ענבל אור הפכה למנכ"לית חברה ציבורית: "אשיא ערך לבעלי המניות"
ענבל אור הופכת למנכ"לית של חברה ציבורית: באספה הכללית של השלד הבורסאי אינוונטק אושר מינויה של אור למנכ"לית החברה הציבורית לתקופה של 3 שנים. בנוסף אישרה האסיפה את שינוי שם החברה ל"מגדלאור מקבוצת ענבל אור".
נזכיר שענבל אור השלימה לפני כחמישה חודשים את רכישת השליטה (60%) בשלד הבורסאי אינוונטק , במטרה לצקת פרויקטים של התחדשות עירונית. לאחר המהלך רושמת מניית החברה ירידות שערים.
בחודש מארס האחרון הודיעה אינוונטק על קיום משא ומתן ליוזמות תמ"א 38 ברמת גן. מדובר בהסכמים המתגבשים עם 5 בניינים לביצוע תמ"א 38(2) (הריסה ובנייה מחדש), במסגרתם יהרסו כ-81 יחידות דיור וייבנו במקומן כ-279 יחידות דיור חדשות. המו"מ מצוי בשלבים מתקדמים, אולם התקשרות החברה בהסכם התמ"א עם הדיירים של פרויקטים אלו, כפוף לאישור דירקטוריון החברה.
ענבל אור, אמרה: "אני מאמינה כי מינויי כמנכ"לית החברה וניסיוני הרב בתחום הנדל"ן בכלל ובפרוייקטים תחדשות עירונית בפרט, יאפשרו לי להפוך את החברה לגורם דומיננטי ומוביל בשוק שישיא ערך לבעלי המניות
- גזר הדין של ענבל אור: 7.5 שנות מאסר
- הפרקליטות דורשת: 11 שנות מאסר לענבל אור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 10.רואה חשבון 09/07/2015 12:50הגב לתגובה זובועה שתתנפץ בקרוב גימיק תקשורתי מניפוליסטית שיטת הפירמידה
- 9.עפר 09/07/2015 12:27הגב לתגובה זואני מאד מעריך את יכולותיה ומאחל לה הצלחה גדולה
- 8.ט 06/07/2015 19:45הגב לתגובה זופשוט ביזיון
- 7.אפרים 06/07/2015 15:14הגב לתגובה זוחבל חבל שמה שאת מנסה פשוט קורס בפרויקט צמוד לבבלי תשובה ואחרים לקחו לך והפסדת כסף וזמן בפרוייקט מגדל הטייסים יש קשיים עם עירית רמת גן קשיים שלא נפתרים לאחר פריצת אחוזי הבניה ללא היתר אז כל מה שאת נוגעת פשוט מתמוטט אז למה שאני אשקיע בחברה שאני לא יודע איך תתנהל לאור העבר הלא מחמיא שלך
- 6.יפה ומוכשרת ,בהצלחה !! (ל"ת)ליאת 06/07/2015 14:26הגב לתגובה זו
- 5.אישה מוכשרת אך מאד לא אמינה..ובנדל"ן האמון קובע!! (ל"ת)דידי 06/07/2015 12:47הגב לתגובה זו
- גם לא מוכשרת! (ל"ת)ט 06/07/2015 19:45הגב לתגובה זו
- SUSU 07/07/2015 19:13ספק אם מבינה את המשמעות.
- 4.ר׳ יוסי הגלילי 06/07/2015 12:35הגב לתגובה זואת החברה שלך ביום הדין. לשלמה נס מוניטין של הורס חברות- היה יור הדירקטוריון של טאו, לברתו של אילן בן דב והוא חיסל אותה בשקיקה.
- 3.דב 06/07/2015 12:32הגב לתגובה זויש שם אוסף של אומרי״הן״ וכולם אנשים שנראים יפה ומצחצחים או מצמקים בלשונם.
- 2."ירידות" (ל"ת)ישראלי 06/07/2015 12:26הגב לתגובה זו
- 1.אשיא ערך לבעלי המניות" הכוונה אשיא ערך לעצמי בדרכים שלי (ל"ת)אלפא99 06/07/2015 12:25הגב לתגובה זו
- המאוהב בענבל 09/07/2015 16:06הגב לתגובה זוכניראה שיש לענבל כישרון יוצא דופן במציצת זרגים אחרת לא ממש ברור איך היא עדין בלי אזיקים
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
