות.

ערוץ 9 שידר עד לרגע זה 5 משחקים כולל משחק הפתיחה. מבדיקת אייס באמצעות יפעת בקרת פרסום, עולה כי בערוץ הייעודי בשפה הרוסית, נרשמה עלייה של 50% בהפניית תקציבי הפרסום, בהשוואה לשבוע הקודם.

ההשוואה היא בין שבוע הפתיחה של משחקי היורו בין התאריכים 8 ביוני ל-13 ביוני (אתמול, יום ד') לבין השבוע שקדם לו. בבדיקה הושוו הימים מוצ"ש, שני, רביעי וחמישי בשעות 21:00-24:00, ובנוסף - יום שישי בין 18:00 ל-21:00 למול היום והשעות בשבוע שקדם לו.

מהבדיקה עולה כי בשבוע שקדם ליורו, בימים ובשעות שנבדקו עלו לאוויר בערוץ 9 פרסומות בהיקף של 401,589 דולר (במחירי מחירון). בשבוע של משחקי היורו עלה היקף הפרסום ל-605,507 דולר. עלייה של כ-50% בהיקף הפעילות.

כאמור עד לרגע זה שודרו בערוץ 5 משחקים בערוץ ועתידים להיות משודרים 7 משחקים נוספים. המשחק הבא ישודר הערב (יום ה) והמשחק האחרון, משלב חצי הגמר ישודר לקראת סוף החודש וסוף הטורניר, בתאריך 27 ליוני.

נכון לשבוע הראשון של הטורניר, המפרסם המוביל בשעות השידור של משחקי היורו בערוץ 9 הוא בנק הפועלים עם הוצאה של כ-57 אלף דולר. אחריו מותג הסלולר פרטנר עם הוצאה של כ-47 אלף דולר. המפרסמת השלישית בגודלו היא חברת צ'מפיון מוטורס שקידמה את מותגי הרכב וולקסוואגן וסקודה.

למרות הגרף הנוסק של ערוץ 9, בדיקה קצרה אצל המתחרים מגלה שלערוץ מצפה עוד עבודה רבה כדי להפוך לשחקן מרכזי יותר. בערוץ 10, לשם ההשוואה, באותם הימים (שישי, מוצ"ש, שני, שלישי ורביעי) עמד היקף הפרסום על 4.5 מיליון דולר במחירי מחירון.

יש לציין כי על פי ההסכם בין צ'רלטון לערוץ 9 ולערוץ 10, הערוצים הפתוחים משדרים את המשחקים שצ'רלטון רכשה את זכויות השידור שלהם, ואילו היא מפיקה את המשדרים עצמם וגורפת את ההכנסות מהפרסום. מבחינתו של ערוץ 9, מדובר בעסקה משתלמת: הוא לא מפסיד שקל על שעות השידור האלה, מושך קהלים שלא הכירו את הערוץ, ומרוויח מהעלייה בפרסום גם ברצועות השידור האחרות, שזוכות מהפלטפורמה של משחקי היורו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איוון האיום 17/06/2012 10:10
    הגב לתגובה זו
    ערוץ 9 שבמקורו היה אמור להוות אלטרניבה רוסית לערוץ 2 מנסה לקושש אחוזי רייטינג בכל דרך אפשרית. אלא מה, אותם ה"קהלים החדשים" ינטשו את הערוץ בתום שידורי המשחקים, אך זה לא ימנע מאנשי מחלקת הפרסום לנופף בנתוני הצפייה המרשימים.
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.