הפניקס וילוסטון האמריקאית מקימות פלטפורמת השקעה בנדל"ן

חברת ילוסטון היא חברה אמריקאית בשליטתה של נאמנות משפחתו של יקיר גבאי ומנוהלת בארה"ב על ידי צחי הרה; בשלב הראשון כל צד ישקיע כ-100 מיליון דולר, מדובר בשותפות אסטרטגית הצפויה להתמקד ברכישת נכסי נדל"ן במגוון תחומים
סתיו קורן |

חברת הביטוח הפניקס -2.28%  וחברת Yellowstone Real Estate Investments מדווחות על הקמת פלטפורמה משותפת לניצול הזדמנויות נדל"ן בארה"ב. חברת ילוסטון היא חברה אמריקאית בשליטתה של נאמנות משפחתו של יקיר גבאי ומנוהלת בארה"ב על ידי צחי הרה. החברות המנהלות כספים משקיעות בנכסים לא סחירים כי לגישתן זה מספק תשואה גבוהה יותר.

 

כל אחד מהצדדים התחייב להשקיע בפלטפורמה, בשלב הראשון כל צד ישקיע כ-100 מיליון דולר, מדובר בשותפות אסטרטגית הצפויה להתמקד ברכישת נכסי נדל"ן במגוון תחומים. "אנו סבורים שזוהי נקודת זמן אטרקטיבית להשקעת נדל"ן משמעותית בארה"ב לצד שותף אסטרטגי מהמובילים בעולם בתחום. אומר גיא פורת, מנהל הנדל"ן של הפניקס. "מהיכרותו העמוקה בשוק האמריקאי והגלובלי, וקשריו הענפים בתחום, אנו בטוחים ביכולתם של הצדדים לבסס פלטפורמת נדל"ן משותפת, איכותית וארוכת טווח בארה"ב" .

צחי הרה מנכ"ל הפעילות של ילוסטון בארה"ב: "אנו עוקבים מקרוב אחר השוק האמריקאי ובעלי הכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן. אנו סבורים כי קיימת הזדמנות וחלון זמן שיצרה מגפת הקורונה לרכישת נכסים איכותיים ברי פוטנציאל השבחה בדיסקאונט אמיתי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יהודה מורגנשטרן
צילום: ליאת מנדל

מנכ"ל משרד השיכון תומך בהערכת ביזפורטל: "הירידה במחירי הדירות גדולה יותר ממה שמפרסם הלמ"ס"

צלי אהרון |

"הלמ"ס לא מודדת את מבצעי הקבלנים. כשמשקללים הטבות, הירידות של מכירות הדירות בפועל הן גדולות יותר ממה שמתפרסם, וכך זה יימשך" כך אמר  יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד השיכון, בוועידת הנדל"ן של TheMarker - לתכני הוועידה.

אנחנו רוצים להגיד תודה למורגנשטרן. אנחנו צועקים את הבלוף של נתוני הלמ"ס כבר שנה ושלושה חודשים. הוא גיבה את הערכתנו בעבר, גם באוצר מגבים זאת, אבל הבעיה שהם לא עושים כלום. הבעיה שחוסר המעש והאדישות הזאת, פוגעת מאוד ברוכשי הדירות. זה נחמד להיות על במה ולהאשים את הלמ"ס, אבל מה מורגנשטרן עשה כדי להילחם במדידה העקומה? כלום. 

נזכיר בקצרה במה מדובר: יש כמה בעיות במדידה של הלמ"ס. בעיה ראשונה היא שהנתונים מגיעים בדיליי של חודשיים וחצי. למה? ככה. זה חלם כי זה נותן בטווח הזמן הזה לקבלנים להיערך, לתמרן, לתאם, לווסת. הבעיה השנייה היא מדידת המבצעים. מורגנשטרן הזכיר את המבצעים הגדולים למועדון חבר שמרוחים על כל איילון, הוא התכוון בעיקר לאאורה. אבל כל החברות עושות מבצעים כאלו ואחרים. המבצעים שהיו הכי פופולריים ובשל הנחיית בנק ישראל ירדו בהיקפים הם מבצעי ההנחות המימוניות. 

במה בעצם מדובר ולמה נתוני הלמ"ס  לא מספקים את התמונה הנכונה של מחירי הדירות? קיימות שתי בעיות מרכזיות. הראשונה עיתוי הדיווח. אנחנו מקבלים את המידע על מדד מחירי הדירות רק חודשיים וחצי אחרי האירוע. למשל - ב-15 בספטמבר נקבל מידע על החודשים יוני-יולי שזה בממוצע ה-1 ביולי. מרחק של חודשיים וחצי. זה מאוד בעייתי, כי מידע זמין ורלבנטי זה הבסיס לניתוח והבנת הנתונים. כאשר מידע מתפרסם בעיכוב של חודשיים וחצי זה מאפשר לתמרן, לווסת, להשפיע על המחירים ולספק תמונה לא נכונה. מעבר לכך, זה פשוט הופך את המצב ללא רלבנטי. מה שווה המידע הזה אם הוא לא משמש את הציבור? 

הלמ"ס מדברים על ירידה של כ-1.4%, אנחנו בביזפורטל בודקים בשטח ומסבירים ומדגימים שהמחירים ירדו במעל 5% ויש מקומות שגם 10%.  האם מערכת ביזפורטל יודעת יותר טוב מהלמ"ס? האם ללמ"ס אין תקציבים על כל עשרות ומאות העובדים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואין עובדים שיסדקו את נכונות ואמינות הנתונים? זאת בדיחה. זה מגזר ציבורי רדום, אדיש, והבעיה שזה הגוף שנחשב להכי מקצועי בתחום - הוא מוטה אקדמית, הוא מנתח ובוחן את המידע באופן סטטיסטי. משהו מאוד רקוב בממלכה של פרופ' ירון פלוס, ראש הלשכה.