דף הבית YNET
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

יואב זיתון מונה לכתב הצבאי של ynet

בעקבות החלטתו של חנן גרינברג לעזוב את האתר לאחר עשור, מונה זיתון, הכתב המוניציפלי והפלילי באזור גוש דן, למחליפו. יחל כעת בהליך חפיפה
אלכסנדר כץ | (8)

יואב זיתון יחליף את חנן גרינברג בתפקיד הכתב הצבאי של אתר ynet - כך נודע לאייס. לפני ימים אחדים הודיע גרינברג על החלטתו לעזוב את האתר, והוא יסיים את דרכו ב-ynet בעוד כחודש, לאחר עשור.

זיתון החל את דרכו העיתונאית בגיל 15 במקומונים בצפון. אחרי הצבא הצטרף לרשת 'ידיעות תקשורת' שם שימש במספר תפקידים ב'ידיעות תל אביב' לפני כשנה וחצי הצטרף ל-ynet ומאז שימש ככתב המוניצפלי ופלילי גוש דן, וכיסה גם את תחום התעופה.

לפני דקות אחדות שלח ראש מערכת החדשות של ynet, אמנון מרנדה, הודעה לאנשי המערכת, בה כתב כי "יואב הוכיח במהלך עבודתו ב-ynet יכולות עיתונאיות משובחות לצד מוטיבציה גבוהה ונכונות לסייע למערכת בכל שעה. מינויו לכתב צבאי מהווה הוכחה לאפשרויות הקידום וההתפתחות ב-ynet".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אזרח מודאג 12/04/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    זייתון הוא מאלה שיכתוב הכל ללא צנזורה בטחונית ומוסרית בכדי לקבל מחמאות בגלל הרייטינג. זה עיתונאי מסוכן לציבור.
  • 7.
    יש לו כבר מחליפה.. (ל"ת)
    פרטים בהמשך 30/08/2011 00:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ייקח זמן ללמוד אבל הוא יהיה מעולה (ל"ת)
    עבדתי מולו 29/08/2011 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלון 29/08/2011 15:49
    הגב לתגובה זו
    יואב הוכיח את עצמו ובטוח שיהיה מצוין גם בתפקיד הזה. כל הכבוד!
  • 4.
    בהצלחה~ (ל"ת)
    נעה 29/08/2011 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זבוב על הקיר 29/08/2011 15:05
    הגב לתגובה זו
    חבל שאין צילום שמנציח את הפרצופים במערכת ידיעות ת"א. כמה העורך שם ניסה לשים ליואב מקלות בגלגלים גם לאחר שהתקדם ל-YNET ויואב פשוט עקף את כולם בסיבוב. כל הכבוד יואב שיחקת אותה ובגדול.
  • 2.
    ח 29/08/2011 14:21
    הגב לתגובה זו
    ואפילו מירנדה עצמו.
  • 1.
    בחירה מעולה. זיתון תותח (ל"ת)
    מכיר 29/08/2011 14:17
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.