באפט
צילום: טוויטר

וורן באפט כנראה מוכר מניות אפל נוספות; בינתיים הוא מופסד 25 מיליארד דולר בגלל המימוש

ב-2 בנובמבר צפויה ברקשייר לפרסם את דוחותיה לרבעון השלישי ולחשוף את חמש ההחזקות הגדולות שלה, מה שיאפשר למשקיעים לראות האם המשקיע המשיך למכור את ענקית הטכנולוגיה
אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה אפל וורן באפט

ברקשייר האת'וויי BERKSHIRE HATHAWAY B של המיליארדר וורן באפט, ביצעה מהלך דרמטי במהלך הרבעון השני של 2024 כאשר צמצמה משמעותית את אחזקותיה במניית אפל. החברה צפויה לחשוף בקרוב האם המגמה נמשכה גם ברבעון השלישי. הנתונים מראים כי ברקשייר הפחיתה את החזקותיה באפל בכמעט 50%, מ-905 מיליון מניות בסוף 2023 ל-400 מיליון מניות בדיוק. 

ב-2 בנובמבר צפויה ברקשייר לפרסם את דוחות הרבעון השלישי, כולל טופס 10-Q שיוגש לרשות ניירות הערך האמריקאית. פרסום זה צפוי לחשוף את חמש ההחזקות הגדולות של החברה, מה שיאפשר למשקיעים להבין את היקף האחזקות באפל נכון ל-30 בספטמבר.

מעניין לציין כי המספר 400 מיליון מניות אינו מקרי. ברקשייר מחזיקה בדיוק באותו מספר מניות של קוקה-קולה, השקעה אסטרטגית שהחברה שומרת כבר למעלה משלושים שנה. מומחים מעריכים כי העדפתו של באפט למספרים עגולים עשויה להצביע על כך שהמכירות נעצרו ברבעון השני.

למרות המכירות המסיביות, באפט הדגיש בכנס השנתי של החברה במאי כי "סביר מאוד" שאפל תישאר ההשקעה הגדולה ביותר של ברקשייר בסוף 2024. כעת, ההחזקה באפל מהווה כ-30% מתיק ההשקעות, ירידה מ-45% בתחילת השנה.

 

פספסה רווח של 25 מיליארד דולר

שווי ההחזקה הנוכחי באפל עומד על 92 מיליארד דולר, יותר מכפול מההשקעה השנייה בגודלה - אמריקן אקספרס, ששווה כ-40 מיליארד דולר. מניית אפל סיימה את יום שישי במחיר של 231.41 דולר, עלייה של 0.4%.

על פי הערכות, ברקשייר הפסידה הזדמנות לרווח של כ-25 מיליארד דולר בעקבות מכירת המניות, זאת לאור העלייה במחיר מניית אפל מאז הרבעון השני. בנוסף, החברה צפויה לשלם כ-15 מיליארד דולר במסים על המכירות ברבעון השני בלבד, שכן עלות הרכישה הממוצעת של המניות עמדה על כ-35 דולר למניה.

המכירות המאסיביות הפתיעו רבים בשוק ההון, במיוחד לאור העובדה שבאפט וצ'ארלי מאנגר, סגן יו"ר ברקשייר שנפטר בסוף 2023, הצהירו בעבר כי אפל עולה על כל עסקי ברקשייר האחרים. באפט אף הגדיר את אפל כאחת מ"אבני החן" של ברקשייר במכתב לבעלי המניות ב-2020.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאור 29/10/2024 19:42
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות אתם רושמים
  • 2.
    אי רווח זה לא הפסד (ל"ת)
    אמת בפרסום 29/10/2024 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 28/10/2024 18:03
    הגב לתגובה זו
    באפט לא קונה בואינג,הוא לא אז אני כן,לא המלצה ולא השוואה,משפט סתמי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.