צוות Continue AI
צילום: יהב טרודלר
פרסום ראשון

עוד מצטרפת למשבר: Continue AI שגייסה 5.7 מיליון דולר פיטרה את העובדים

בחברת הסטרטאפ אישרו: "החברה מבצעת בימים אלו שינוי עסקי מסויים, כנהוג בחברות סטארטאפ בתחילת דרכן. היא מחזיקה כמעט בכל הכסף שגייסה"
איציק יצחקי | (2)
נושאים בכתבה הייטק פיטורים

פרסום ראשון:

רק בחודש דצמבר האחרון גייסה חברת Continue AI סכום של 5.7 מיליון דולר בסבב גיוסים שכלל את גרוב ונצ'רס וקרן מייפל קפיטל, אבל עכשיו היא בדרך למטה - על פי הודעה שקיבלו עובדי החברה אתמול, גל של פיטורים. בחברה אישרו את הודעת הפיטורים אך הם טוענים כי זאת לא שירת הברבור האחרונה שלה - יש להם את הכסף בקופה, הם אומרים, והם רוצים להשתמש בו לטובת שינויים בחברה.

הטכנולוגיה של חברת הסטראטרפ הקטנה היא מבוססת בינה מלאכותית - היא שאבה מידע ממילוני רשומות על מנת לאפשר לארגונים לקבל מידע שיחליף עבודה ידנית ותלות ביועצים חיצוניים.

נכון לסוף השנה, Continue AI העסיקה בסך הכל כעשרה עובדים. היא הוקמה על ידי המנכ"ל בארי עמיאל, סמנכ"ל המוצר אלון ארד וסמנכ"ל הטכנולוגיות יהונתן מאור, שעבדו יחד בחברת סיגמנטו ועבדו קודם בסטארטאפים מוכרים. בדצמבר האחרון אמר בארי עמיאל: "Continue AI נולדה בשל הדרישה הגוברת לטכנולוגיה שסוף-סוף תיתן מענה לצרכים של קידום תהליכי קיימות בארגונים. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לרתום את כוחו של הדאטה כדי להניע חברות לפעולות קיימות ולייצר שינוי משמעותי של ממש".

גל הפיטורים בהייטק לא משאיר הרבה ברירות לחברות. הן מתקשות לשרוד במציאות הקיימת. אלה שהוקמו עם חלומות גדולים צריכות להתייעל כדי לשרוד. בכלל, שוק ההייטק מתקרר והביקוש לעובדים חדשים בענף בצניחה. 6,138 משרות פנויות בלבד של מתכנתים לעומת 13,800 לפני שנה - זאת נפילה של 55%. בטווח הקצר המצב רע, אבל בראיה הכוללת, בטווח הארוך, המצב עשוי להשתפר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מסעודה 11/05/2023 16:13
    הגב לתגובה זו
    היו קונים ממני פיתות יותר טוב
  • 1.
    המעניש 09/05/2023 14:56
    הגב לתגובה זו
    וגם לא היה
משמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברהמשמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברה

AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות

חברת Carbyne הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תקשורת לשעת חירום, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גיוס הון

המהלך נועד לתמוך בהמשך הפיתוח של פתרונות הבינה המלאכותית של החברה, ובפרט של פלטפורמת APEX מערכת הדגל שלה לניהול שיחות חירום. הגיוס, שבו השתתפו שחקנים בולטים מעולמות הטכנולוגיה מגיע אחרי שנת פעילות שבה הציגה החברה צמיחה חדה בהכנסות ומספר המשתמשים.

הפלטפורמה שפיתחה Carbyne, APEX, מציעה מענה טכנולוגי לניהול שיחות חירום בסביבות קריטיות, עם שילוב מלא של רכיבי בינה מלאכותית בזמן אמת. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה של 477% בהכנסות החוזרות השנתיות של המוצר, ועלייה של 105% במספר הלקוחות. גופי חירום, בהם מרכזי 911 בארה"ב, עושים טרנספורמציה ממערכות התקשורת המיושנות לטובת פתרונות מבוססי ענן, ומאמצים את הכלים הדיגיטליים שמציעה Carbyne כדי לנהל אירועים בשטח משליחת כוחות ועד לתיאום משאבים והחלטות תחת לחץ.

לפי החברה כיום פועלים כ-300 מרכזים המשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-23 מדינות בארה"ב, ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם. יותר מ-7,000 מוקדנים עושים שימוש במערכת, מה שמעניק ל-Carbyne פריסה רחבה ומיצוב טוב להמשך התרחבות. לדברי המייסד אמיר אליחי, הביקוש לפתרונות מסוג זה צפוי להתרחב גם אל סביבות שאינן מנוהלות בהכרח על ידי מוקדי חירום רשמיים, "ההשקעה המשמעותית הזו היא הבעת אמון חזקה בחזון וביכולת הביצוע של Carbyne", הוא אומר, "בשנה האחרונה הראינו כיצד הגישה שלנו, המבוססת על ענן ועל חדשנות בתחום הבינה המלאכותית, יכולה לחולל מהפכה בתקשורת לשעת חירום – לא רק עבור מוקדי 911 אלא גם בשווקים נוספים הזקוקים לפתרונות מתקדמים לניהול אירועים שונים."

מודלי ה-AI שמציעה Carbyne הם לא רק רכיב נלווה, אלא חלק מהותי במבנה הפלטפורמה. בניגוד לפתרונות שנבנו כתוספים חיצוניים, המערכות של החברה משלבות את ה-AI באופן אינטגרלי מה שמאפשר תמיכה רציפה במוקדן, תוך קבלת החלטות מהירה על סמך מידע מצטבר ממיליוני אינטראקציות חירום. החברה מתארת שימוש ב"Assistive AI" לאימון סוכנים וירטואליים שמבינים את הדחיפות והמורכבות של אירועי אמת – ומדווחת על קיצור זמנים ושיפור בעומסי עבודה.

בזכות מערכי הנתונים הייחודיים והאיכותיים של החברה, שנוצרו על בסיס מיליוני אינטראקציות חירום, ניתן לאמן סוכנים וירטואליים מדויקים במיוחד המבינים לעומק את הדחיפות והרגישות של מצבי קצה. מהאצה משמעותית של זמני תגובה ועד להקלה על עומסי כח האדם בקו החזית, הבינה המלאכותית של קרביין איננה חזון עתידי - אלא מציאות שכבר מניבה תוצאות בשטח.